Хто такий Customer Operations Specialist і чому зараз найкращий час для старту в цій кар’єрі
Хто такий Customer Operations Specialist і чому зараз найкращий час для старту в цій кар’єрі

Хто такий Customer Operations Specialist і чому зараз найкращий час для старту в цій кар’єрі

Технологічна компанія відкриває офіс у новій локації, однак разом із великими можливостями з’являється чимало викликів.

Бізнесу потрібно швидко адаптуватися до місцевих особливостей, розібратись із юридичними нюансами, налагодити роботу команди та запустити все так, ніби компанія працює тут роками.

Як втримати фокус на важливому та забезпечити ефективну роботу в новому R&D-центрі? Ці обов’язки забирає на себе Customer Operations Specialist (COS) — професіонал, який координує всі операційні процеси виходу клієнта на новий ринок.

Чому ми вважаємо, що зараз ідеальний час опанувати професію Customer Operations Specialist? За даними Glassdoor, станом на травень 2025 у США відкрито 54 000+ вакансій на подібну позицію.

В Україні ця роль лише починає набувати популярності.

Наразі жорстока конкуренція відсутня, тож це ідеальний момент розпочати професійну діяльність як COS.

Спробувати себе в цій ролі ви можете вже сьогодні — all-in-one software R&D center provider Alcor шукає свого Customer Operations Specialist.

Чим займається Customer Operations Specialist Професія Customer Operations Specialist схожа на найпотужнішу модель штучного інтелекту, яка повністю адаптована під потреби конкретної компанії.

У бізнесу є ціль — вийти та закріпитися на новому ринку.

Решту стратегічних та операційних завдань забирає на себе СOS, який тримає у фокусі важливі деталі, відсіює зайве та скеровує команду в потрібному напрямку.

В Alcor людину на посаді Customer Operations Specialist ще називають мініСOO, тому що вона активно залучена в бізнес-процеси R&D-центрів клієнтів компанії, таких як People.

ai, Sift, Ledger, ThredUP і багатьох інших.

Як COS допомагає компаніям досягти поставлених цілей Забирає на себе операційні процеси У керівників бізнесу є час поглянути на розвиток стратегічно, тому що СOS контролює підписання угод, проводить онбординг та офбординг розробників, налагоджує процеси виплат компенсацій, а також забезпечує наявність усіх необхідних ресурсів для роботи.

Консультує щодо особливостей ІТ-ринку COS — це людина, яка орієнтується в особливостях місцевого трудового законодавства, податкової системи й інших юридичних аспектів.

Завдяки її роботі клієнт легше та простіше адаптовується на новому ринку, що дозволяє швидше почати вибудовувати бренд надійного роботодавця, знаходити топових розробників і створювати гідний продукт.

Координує комунікацію між департаментами Важко досягнути глобальної мети, коли один відділ будує ракету для польоту на Марс, а другий — налаштовує підводний серверний хаб.

У складній ІТ-екосистемі саме COS синхронізує дії, узгоджує процеси та допомагає компанії рухатися в одному напрямі, враховуючи побажання клієнта.

Бере участь у внутрішніх проєктах Alcor COS контролює виконання рутинних завдань, займається підготовкою матеріалів для попереднього продажу, бюджетів, презентацій і листів.

Як зрозуміти, що ви можете працювати на посаді COS Великий спойлер: попередній досвід в ІТ необов’язковий.

Ця роль підходить для: проджект-менеджерів, які вміють ідеально розплановувати зідзвони команд із 5 країн і 4 часових поясів; бухгалтерів і payroll-спеціалістів, які читають зміни в законодавстві сьогодні, а завтра зранку видають зарплату за новими вимогами; офіс-менеджерів і Business Travel Managers, які успішно налаштовують проєктори, що перед цим не працювали, за 5 хвилин до початку міжнародної конференції.

Якщо коротко, то Customer Operations Specialist — це людина-гнучкість, яка багато знає, вміє й ефективно працює за будь-яких умов.

Нижче наводимо детальний перелік навичок, які є обов’язковою базою.

Аналітичні здібності COS детально аналізує ситуацію, яка виникла: шукає закономірності, оцінює ризики, використовує наявні дані та ресурси, а також виправляє важливу помилку в 45 рядку таблички Excel.

Чіткий фокус допомагає раціонально ухвалювати рішення та пропонувати найкращі варіанти клієнту.

Гнучкість Зранку COS аналізує зміни в законодавстві країни, в обід — консультує колег зі США, ввечері — коригує звіти під нову CRM-систему.

Паралельно узгоджує дати презентацій, допомагає з організацією подій і шукає розробника.

Це людина, яка адаптується до нового з такою ж швидкістю, як ChatGPT генерує відповідь на запит.

Знання англійської Рівень C1 — це база, яка дозволить провести зустріч із командою в Австралії, написати листа для клієнта в Німеччину та оформити документи для ринку CША.

Фактично це повноцінний інструмент, що дає можливість керувати процесами в глобальному масштабі.

Клієнтоорієнтованість Кожен клієнт — це не просто тикет або фідбек.

Це людина з потребою, яку треба почути й зрозуміти.

