/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2Fd4ded793ba3a172812cc5011dd379440.jpg)
Новий дизайн «рідкого скла» від Apple отримує неоднозначні відгуки
Деякі користувачі та дизайнери вже критикують новий інтерфейс користувача Apple під назвою Liquid Glass , хоча він ще дещо рано розробляється. Є підстави вважати, що він може покращитися, але також є й обґрунтовані зауваження.
Хоча, можливо, оновлення дизайну операційної системи в багатьох аспектах виглядає незавершеним — сповіщення занадто важко читати , а ще є ця жахлива інтерфейсна панель Центру керування — Apple поки що випустила першу бета-версію для розробників, а не фінальну версію. Ще є час, щоб багато поточних проблем систем дизайну були вдосконалені та виправлені до того часу, як Apple випустить iOS 26 та інші оновлення ОС для публіки пізніше цієї осені.
Різке оновлення зовнішнього вигляду та функціональності iPhone було оголошено на цьогорічній Всесвітній конференції розробників, а Apple назвала його «найширшим оновленням дизайну за всю історію». Компанія пояснила, що рідке скло охоплюватиме всі платформи Apple, об’єднуючи враження від використання пристроїв Apple.
Натхненний гарнітурою віртуальної реальності Apple Vision Pro, рідке скло отримало таку назву, оскільки воно використовує оптичні якості скла в своїх елементах — воно заломлює світло та має напівпрозорі матеріали. Оновлення також модернізує інтерфейс операційної системи таким чином, що, очевидно, згодом пошириться на інші пристрої, такі як окуляри доповненої реальності.
Однак, є частини інтерфейсу, де різні елементи просто занадто важко читати — і не лише користувачам із вадами зору (або людям середнього віку). Навіть прес-реліз Apple містить фотографію інтерфейсу користувача Apple Music, де важко розібрати ім'я виконавця світло-сірим шрифтом на напівпрозорій смузі. Це викликає занепокоєння, оскільки це фотографія, схвалена Apple, що, очевидно, свідчить про те, що принаймні ця частина оновлення ОС завершена.
Інші користувачі діляться схожими занепокоєннями щодо розбірливості сповіщень на екрані блокування iPhone, де, залежно від кольорів фонових шпалер, текст стає або легшим, або важчим для читання під час прокручування.
Цю проблему можна спостерігати навіть на відео з основної доповіді Apple на WWDC, де для розбору скляних сповіщень, здається, потрібно трохи примружитися.
Коли розробники та інші допитливі техно ентузіасти почали тестувати початкову бета-версію, вони зрозуміли, що проблема зі читанням сповіщень була ще гіршою, коли шпалери iPhone були яскравішими, зі світлішими кольорами. Тут білий текст майже зникає на задньому плані місцями. Можливо, Apple допомагає нам позбутися залежності від екранного часу?
Центр керування iOS 26 також майже непрацездатний у першій бета-версії для розробників, оскільки розмиття фону мало, щоб приховати значки та віджети головного екрана за різними елементами керування, кнопками та повзунками Центру. Напевно, дизайнери Apple не думають, що це кінцевий продукт? Чому вони хоча б не збільшили розмиття фону перед постачанням?
Це незавершена робота, яка потребує не лише незначного коригування.
Можна критикувати й інші варіанти, як-от анімації на головному екрані, які не відповідають заявленому результату, але вони, ймовірно, незавершені. Принаймні, на це ми сподіваємося.
Попри початкові недоліки, є ознаки того, що оновленій системі дизайну з часом приділятимуть більше уваги деталям, навіть якщо це не так очевидно в цьому першому випуску через її більш очевидні проблеми.
По-перше, значки Apple виглядають чудово у своєму новому скляному стилі (цього разу не розробленому маркетинговим комітетом ), а деякі ефекти, пов'язані з морфінгом кнопок, вражають. Переміщення рідкого скла на головному екрані розмиває та розтягує значки на фоні, ніби зверху натягується справжній шматок скла.
Є й інші тонкі штрихи, які надають елементам дизайну відчуття скла, наприклад, те, як кнопка «Налаштувати» відображає кольори різних шпалер над нею, коли ви гортаєте їх під час персоналізації головного екрана. Можливо, цю функцію ще потрібно вдосконалити, але це приклад, який демонструє, що рідке скло не було якоюсь поспіхом з боку Apple.
Навіть конкуренти Apple звернули на це увагу.
«Рідке скло… Мені воно подобається?» — написав генеральний директор Nothing Карл Пей на X , який нещодавно висунув теорію , що майбутнє смартфонів передбачатиме взаємодію зі штучним інтелектом через саму операційну систему, а не обов’язково через запущені програми.
Рідке скло здається кращим для такого світу, де інтерфейси програм стають у центрі уваги, а їхні значки зникають на задньому плані — навіть, за бажанням, стають прозорим склом .
Звичайно, існують побоювання, що Apple не зможе збалансувати використання батареї iPhone, яке вимагає його нова приваблива версія, особливо на старих пристроях, але ми не знатимемо, чи це правда, доки компанія не випустить фінальну версію iOS.
Однак Apple спробувала заспокоїти занепокоєння користувачів з цього приводу, пояснивши під час своєї основної доповіді на WWDC, що досягнення, яких вона досягла в галузі апаратного забезпечення, кремнію та графічних технологій, проклали шлях для такого типу користувацького інтерфейсу.
Крім того, Apple вже пропонує спосіб вимкнення деяких енергоємних ефектів та рухів для економії часу роботи батареї, і це, ймовірно, буде справедливо і для рідкого скла.
Варто також пам’ятати, що останнє масштабне оновлення мобільної операційної системи Apple, iOS 7, було аналогічно невдосконаленим після першого випуску . Початкова бета-версія мала нечитабельні елементи інтерфейсу користувача, тонкі лінії та шрифти, що призвело до певної критики щодо зручності використання та переваги форми над функціональністю. З часом цей дизайн був удосконалений, і тепер його вважають просто тим, як виглядає програмне забезпечення iPhone — якщо про це взагалі думають.
Те саме, ймовірно, зрештою стосуватиметься і рідкого скла.

