Тест-драйв Ford Ranger Raptor: мисливець за пригодами
Ford Ranger Raptor – це пікап, у якого на українському ринку немає конкуренції. І сьогодні ми поговоримо, чим зумовлена його висока вартість, як він їде по бездоріжжю і як екологічні норми зрізали у нього майже третину потужності.
Що таке Raptor
Позначення Raptor компанія Ford використовує для найагресивніших своїх позашляховиків, більшість з яких є продуктом підрозділу Ford Performance. Вперше цю назву отримала у 2010 році спортивна версія найпопулярнішого пікапа F-150. Сьогодні його можна побачити вже на трьох моделях марки, а саме F-150, Bronco та Ranger. Варто зазначити, що назва Raptor походить від динозавра-хижака Велоцираптора, бо Raptor на латині “мисливець”.
Наймолодшим в ієрархії “рапторів” є Ranger Raptor, який і потрапив на огляд до autocentre.ua. Пікап доступний виключно у компонуванні з чотирма дверима та короткою кабіною. Він є легальною дорожньою версією гоночних позашляховиків Ford. В цілому, метою компанії було створення позашляховика, який зможе пережити перегони Baja 1000. І Ford F-150 Raptor R, який був серійний з погляду агрегатів, але з каркасом безпеки, не просто її пережив, а і зайняв третє місце у класі під час дебютного заїзду. Це було феноменально.
Raptor – це “найзліша” версія пікапа, тож огляд доцільно почати саме з двигуна. Це 3-літровий бітурбований бензиновий V6. В Україні ще доступний дизельний Raptor з 2-літровою “четвіркою”. Що стосується мотора під капотом представленого Ranger Raptor, то він відає 292 к.с. та 491 Нм крутного моменту. На Батьківщині у США цей двигун видає 482 к.с. та 583 Нм. Тож якщо дивитися зі сторони нашої версії, різниця по потужності становить 33% у порівнянні з американською версією. І це насправді трішки прикро, бо ціни європейської та американської версії моделі фактично не відрізняються.
До слова таким самим двигуном комплектується Bronco Raptor. У цієї моделі мотор генерує 418 к.с. та 593 Нм крутного моменту. Що стосується швидкості, то українська версія Ranger Raptor міняє першу «сотню» за 7,9 секунди. І, що найголовніше, досягати її можна на будь-які місцевості. Для порівняння, американська версія міняє першу «сотню» за 5,3 секунди, і це так само швидко, як і найстарший брат F-150 Raptor. Але ні перший, ні другий офіційно в Україні не продається. Придбати їх можна тільки не офіційно та за “прайсом” понад 100 тисяч доларів. Тож на їх фоні 70 тисяч євро за Ranger Raptor – це демократична ціна.
І за ці гроші ви отримуєте потужний пікап з кількома особливими технічними фішками. Перша – це підвіска з амортизаторами Fox та кованими алюмінієвими важелями Ford Performance. Ці амортизатори технологічні та дозволяють автомобілю проковтувати навіть найсуворіше дорожнє покриття. Також позаду замість ресор встановлені пружини. І, як результат, маємо краще руління, глибшу артикуляцію, більшу енергоефективність підвіски. А ще Raptor з заводу комплектується гумою BF Goodrich К02, яка була створена для яскравих off-road авантюр.
А знаєте, що ще створено для цікавих позашляхових пригод? Компресори Osram. Разом з Ranger Raptor фахівці Autocentre отримали на тестування дві версії – 450 та 830 (одно- та двопоршнева).
Кожна з них має свої переваги. Так, більший компресор здатен набагато швидше накачати колесо, плюс у нього є клапан для спуску тиску, щоб можна було чітко відрегулювати значення. А плюс меншої версії, це її пластиковий корпус, який зроблено під органайзер, щоб все важливе було на своїх місцях. Також обидві версії компресора Osram оснащені цифровими екранами, на які виводяться актуальні показники тиску. Ще вони мають перехідники та ліхтарики.
Наступною та очевидною фішкою пікапа є двигун. Для Ranger Raptor він є унікальним та найпотужнішим. А ще варто відзначити спортивну вихлопну систему Ford Performance, яку можна налаштовувати за рівним гучності.
Дизайн Raptor
Що стосується екстер’єру, то впізнати Raptor на дорогах дуже просто. В першу чергу завдяки масивній решітці радіатора з великим написом Ford. По-друге, завдяки яскравому помаранчевому кольору, що виглядає просто неймовірно. По-третє, не загубитись у натовпі пікапу допомагає фірмовий пакет графіки по всьому кузову у світло-сірому, темно-сірому, чорному і навіть темно-сірому патерні з бджолиних стільників. Четверте – інша форма бампера, розширення арок, металеві пороги, інші диски та все це притаманно виключно Raptor.
Салон Raptor
В салоні є декілька дрібниць, які суттєво відрізняють Raptor від звичайної версії Ford Ranger. В першу чергу, це червоні акценти, яких дуже багато у кабіні. А саме, стебнування, напис «Raptor» на кермі та сидіннях, смужка на 12 годин на кермі, а ще вставки на вентиляційних отворах та сидіння. Але найцікавіше – це селектор перемикання режимів на центральній консолі, яких в авто аж 7. Є “спорт”, “мокра дорога”, “бруд/болото”, “пісок”, особливий режим Baja, за допомогою якого можливо на максимальній швидкості летіти по дюнах, та режим руху по скелястій місцевості.
