"Замість безпеки – побори": експерт пояснив, як водіїв грабують під виглядом ПДД
"Замість безпеки – побори": експерт пояснив, як водіїв грабують під виглядом ПДД

"Замість безпеки – побори": експерт пояснив, як водіїв грабують під виглядом ПДД

Голова Спілки споживачів комунальних послуг Олег Попенко заявив, що нові ініціативи щодо підвищення штрафів за ПДР спрямовані виключно на збір грошей з українців, а не на покращення дорожньої безпеки.

Як передає "Хвиля", про це він сказав 11 червня в ефірі у Юрія Романенка, коментуючи інформацію про можливе суттєве підвищення штрафів за порушення ПДР з 1 липня.

За його словами, філософія влади залишається незмінною вже 30 років. Хоча патрульна поліція наразі спростувала цю інформацію, відповідний законопроєкт перебуває в розробці у Верховній Раді.

Філософія відносин влади і громадян

"Ми для держави. На жаль, нічого не змінилося. Ми для держави. Держава для нас — нічого. Вона ні на що не впливає", — підкреслив Попенко, пояснюючи логіку державного підходу до штрафної політики.

Експерт зазначив, що система відносин між владою і громадянами "як була 30 років тому, так і залишилася". За його словами, люди все частіше запитують: "для кого взагалі це все? Держава для нас чи ми для держави?"

Романенко наголосив, що громадяни опиняються в ситуації постійного стресу, коли "держава всюди — і там пакість, і там пакість", особливо в умовах війни, коли люди й так перебувають під тиском багатьох викликів.

Електронні протоколи про адмінпорушення ПДР
Електронні протоколи про адмінпорушення ПДР
Хвиля

Система збору грошей замість безпеки

"Будь-які законодавчі ініціативи спрямовані в Україні на одне — щоб якнайбільше зібрати грошей", — заявив Попенко, порівнюючи сучасну систему штрафів із радянськими практиками.

Експерт пояснив, що державна система побудована лише на одному: "як оштрафувати людину і як можна більше з неї взяти грошей". При цьому штрафи не спрямовані на "покращення ситуації в місті, екології", "зменшення правопорушень на дорогах" чи "зниження кількості аварій".

Романенко зазначив, що нові ініціативи "насамперед спрямовані на те, щоб збільшити можливості держави збирати штрафи". За його словами, під популярні вимоги покарати порушників "запаковується" головне — "обмеження швидкості і скільки грошей можна державі на цьому заробити".

Історична спадкоємність системи

Попенко провів паралелі з радянським періодом, коли "продавали знак, встановлювали в надзвичайно незручному місці", де водії "не могли не проїхати або не знали" про його наявність. "Готові були вигадати будь-який фокус, і ти був змушений потрапити на цей знак і платити гроші", — пояснив експерт.

Він розповів про особистий досвід зустрічі з "нахабними постами" ще в 1997 році, коли співробітник ДАІ відверто заявив: "Хлопці, я вас вже дві години чекаю". "Це відображає і нинішній стан державної системи, бо держава сидить і чекає", — наголосив Попенко.

Відсутність системного підходу

Експерт критично оцінив підхід влади до вирішення транспортних проблем. "Будь-який законопроєкт — це про те, як зробити життя українців кращим. Кращим — це екологія, безпека, життя", — заявив Попенко, зазначивши, що "в нас все буде навпаки".

На його думку, до завершення війни взагалі "не варто братися" за подібні ініціативи, оскільки вони "безглузді" і створюють "додаткові незручності для громадян, які постійно перебувають у стресі".

Попенко підсумував ситуацію простою формулою: "Будь-який закон — це означає, що українець має приготуватися й дістати останнє з кишені". Експерт закликав створювати суспільний резонанс проти таких ініціатив, щоб пояснити "тим, хто хоче підгодуватися", що "так не годиться".

Нагадаємо, в Україні різко зріс попит на гібридні авто.

Джерело матеріала
loader
loader