/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2Fde528be17c3590f4d9f197c36a74f9ac.jpg)
10 забутих гаджетів, які випередили час і змінили майбутнє
Смартфони, роботизовані хатні "звірі" й 3D-ігри сьогодні вже нікого не дивують, але їхні "предки" з'явилися ще наприкінці XX — на початку XXI століття. Більшість тих гаджетів були надто сміливими для свого ринку й швидко зникли, однак саме їхні ідеї заклали фундамент сучасних технологій.
Сайт Новини.LIVE розповідає, про десять забутих гаджетів, які випередили свій час.
Apple Newton MessagePad
Перший масовий КПК із рукописним вводом: монохромний дисплей 336x240 пікселів, стилус, 20-МГц ARM-процесор та спроба розпізнавання почерку.
Висока ціна у приблизно 700 доларів і часті помилки розпізнавання відлякали покупців, а відсутність магазину застосунків — розробників. Саме Newton продемонстрував, як стилус, календар і ARM-архітектура можуть уживатися в мобільному пристрої — через півтора десятка років ці ідеї ожили в iPad і Galaxy Note.
Sega Dreamcast VMU
Карточка-"компаньйон" у геймпаді Dreamcast мала власний процесор, LCD-екран і кнопки.
Вона показувала додаткові дані гри, а ще перетворювалася на кишенькову консоль — можна було тренувати улюбленого Chao в метро й переносити його назад у Sonic Adventure. Обмежена підтримка розробників, висока вартість консолі та прожерливі батарейки CR2032 спинили успіх, але сьогодні ідея другого екрана живе в мобільних додатках до ігор.
Sharp Zaurus SL-C1000
Міні-ПК на Linux із 416-МГц Intel XScale, QWERTY-клавіатурою та поворотним сенсорним екраном 640x480.
Через SD, CompactFlash і USB-host він перетворювався на "швейцарський ніж" — від мобільного сервера до ретроконсолі. Вузький продаж лише в Японії та потреба "копатися" в Linux звузили аудиторію, проте Zaurus показав, що відкритість і налаштовуваність — ключ до гнучких портативних пристроїв.
Nintendo Virtual Boy
Портативна 3D-консоль без окулярів створювала глибину за допомогою двох червоно-чорних екранів.
Лімітований каталог ігор, незручна посадка та втома очей зробили продажі мізерними: 350 тис. замість запланованих 1,5 млн. Проте принцип стереоскопії пізніше переродився в Oculus Rift і PlayStation VR.
AT&T EO Personal Communicator
"Усе-в-одному": комп'ютер, факс, e-mail і GSM-дзвінки у корпусі вагою близько кілограма.
Процесор Hobbit 20 МГц, рукописний ввід, 14,4-Кбіт/сек модем і опційний GSM-модуль — але ціна від 1 999 доларів і 45 хвилин роботи онлайн прирекли пристрій. Концепція універсального комунікатора реалізувалася лише зі здешевленням мобільного інтернету та появою енергоощадних чипів.
Sony AIBO
Робот-"пес" із 64-розрядним RISC-процесором, CCD-камерою, 20 приводами й відкритою платформою OPEN-R.
Він танцював, упізнавав голос господаря й навчався новим трюкам. Вартість 1 600 доларів залишила AIBO іграшкою для ентузіастів, але саме він відкрив шлях домашнім соціальним роботам і дослідженням штучного інтелекту в робототехніці.
Paro
М'яке "дитинча" тюленя з тактильними сенсорами, мікрофонами й моторчиками реагує на голос та погладжування, допомагаючи пацієнтам із деменцією чи тривожністю.
Ідея емоційної підтримки через роботів тепер використовується в лікарнях і будинках для літніх людей у всьому світі.
Sony MiniDisc Walkman
Цифрова якість звуку, швидка навігація по треках і можливість перезапису на компактні mini-диски захищені від пилу.
Утім, висока вартість і поява MP3-плеєрів зробили формат нішевим. Проте ідея керування плейлистами "на льоту" сьогодні реалізована в кожному смартфоні.
Talkboy
Портативний касетний диктофон із можливістю сповільнювати чи прискорювати запис, прославлений фільмом "Один удома 2".
Він став першою масовою іграшкою для аудіоекспериментів і передвісником простих голосових ефектів у сучасних додатках та подкаст-редакторах.
Electrolux Trilobite
Перший серійний робот-пилосос використовував ультразвукові сенсори, будував карту кімнати й сам повертався на зарядку.
Ціна близько 1 500 доларів, скромна місткість акумулятора та рання технологія обмежили попит, але саме з Trilobite почалася історія домашнього роботизованого прибирання.