Друга цікава кнопка на консолі, на який зображені всі можливість сценарії використання цього автомобіля, приводить у меню на головному екрані. Завдяки їй одночасно можна бачити дві речі. Перша – це камери 360 (можна налаштовувати оглядовість автомобіля), а друга – позашляхові налаштування (блокування диференціалів, аналіз рівня нахилу автомобіля, яке обраховується в режимі реального часу, і парктронік).
Останні унікальні “фішки” знаходяться на кермі. Тут є чотири унікальні кнопки для цієї моделі. Перша – кнопка R дозволяє налаштувати індивідуальний Raptor-режим та конфігурувати його під себе. Друга – це кнопка з зображенням керма, яка дозволяє налаштувати гостроту керування. Третя – налаштування підвіски (нормальна, спортивна та off-road). І четверта – це кнопка налаштування гучності вихлопної системи. І тут є чотири режими: тихий, нормальний, спортивний та Baja. І різниця між найгучнішою і найтихішою доволі суттєва.
З цікавих речей у новій генерації Ranger: великий сенсорний дисплей, який гарно промальований, фізичний блок клімат-контролю, що розташований одразу під сенсорним, і дивний селектор перемикання передач. На ньому є бокова кнопка, яка переводить трансмісію у ручний режим. А ось кнопка для розблокування важеля знаходиться глибоко попереду. І це вводить у невеличкий дисонанс.
Екран водія також яскравий та гарно промальований. При зміні режимів графіка виглядає дуже круто. Хоча в цілому кастомізація екрана не на найвищому рівні. Приємним бонусом є Android Auto та Apple CarPlay. Плюс у цьому пікапі встановлено акустику Bang & Olufsen, яка дарує гарний звук.
Оскільки це утилітарний пікап, то місця для зберігання тут речей достатньо. Є велика ніша у підлокітнику, два підстаканники, дві маленькі ніші на центральній консолі, а ще слот для бездротової зарядки смартфона. Також є бардачок у центральній консолі, ніша для дрібниць та ще один бардачок. І є місце у дверних картах. Одним словом, місця тут вистачає. Ще однією особливістю моделі є відсутність української мови. А все тому, що вона будується підрозділом Ford Performance, якому українізація поки недоступна.
Характер Raptor
Ще кілька слів про те, як ця модель поводить себе на дорозі. Попри те, що європейський Raptor має меншу потужність ніж американський, дефіцит кінських сил не відчувається. Відгук на натиск педалі вибуховий, хоч і з суттєвим турболагом. Трилітровий агрегат впевнено тягне свою вагу. Наявність блокування диференціалів, підвіска Fox та гума BF Goodrich К02 робить Raptor серйозним позашляховиком. Тож, якщо до вашого списку хобі не входить пошук найскладніших позашляхових маршрутів у болотистій місцевості, то потенціалу цього авто вистачить під потреби для активного відпочинку. Підйом та спуск, пісок та багнюка. Він не відчує ваших поїздок на кемпінг, від слова зовсім.
В місті Raptor також ігнорує наявність ям, “лежачих поліціянтів”, люків і бордюрів. Проте габарити, витрата палива та шум від гуми, стануть тими компромісами, які треба приймати як плату за класний офроуд. Що стосується керування пікапа, то тут теж без зайвих зауважень. Кермо ізольоване від дороги, в міру важке на зусилля і в цілому пасує цьому автомобілю. По габаритах на дорозі та за її межами, Raptor здається більшим, ніж він є. Але з його кліренсом і пластиковими накладками особливо перейматись не варто.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2F4f2651f03bda91d7ee302e6daa045f38.jpg)
Ще однією цікавою особливістю Raptor є його рідкісність. Це не частий гість на дорогах. І в яскравому кольорі він привертає увагу. А найцікавіше з фішок та приколів цього автомобіля – конкуренція, якої насправді в Україні для цієї версії пікапа немає, хоч вона і дефорсована. Бо, наприклад, Toyota офіційно не продає версії Taсoma TRD Pro та Tacoma Trailhunter в Україні. Або, наприклад, Chevy також не представлені з версією Colorado ZR2. Або Jeep Gladiator… Його також офіційно в Україні немає.
Тож виходить, що інших заряджених пікапів, які могли б творити те, що творить Ranger Raptor, в Україні офіційно купити не можна. І це робить його справжньою знахідкою на локальному ринку. Ну і підбиваючи підсумки можна сказати, що Raptor є своєрідним Harley-Davidson на чотирьох колесах. Це фактично американська мрія, яка дозволяє кайфувати не тільки від володіння, а й від взаємодії. Хоча звісно факт того, що пікап за 76 тисяч євро має на третину більше потужності та моменту у США ніж в Україні, засмучує.
Єдине, що залишається, це насолоджуватися закінченням дня у цих піщаних дюнах. І навіть якщо серед барханів заскочить така неприємність, як сівший акумулятор, то це не страшно. Бо в нас є бустер Osram. Завдяки йому можна швидко реанімувати машинку. Це не магія, а сучасні технології.
Але після повернення у місто, потрібно буде відновити рівень заряду акумулятора автомобіля. Тож будемо використовувати зарядний пристрій Osram для того, щоб це зробити. Він сам визначить актуальний рівень заряду акумулятора та наповнить його до максимуму. Плюс можна обрати між 6-вольтовою та 12-вольтовою системою. І це дозволить заряджати акумулятор не тільки автомобіля, а й мотоцикла.
А ще цей пристрій має режим зарядки в холодну погоду, який буде заряджати акумулятор таким чином, щоб йому не нашкодити. І все це можна зробити від мережі, не знімаючи акумулятор. Отже, тепер точно можна рушати…
