За пів року кількість джинси в онлайн-медіа України зросла на 14%, — дослідження ІМІ
Кількість джинси в онлайн-медіа України зросла на 14% за останніх шість місяців. Про це свідчать результати моніторингу ГО «Інститут масової інформації», проведеного в період із 13 до 15 травня 2025 року включно у 23 популярних онлайн-медіа, повідомили на сайті ІМІ.
Так, експерти ІМІ виявили 179 публікацій з ознаками прихованої реклами у стрічках новин 23 медіа. Шість місяців тому таких публікацій було 157.
Серед зафіксованої джинси 74% розміщені на користь комерційних замовників, 26% — на користь політичних.
«Це свідчить про значне зростання присутності політичних гравців у медіаполі, адже у листопаді 2024 року на їхню долю приходилося 16% матеріалів з ознаками замовності, на долю комерційних замовників – 84%», — кажуть в ІМІ.
Лідером серед політичних замовників став міський голова Києва Віталій Кличко, частка публікацій на його користь – 11%. У комерційному сегменті найбільшим замовником залишається бізнесмен Рінат Ахметов зі своїми компаніями та фондами – їхня частка становить 13% усіх матеріалів з ознаками джинси.
У переліку онлайн-видань, що розміщують найбільше джинси, лідером залишається сайт Oboz.ua. Також експерти ІМІ виявили джинсу на сайтах РБК-Україна, УНІАН, «Гордон», «24 канал», «Телеграф», Інтерфакс-Україна, ТСН, «Фокус» і «Цензор.Нет»
У переліку онлайн-медіа, на головних сторінках яких не було виявлено джинси в моніторинговий період: Суспільне, «Бабель», Hromadske, ZN.UA, Укрінформ, «Кореспондент.net», а також «Українська правда», «Новинарня», «Рубрика», «Еспресо» та NV. Однак, на деяких з цих сайтів було виявлено матеріали з неналежним маркуванням реклами.
Інститут масової інформації проводив моніторинг у період із 13 до 15 травня 2025 року включно у 23 популярних інтернет-медіа: Суспільне, «Бабель», Hromadske, ZN.UA, «Українська правда», «Еспресо», «Рубрика», Liga.net, «Новинарня», Укрінформ, NV, LB.ua, РБК-Україна, «Цензор.Нет», Інтерфакс-Україна, ТСН, «Кореспондент.net», «Фокус», УНІАН, «24 канал», «Гордон», «Телеграф», Obozrevatel.
Вибірка охоплює всі новини поспіль, що вийшли на сайтах протягом доби в зазначені дати, і була оцінена на предмет ознак замовного розміщення та наявності чи відсутності відповідного маркування.
Ілюстрація: ІМІ
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.
Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.

