75% школярів стикалися з проблемами в шкільних чатах протягом року, — дослідження EdEra і Rakuten Viber
75% школярів стикалися з проблемами в шкільних чатах протягом року, — дослідження EdEra і Rakuten Viber

75% школярів стикалися з проблемами в шкільних чатах протягом року, — дослідження EdEra і Rakuten Viber

Дослідження показало, що месенджери активно використовуються в навчальному процесі, але також стають простором для конфліктів.

75% школярів стикалися з проблемами в шкільних чатах протягом року — найчастіше це грубощі, булінг і бойкоти. Водночас конфлікти помічали 64% вчителів. Про це йдеться у дослідженні освітньої платформи EdEra і Rakuten Viber.

В опитуванні взяли участь близько 400 респондентів — учнів і вчителів.

Дослідження показало, що месенджери активно використовуються в навчальному процесі, але також стають простором для конфліктів.

Вчителі найчастіше використовують чати для спілкування з колегами (74%) та батьками учнів, зокрема для планування зборів (69%).

Найпопулярніші варіанти відповідей на запитання «Для чого ви насамперед використовуєте чати в месенджерах?» розподілилися так:

  • Спілкування з колегами-вчителями — 74%;
  • Спілкування з батьками, планування зборів — 69%;
  • Розміщення додаткових пояснень для учнів — 60%;
  • Надсилання домашніх завдань, прийом виконаних — 51%;
  • Поділ розкладом занять, планами на півріччя — 40%;
  • Надсилання конспектів уроків, додаткових матеріалів — 33%.

65% вчителів витрачають на спілкування в навчальних чатах до 2 годин щодня. Ще 24% — від 2 до 4 годин, а 11% — понад 4 години на день.

Своєю чергою, школярі найчастіше використовують чати, щоб дізнатися або здати домашнє завдання (75%).

На запитання «Для чого ти використовуєш шкільні чати?» учні відповідали так:

  • Дізнатися домашнє завдання чи здати його — 75%;
  • Подивитися розклад уроків — 43%;
  • Дізнатися про додаткові заняття чи заходи — 36%;
  • Надіслати чи знайти конспекти та додаткові матеріали — 31%;
  • Отримати додаткові пояснення від учителів — 27%;
  • Спілкуватися у чатах спортивних команд чи шкільних гуртків — 26%;
  • Робити групові проєкти або презентації — 24%.

Більшість учнів (81%) проводять у чатах до 2 годин на день. 12% — від 2 до 4 годин, і лише 7% — понад 4 години.

Проблеми в чатах: досвід учнів

  • 75% учнів зіштовхнулися з проблемами в шкільних чатах за останній рік. Найпоширенішими були:
  • Грубе спілкування, невихованість, образи — 55%;
  • Булінг і цькування — 36%;
  • Ігнорування повідомлень, бойкоти — 26%;
  • У чатах не було конфліктів — 20%;
  • Нав’язливість, чіпляння — 19%;
  • Поширення чуток або пліток — 18%;
  • Поширення чужих особистих фото чи відео — 17%.

Чи помічають проблеми вчителі

64% вчителів заявили, що стикалися з конфліктами в чатах.

Найпоширеніші з них:

  • Грубе спілкування, невихованість, образи — 58%;
  • Ігнорування повідомлень, бойкоти — 30%;
  • У чатах не було конфліктів — 30%;
  • Поширення чуток або пліток — 18%;
  • Поширення чужих особистих фото чи відео — 17%;
  • Булінг і цькування — 17%;
  • Нав’язливість, чіпляння — 16%.

Нагадаємо, громадська організація #Stop_sexтинг запустила в телеграмі чатбот, у якому представлена інформація про основні ризики, з якими можуть зіткнутися діти в мережі, та рекомендаціями щодо того, як діяти в тій чи іншій ситуації.

Ілюстративне фото: Pixabay

ГО «Детектор медіа» понад 20 років бореться за кращу українську журналістику. Ми стежимо за дотриманням стандартів у медіа. Захищаємо права аудиторії на якісну інформацію. І допомагаємо читачам відрізняти правду від брехні.
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування ідей та створення якісних матеріалів, просувати свідоме медіаспоживання і разом протистояти російській дезінформації.
Долучитись
Теги за темою
дослідження опитування
Джерело матеріала
loader