Медійний ринок зменшився на три чверті за час повномасштабної війни, — Микита Потураєв
Медіаринок, порівнюючи з 2024 роком і довоєнним періодом загалом, демонструє тенденцію до падіння.
Про це повідомив голова Комітету Верховної Ради України з питань гуманітарної та інформаційної політики Микита Потураєв під час засідання Керівного комітету проєкту Ради Європи «Захист свободи слова та свободи медіа в Україні — Фаза ІІ».
Захід проводився за підтримки Ради Європи, а також участі Комітету Верховної Ради з питань гуманітарної та інформаційної політики і Комітету Верховної Ради з питань свободи слова.
«Очевидно, що треба вдосконалювати та лібералізувати регуляцію рекламного ринку, який втратив, за моїми даними, три чверті, в порівнянні з довоєнним часом, — сказав Потураєв. — Дані однакові для всіх медійних сегментів і навіть для зовнішньої реклами.
Переходячи до питання захисту і забезпечення прав журналістів, мене більше всього турбує на сьогодні, щоби нам було кого захищати. Багато колег зараз боронять Україну на фронтах, через економічну ситуацію, скорочення в медіа в середньому складають третину від складу працівників перед початком повномасштабного вторгнення. І це найкращі результати, бо деякі медіаскорочення перевищили 50%».
Тезу Потураєва підтвердив і голова Комітету Верховної Ради України з питань свободи слова Ярослав Юрчишин.
Він додав, що втрата реклами сталася не лише через війну, а тому що реклама пішла туди, де є споживач — в соцмережі, зокрема в телеграм, який ніяк не оподатковується.
«Погано це чи добре? Це просто нова реальність, з якою треба вміти працювати. Дивна ситуація, коли в реальному житті нашим дітям та підліткам заборонений доступ до тютюну, алкоголю, "ігорки", а у віртуальному — ні. Достатньо просто клацнути кнопочку, що тобі є 18 і отримуєш доступ. Ми дуже часто відкладаємо певні рішення, як, наприклад, обмеження телеграму, поки це не зроблено в Європі», — каже Ярослав Юрчишин.
Фото: Світлана Остапа
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.
Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.
