/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F33%2Ff09a0efcad790d42a8ddc39b318a2ac7.jpg)
Китайські обмеження на експорт рідкісноземельних елементів загрожують світовому автопрому
Глобальні побоювання щодо китайського контролю над експортом критично важливих мінералів різко посилилися цього тижня, коли зростаюча кількість автовиробників та урядів забила на сполох через наростаючі перебої в поставках.
Рішення Пекіна запровадити жорсткі обмеження на експорт магнітів з рідкісноземельних елементів створило напругу у світових виробничих ланцюгах та дипломатичних відносинах. Нові правила вимагають спеціальних експортних ліцензій для семи рідкісноземельних елементів та відповідних магнітів, посилаючись на питання національної безпеки, пише The Economic Times.
За даними Міжнародного енергетичного агентства та Геологічної служби США, Китай виробляє 60% світових рідкісноземельних елементів та контролює 90% глобальних потужностей з переробки. Критично важливі матеріали, включаючи самарій, гадоліній, тербій, диспрозій та ітрій, є незамінними для електродвигунів, гальмівних систем, смартфонів та ракетних технологій.
Автомобільні гіганти вже повідомляють про потенційні затримки у виробництві, особливо електромобілів, які потребують значної кількості рідкісноземельних елементів для своїх батарей та двигунів.
Індія, третій за величиною автомобільний ринок світу, опинилася серед найбільш постраждалих країн. Асоціація індійських автовиробників попередила, що запаси компонентів можуть вичерпатися до червня. Індійські виробники повідомили урядовцям минулого тижня, що виробництво автомобілів може зупинитися протягом днів через китайські експортні обмеження.
Багато експортних моделей Maruti Suzuki, включаючи Jimny, Fronx та майбутній електричний позашляховик e-Vitara, значною мірою залежать від китайських магнітів. Bajaj Auto попередила, що подальші затримки можуть серйозно вплинути на виробництво електромобілів в Індії.
Партії рідкісноземельних магнітів залишаються заблокованими в китайських портах через ліцензійні перешкоди. Асоціація індійських автовиробників та виробників автокомпонентів планують направити делегацію до Китаю наступного тижня для прискорення дозволів.
Дипломати, автовиробники та керівники галузі з Індії, Японії та Європи терміново намагаються домовитися про зустрічі з китайськими чиновниками. Японська бізнес-делегація очікується в Пекіні на початку червня, а європейські посли запросили "екстрені" зустрічі з цього питання.
США, які імпортують понад 61% рідкісноземельних елементів та 93% сполук ітрію з Китаю, готуються до серйозного дефіциту. Tesla та General Motors вже сигналізували про ризик зупинки виробництва.
У відповідь на кризу Міністерство важкої промисловості Індії готує нараду зацікавлених сторін для обговорення створення вітчизняної індустрії рідкісноземельних магнітів, включаючи державно-приватні партнерства та стимули для виробництва.

