/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F209%2Fcda3ffb761bddc98d445e934bf4ced6e.jpg)
Три чверті українців надають перевагу товарам із знижкою
Такі дані дослідження «Динаміка сектору FMCG: food, non-food, drogerie» під час RAU Expo 2025 оприлюднила старша інсайт-аналітик NielsenIQ (FMCG) Катерина Машошина, передає Укрінформ із посиланням на Асоціацію ритейлерів України (RAU).
«Купівля товарів зі знижкою є однією з найуживаніших стратегій заощадження українців у відповідь на зростання цін. 75% покупців регулярно купують, активно шукають знижки або навіть готові змінювати звичний магазин на той, де привабливіші промо», - йдеться в повідомленні.
За підрахунками аналітиків, наразі фактично близько половини усієї виручки магазинів – 56% у секторі продовольчих товарів та 49% у секторі непродовольчих - генерують товари зі зниженою ціною.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F209%2F04269c65c869bfbe4f2b071ae94d1cba.png)
Разом із пошуком найвигідніших цін українці, намагаючись раціоналізувати свій споживчий кошик, вимушено змінюють структуру його наповнення.
Так, помітно зменшилася частка алкоголю та кондитерських виробів і снеків у витратах, а наприклад, на фоні різкого здорожчання шоколаду витрати перерозподілилися на користь нешоколадних кондитерських виробів.
Водночас аналітики помітили зростання у покупках частки готової кулінарії, готових до вживання риби, морепродуктів та м’ясних виробів (у т.ч. тривалого зберігання), що пояснюється зміною споживацьких настроїв у бік зручності.
Також зростає популярність продукції власних торговельних марок (ВРМ) мереж, зокрема непродовольчих товарів та парфумерних магазинів. 43% покупців обирають ВТМ саме через їх більш низьку ціну порівняно із зіставними товарами інших брендів.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F209%2F86d48fe322624186122423704e73703a.png)
Як повідомлялося, інфляція у травні 2025 року сягнула цьогорічного максимуму - 15,9%у річному вимірі, що перевищило прогнози через несприятливі погодні умови та активний експорт української продовольчої продукції.