COS ставить правильні запитання, фіксує важливі деталі та розв’язує проблему так, щоб клієнти відчували себе найважливішими людьми на Землі.

Надавати послуги так, щоб клієнт сказав «вау» — це золотий стандарт компанії Alcor.

У процесі роботи COS стає другом і надійним партнером, який завжди прийде на допомогу, створить найсприятливіші умови для бізнесу, буде невпинно вдосконалюватися та постійно перевершувати очікування.

Вміння швидко навчатися Питання в тому, що наш світ змінюється з шаленою швидкістю.

Актуальне сьогодні може бути застарілим уже завтра.

COS повинен систематично навчатися та вдосконалюватися, щоб дати клієнту саме те, що йому потрібно.

Вікторія Келяр, COO Вакансія Customer Operations Specialist вимагає попередніх тестових завдань, щоб комплексно оцінити навички людини.

У компанії Alcor аналітичні здібності оцінюють під час прорахування бюджету для клієнта — тут важлива уважність до деталей, вміння працювати з цифрами та точність розрахунків.

Знання англійської аналізують за відповіддю на запит потенційного клієнта.

Враховують також вміння чітко висловити свою думку, проявити емпатію та продемонструвати клієнтоорієнтованість.

Страхи на шляху до COS: чого точно не варто боятися Часом буває, що від карʼєри мрії нас зупиняють внутрішні переживання та думки на кшталт: «У мене мало досвіду», «Я ніколи такого не робив раніше», «Це складна професія, яка вимагає досвіду в ІТ».

Зруйнуємо ці переконання разом, щоб ви впевнено надсилали своє CV.

Відсутність досвіду в ІТ COS — це професія, яка вимагає гнучкості, адаптивності та швидкого навчання.

Решту можна легко опанувати завдяки системі онбордингу, менторству та підтримки команди.

За кілька тижнів ви повністю інтегруєтеся в процеси, а різниця з колегами, які мали досвід в ІТ, буде майже непомітною.

Це підтверджено особистим досвідом команди: більшість колег у COS-департаменті не мали досвіду роботи в ІТ, але зараз ефективно справляються зі своєю роботою.

Слабка англійська Будьмо відверті: інколи ми занадто критично себе оцінюємо.

Буває так, що до ідеальної англійської бракує кількох правил з граматики, 50 нових слів і 30 типових фраз нейтів спікерів.

Для покращення цієї навички в компанії Alcor діє Speaking Club.

Міжкультурна комунікація У роботі COS вам доведеться знаходити спільну мову з людьми різних країн і континентів.

Часом потрібно відповісти стримано, інколи — дружньо чи навіть із гумором.

Щоб відразу вловити правильний тон, команда з перших днів онбордингу ділиться детальною інформацією про те, в який спосіб найефективніше комунікувати з кожним клієнтом.

Також новачку допоможуть підготуватися до дзвінків і дадуть поради щодо ефективного листування.

Комунікація — це важлива частина роботи COS, тому працівники компанії систематично покращують свої навички на лекціях із міжкультурного спілкування від Alcor.

Мультизадачність Customer Operations Specialist має розбиратися в різних сферах.

Однак це не означає, що ви маєте бути експертом у кожній із них.

По кваліфіковану пораду завжди можна звернутися до команди юристів, бухгалтерів чи рекрутерів.

Ваше головне завдання — це координувати процеси та знаходити найкращі рішення для клієнта.

Щоб остаточно змотивувати вас розпочати свій професійний шлях як Customer Operations Specialist, ділимося успішними історіями COS-ів.

Марія Михайлюк, Team Lead відділу СOS в Alcor «Коли я розпочала свій шлях в Alcor як Payroll Specialist, то навіть не уявляла, що вже через три роки буду очолювати команду Customer Operations Specialists.

Прийшовши з досвідом у фінансах, перші півтора місяця промайнули як один день завдяки підтримці ментора та керівника.

Згодом мені почали доручати великих клієнтів, і вже через рік повністю опанувала усі задачі COS.

Мультизадачність тепер моя суперсила».

Валерія Мушик, Customer Operations Specialist в Alcor «Я прийшла на посаду СOS в Alcor з досвідом бухгалтера ФОП в українській ІТ-компанії, тому вже мала навички комунікації з розробниками та розуміння потреб ІТ-бізнесу.

Щоб досягнути успіху в новій ролі я проробила роботу над собою: вивчала продукт, прокачувала навички комунікації та англійську, просила колег про допомогу, активно навчалась на внутрішній програмі MBA.

Якщо ви, як і я, готові до нових викликів, працюєте на результат разом із командою та заряджаєтесь від спільних перемог з клієнтами — Customer Operations Specialist точно ваш кар’єрний шлях!».

Сьогодні ідеальний день, щоб відкинути всі сумніви та розпочати новий кар’єрний шлях.

Надсилайте своє CV на пошту компанії Alcor.

Це ваша можливість працювати та зростати з найкращими компаніями на ІТ-ринку, отримувати конкуренту винагороду та бонуси, а також брати участь у корпоративних програмах для професійного розвитку, які є безкоштовними для працівників Alcor.

Дізнатись більше про вакансію.

Джерело матеріала
loader