Чемпіонат України з картингу: пристрасті не по-дитячому!
Перший етап Чемпіонату України з картингу, який прийняв картодром «Чайка», зібрав майже сімдесят учасників. Переважну більшість із них становили діти та підлітки. Водночас боротьба та пристрасті на трасі майже в усіх класах розгорталися зовсім не дитячі.
Незважаючи на вкрай складний і трагічний час для України, слідом за більшістю видів спорту з минулого року було відновлено й Чемпіонат України з картингу. І це цілком зрозуміло, адже йдеться насамперед про юних спортсменів – майбутнє українського автоспорту!
І боротьба на фронті ведеться аж ніяк не зі спортивним суперником і не за кубки – вона багато в чому точиться саме заради них, заради майбутнього! І ці діти – і є те майбутнє. Перший етап нинішнього Чемпіонату України з картингу в чомусь став цьому доказом.
На гонку з’їхалося 68 учасників, а найчисельнішими виявилися наймолодші класи – два з них зібрали одразу по 17 пілотів. Примітно, що майже 10% учасників становили дівчатка, а половина з них відіграла провідну роль у боротьбі за місця на подіумі.
Більше того, для дівчаток було запроваджено окремий залік, аби ще більше популяризувати автоспорт серед представниць прекрасної половини людства.
Для всіх класів етап складався з чотирьох рівноцінних Фіналів, а його результат визначався за сумою очок, набраних пілотами у всіх заїздах. Стартову решітку першого фіналу визначала кваліфікація, тоді як надалі вона формується по фінішу попереднього Фіналу.
Comer Micro – це початковий клас картингу, в якому можуть виступати діти віком від 4 до 7 років. Цього разу він зібрав десятьох учасників, більшість із яких нині мають по 6 років. I однією з головних претенденток на перемогу тут стала Аліса Дзюба.
Саме вона виявилася найшвидшою у кваліфікації, а згодом упевнено перемогла в обох суботніх Фіналах.
Натомість позаду Аліси в суботу розгорнулася неабияка спортивна дуель між Платоном Авраменком та Артемом Ляшком.
Ляшок зміг випередити суперника в першому Фіналі буквально на останньому колі, тоді як у другому Фіналі, після боротьби, що тривала фактично весь заїзд, перемогу в цій парі здобув Платон.
Але в неділю все закручується ще більше.
У ранковому Фіналі Аліса фінішує лише 5-ю. Не без боротьби цього разу перемагає Авраменко, тоді як Ляшок стає 3-м, поступившись Нікіті Скузу.
У вирішальному Фіналі Дзюба проривається вперед і до останнього повороту заїзду тисне на Авраменка, який лідирує, проте його оборона встояла перед суперницею.
Більше того, за цією дуеллю за перше місце знову розгорнулося не менш напружене протистояння між Ляшком і Скузом, у якому знову верх узяв Нікіта.
Утім, через невдалу суботу Скуз, маючи 62 очки, залишається поза подіумом класу Comer Micro.
А очолив його Авраменко. Він набрав 88 очок, випередивши Дзюбу лише на 4, а Ляшка ‒ на 16.
Щоправда, нагадаємо, що в цьому наймолодшому класі, хоч призова трійка і отримує відповідні кубки, разом із ними нагороджують й решту учасників ‒ так би мовити, щоб нікому не було прикро.
Два наступні «по ранжиру» дитячі класи – 60 Baby та 60 Mini – зібрали якраз по 17 учасників. У першому виступають діти віком від 6 до 9 років, а в другому ‒ від 8 до 13. Серед «бебіків» ситуація у чомусь повторювала сценарій «Комера»: здобувши поул, Микола Чернишов упевнено переміг в обох суботніх фіналах.
Більше того, він повторив свій успіх і в ранковому Фіналі неділі. Проте технічна комісія, яка в картингу перевіряє техніку учасників – особливо трійку лідерів – буквально після кожного заїзду, виявила невідповідність на карті Чернишова. Через це його результат було анульовано.
Стартувавши у вирішальному Фіналі з останнього, 17-го місця, Микола проривається на третє, але цього виявляється недостатньо для підсумкової перемоги.
Після 2-го та 3-го місць напередодні, ранкове перше місце переходить до Максима Тараненка, який, поборовши Ернеста Митрохіна, здобуває перемогу в заключному Фіналі.
Таким чином, набравши ті самі 88 очок, що й Авраменко в Comer Micro, Тараненко очолює подіум у класі 60 Baby. Чернишов із 68 балами стає другим, випередивши Митрохіна лише на 3 бала.
Примітно, що в цьому класі боротьба вирувала не лише за призові місця, а й на інших рівнях. «Найкращим серед інших» тут став Максим Олещук, якому до подіуму забракло також тих самих трьох очок.
