Розкриті технічні характеристики французької керованої авіабомби AASM XLR
Розкриті технічні характеристики французької керованої авіабомби AASM XLR

Розкриті технічні характеристики французької керованої авіабомби AASM XLR

Французька компанія Safran презентувала на Паризькому авіасалоні 2025 року нове покоління керованих авіабомб AASM XLR, які здатні подвоїти дальність ударів винищувача Rafale. Головна інновація полягає у суттєвому зростанні дистанції застосування цих боєприпасів — з понад 70 км до 150−200 км, що вдвічі перевищує показники попередніх версій. Завдяки новим системам наведення й силовим установкам, AASM XLR розширює можливості Rafale у придушенні протиповітряної оборони противника та ураженні захищених об'єктів без входження в зону дії засобів ППО.

AASM XLR представлений у двох основних модифікаціях: AASM XLR 250 і AASM XLR 1000. Перша призначена для середньої дальності та оснащена бойовою частиною масою 40 кг на базі бомби Mk82, інтегрованим турбореактивним двигуном і двоканальною системою наведення. Вона повністю сумісна з винищувачем Rafale у комплектації стандарту F5, який використовує власні системи цілевказання та зв’язку.

Друга модифікація — AASM XLR 1000 — призначена для ураження укріплених цілей на великій відстані та комплектується більш потужною бойовою частиною на базі бомби BLU 109 або Mk-84. Обидва варіанти використовують гнучкі схеми наведення: інерційну, GPS, інфрачервону або лазерну, що дозволяє забезпечувати точне влучання навіть в умовах радіоелектронної боротьби.

За інформацією розробників, у нових бомбах використані технології з повітрозабірниками та, ймовірно, з новою системою тяги, яка може бути як турбореактивною, так і твердопаливною прямоточкою, аналогічною тій, що застосовується у ракеті Meteor. Це дозволяє збільшити дальність польоту без суттєвого зростання масогабаритних характеристик боєприпасу.

AASM Hammer із 2000-х років стоїть на озброєнні кількох країн, зокрема Франції, Марокко, Єгипту, Катару, Індії та Хорватії. Останні модифікації, включаючи XLR, наразі інтегровані лише на Rafale французьких ВПС, але виробник очікує, що новинку невдовзі почнуть використовувати й інші країни, які отримують Rafale у нових версіях. Для України ця технологія є особливо актуальною, адже AASM Hammer активно застосовується на фронті, і збільшення дальності може суттєво підвищити ефективність ударів та безпеку екіпажів.

Джерело матеріала
loader
loader