В Україні не існує єдиної медійної спільноти, — Зураб Аласанія
Перший голова правління Суспільного мовлення, журналіст та медіаменеджер Зураб Аласанія заявив, що в Україні фактично не існує консолідованої медійної спільноти. Про це він сказав в інтерв’ю ГО «Жінки в медіа», коментуючи стан професійного середовища журналістів.
«Я у цій спільноті вже близько 30 років — і, якщо чесно, мені здається, що її просто немає. Вона розвалюється, усі давно пересварилися між собою», — зазначив Аласанія.
За його словами, формально існує певний «цех», який намагаються зберегти досвідчені журналісти, однак справжньої згуртованості немає. Причиною цього, на думку медіаменеджера, є професійна конкуренція, ревнощі та відчуття втрати ґрунту під ногами в умовах інформаційного перенасичення.
Аласанія також додав, що журналістське середовище в Україні часто вражене хейтом і токсичністю, що виснажує учасників професії.
Він підкреслив, що в країні фактично не працює система медіасаморегуляції.
«У світі саморегуляція існує, і це дуже круто, й навіть у такі часи вона все ще є дієвою. У нас же саморегуляція зводиться от до Кодексу журналістської етики, а більше нічого немає. На противагу цьому існує більш консервативне НСЖУ», — зауважив він.
Він наголосив: якщо журналісти не здатні самі навести лад у професійному середовищі, це за них робить держава.
«А там, куди лізе держава, все стає погано — бо вона не вміє в бізнес, не вміє в регуляції, але вона вміє в бюрократію», — сказав Аласанія.
Як приклад він навів ситуацію з прескартками: «Ми так і не змогли впровадити єдині прескартки, хоч про це було багато розмов. Я здивований, що це за нас досі не зробила держава, але вона це зробить».
На його думку, влада вимушено втрутиться у сферу журналістики, оскільки інформаційний простір зміщується в онлайн, а також через вимоги з боку європейської спільноти, де саморегуляція є нормою — хоч і вона починає відставати в нових умовах.
Фото: Зураб Аласанія/фейсбук
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.
Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.

