Південна Корея представила концепт авіаносця Ghost Commander II для безпілотних операцій
Південна Корея представила концепт авіаносця Ghost Commander II для безпілотних операцій

Південна Корея представила концепт авіаносця Ghost Commander II для безпілотних операцій

Під час виставки морської оборони MADEX 2025 у Південній Кореї компанія Hanwha Ocean представила передову концепцію авіаносця Ghost Commander II. У цьому проєкті зроблено акцент на інтеграції пілотованих і безпілотних повітряних, надводних і підводних систем, а також на автономності бойових операцій.

Про це повідомляють оглядачі Army Recognition.

Ghost Commander II спроєктований як багатофункціональна платформа для управління розподіленими операціями флоту. Довжина корабля становить близько 240 метрів, водотоннажність — 42 000 тонн. Він оснащений електромагнітною катапультою, трьома аерофінішерами та допоміжною системою запуску. На палубі розміщено шість вертолітних майданчиків, а два авіаційні ліфти з'єднують її з універсальним ангаром, здатним вміщати як вертольоти, так і БПЛА.

Аналітики зазначають, що на відміну від традиційних авіаносців, Ghost Commander II отримав системи вертикального пуску (VLS), що перетворює його на бойову платформу з можливістю завдавати ударів не тільки повітряними засобами, а й ракетним озброєнням.

А оптимізований внутрішній простір ангара також дає змогу розміщувати надводні та підводні безпілотні апарати, забезпечуючи виконання місій від розвідки та радіоелектронної боротьби до ударних операцій.

Ghost Commander II: концепція майбутнього

Самі розробники з Hanwha Ocean позиціонують проєкт як альтернативу легкому авіаносцю CVX, пропонуючи замість вузькоспеціалізованого носія літаків STOVL більш адаптивне рішення з пріоритетом автономних технологій, модульності та цифрової сумісності.

Ghost Commander II розрахований на експлуатацію гібридного авіаційного крила, що поєднує пілотовані вертольоти та безпілотні апарати. Зокрема, платформа передбачає використання:

  • БПЛА MQ-1C Gray Eagle-STOL (варіант безпілотника з коротким зльотом і посадкою), спільно адаптований Hanwha Aerospace і General Atomics;
  • БПЛА LOWUS (Low-Observable Unmanned System) від Korean Air — малопомітний дрон для польотів у формації;
  • різних вертольотів для морських операцій і десантування.
Важливо Виклик найпотужнішому флоту США: Китай має намір побудувати шість авіаносців, — оцінки аналітиків

Передбачена ще одна опція — судно використовуватимуть як плавучий штаб, забезпечуючи управління різнорідними платформами в координованих місіях.

Таким чином Ghost Commander II демонструє не тільки технологічний прогрес, а й зміну оперативної парадигми. Його архітектура орієнтована на багатодоменну обізнаність, оперативну сумісність і зниження ризику для екіпажу шляхом широкого застосування автономних систем.

Нагадаємо, 29 травня південнокорейський морський патрульний літак P-3C Orion зазнав аварії поблизу міста Пхохан на південному сході країни. Кілька членів екіпажу загинули.

Джерело матеріала
loader
loader