Серед лідерів класу Mini 60 гонка виявилася особливо насиченою для Івана Луговського. Замість того щоб стартувати з 3-го місця згідно з кваліфікацією, перед стартом першого Фіналу Іван заїжджає в зону механіків зі спущеним заднім колесом і вирушив у гонку далеко позаду всього пелотону!
Проте Луговський здійснив близько десятка обгонів і фінішував шостим. У другому Фіналі, він спочатку проривається на друге місце, проте після боротьби разом з кількома суперниками наприкінці заїзду все ж опустився на четверте.
А вже в неділю, після запеклих баталій на трасі, Луговський остаточно розставив усі крапки над «і», не залишивши суперникам жодного шансу в обох Фіналах. Проте до загальної перемоги Івану забракло чимало – 11 очок. Зібравши 90 балів, подіум класу 60 Mini очолив Акім Скуба.
Саме він спочатку виборов поул, а згодом виграв обидва суботні Фінали, додавши до них два других місця в неділю. Поступившись лише 3-ма очками Луговському, «бронзу» цього класу здобув Дмитро Легкобит – він в обидва дні незмінно фінішував позаду Скуби: двічі другим і двічі третім.
Мабуть, найжвавішим цього разу став підлітковий клас OK‒N Junior, у якому змагаються пілоти віком від 12 до 14 років. Він зібрав десять учасників, і однією з лідерів тут також стала дівчина ‒ Єва Авдєєва.
У першому Фіналі, як би не намагався Назар Степанов, Єва вистояла й здобула перемогу. У другому Степанову вдалося випередити її, але трапилося зовсім непередбачуване. На середині заїзду на карті Назара виникають проблеми з двигуном, і він різко сповільнюється.
Єва встигла зреагувати, тоді як у Святослава Оніщенка, який буквально слідував за нею «на задньому бампері», шансів не залишилося i він врізався в карт Степанова! На щастя, все обійшлося, а постраждало лише «залізо».
У ранковому недільному Фіналі, після боротьби одразу з кількома суперниками, Єва фінішувала третьою, а у вирішальному знову зійшлася зі Степановим.
Нажаль, цього разу між ними відбувається контакт, під час якого карт Авдєєвої підстрибнув і наїхав на руку Назара!
Через цей інцидент гонку було зупинено, а на трасу виїхала «швидка допомога». На превелике полегшення для всіх, аварія й цього разу не призвела до травм, проте гонка втратила одразу двох фаворитів.
Після рестарту вдруге за день, цього разу вже без жодного опору, перемагає Єгор Кейдун, для якого цей етап також виявився насиченим. Напередодні штраф відкинув його з 4-го на 8-е місце у першому Фіналі, тоді як у другому після серії обгонів, Єгор фінішував другим.
Дві недільні перемоги принесли Єгору Кейдуну 81 бал в підсумку і забезпечили йому вершину подіуму класу OK‒N Junior. Незважаючи на схід у вирішальному Фіналі, Авдєєва посіла друге місце на етапі. Вона поступилася Кейдуну 9-ма очками, та випередила лише на 2-а Захара Сліпченка. Обидва дні він незмінно тримався в квартеті лідерів, відчайдушно борючись із усіма вищезгаданими суперниками.
У двох старших класах таких пристрастей не спостерігалося, та й заповнені вони були менше – по 7 пілотів. У класі ОК, де можна стартувати з 14 років, цього разу не знайшлося рівних Марії Кравченко.
17-річна пілотеса, яка почала займатися картингом ще у 5 років, стала єдиною учасницею 1-го етапі Чемпіонату України з картингу, яка зуміла здобути 100% результат. Кравченко перемогла в усіх чотирьох фіналах, до того ж зроби це більш ніж упевнено.
У найстаршому класі KZ-2, де карти обладнані КПП, а стартувати можна з 15 років, попри спротив з боку суперників — зокрема Олександра Дерюгу та Владислава Осінного — вершину подіуму здобув Владислав Іванченко.
Син багаторазового Чемпіона України з картингу Олександра Іванченко тричі здобував перемогу, лише один раз поступившись цією позицією Дерюзі…
У новому “жіночому заліку”, який враховує не лише абсолютний результат, а й інші чинники – зокрема наповненість відповідних класів, – перемогла Аліса Дзюба, випередивши Єву Авдєєву та Марію Кравченко.
Наступний етап Чемпіонату України з картингу відбудеться на початку липня і пройде на картодромі в Полтаві. Можна не сумніватися, що після всіх баталій 1-го етапу, спекотно там буде не лише над трасою, а й на ній самій.
Текст: В’ячеслав Щербина
Фото: Andrey «Martinslide» Martin та Сергій Жиріхін

