Світові нафтопереробники отримують несподівані прибутки на тлі закриття заводів
Світові нафтопереробники отримують несподівані прибутки на тлі закриття заводів

Світові нафтопереробники отримують несподівані прибутки на тлі закриття заводів

Нафтопереробники по всьому світу отримують неочікувані прибутки від виробництва ключових палив в останні тижні, надаючи хворому сектору передишку перед очікуваним ослабленням пізніше цього року, оскільки закриття заводів призвело до скорочення поставок палива, необхідного для задоволення пікового літнього попиту.

Зміцнення ринків палива контрастує з цінами на сиру нафту, які впали до чотирирічного мінімуму в травні після того, як ОПЕК+ скасувала скорочення видобутку швидше за планом. Це також свідчить про те, що попит поки що виявився стійким попри триваючі занепокоєння щодо впливу тарифів, пише Reuters.

"Маржі сильні, тому що баланс продуктів - попит і пропозиція - все ще напружений", - сказав аналітик Sparta Commodities Ніл Кросбі. Переробні маржі відображають прибуток, який завод отримує від переробки сирої нафти в паливо, таке як бензин або дизель.

Лише кілька місяців тому нафтові гіганти попереджали, що 2025 рік буде похмурим для нафтопереробки. TotalEnergies та BP повідомили про нижчі прибутки в першому кварталі через слабші доходи від палив.

Нафтопереробники загалом боролися зі зниженням попиту через економічні спади, збільшення використання електромобілів та конкуренцію з новіших заводів в Азії та Африці.

Глобальні композитні переробні маржі досягли 8,37 доларів за барель у травні 2025 року, згідно з консалтинговою компанією Wood Mackenzie, що є найвищим показником з березня 2024 року, але все ще значно нижче середнього показника 33,50 доларів у червні 2022 року під час відновлення попиту після пандемії та після російського вторгнення в Україну.

Закриття в Сполучених Штатах та Європі сповільнили зростання глобальних чистих переробних потужностей нижче зростання попиту, допомагаючи зробити діючі нафтопереробні заводи відносно більш прибутковими.

Глобальні поставки дизеля можуть знизитися на 100 000 барелів на добу в річному обчисленні у 2025 році, тоді як попит впаде на 40 000 барелів на добу, згідно з енергетичною консалтинговою компанією FGE. Поставки бензину знизяться на 180 000 барелів на добу при зростанні попиту на 28 000 барелів на добу.

"Тому ми бачимо більш напружений ринок продуктів для ключових транспортних палив, що чинить тиск на маржі вгору, на велике полегшення та радість регіональних нафтопереробників", - сказав глава відділу нафтопродуктів FGE Юджин Лінделл.

У Європі закриття включають нафтопереробний завод Petroineos Grangemouth у Шотландії та завод Shell Wesseling цього року, а також часткове закриття нафтопереробного заводу BP Gelsenkirchen. У США нафтопереробний завод LyondellBasell у Х'юстоні був закритий цього року, тоді як нафтопереробний завод Phillips 66 у Лос-Анджелесі та завод Valero Benicia планується закрити в жовтні 2025 року та квітні 2026 року відповідно.

Незаплановані відключення нафтопереробних заводів також посилили вплив закриттів. Відключення електроенергії на Піренейському півострові 28 квітня вивело з ладу близько 1,5 мільйона барелів на добу переробних потужностей, відзначив JPMorgan, з яких 400 000 барелів на добу все ще були закриті через два тижні.

Два з основних нових нафтопереробних проектів світу, гігантський нафтопереробний завод Dangote в Нігерії та завод Olmeca в Мексиці, обидва мали незаплановані відключення установок виробництва бензину в квітні.

Запаси палива в ключових хабах знизилися цього року, створюючи додатковий попит на виробництво нафтопереробних заводів напередодні пікового літнього сезону. Запаси в регіоні ОЕСР, який включає США, ЄС та Сінгапур, впали на 50 мільйонів барелів за січень-травень, згідно з аналітиками JPMorgan.

Глобальний попит на паливо в північній півкулі найвищий влітку, оскільки збільшуються автомобільні та авіаперевезення. На Близькому Сході попит на важке паливо досягає піку влітку для задоволення потреб охолодження, коли температура злітає.

Американські керівники нафтопереробки були оптимістичними щодо попиту, відзначаючи відносно низькі запаси. "Наш поточний прогноз поставок бензину полягає в тому, що ці запаси продовжуватимуть скорочуватися", - сказав виконавчий віце-президент Phillips 66 Браян Манделл.

Однак аналітики попереджали, що поточна сила може незабаром зникнути, оскільки попит постраждає від торгових воєн, і оскільки виробництво палива зросте, коли заводи намагатимуться отримати прибуток від вищих маржей. Глобальне зростання попиту на нафту встановлено в середньому на рівні 650 000 барелів на добу на решту 2025 року, впавши з трохи менше 1 мільйона барелів на добу в першому кварталі, оскільки торгова невизначеність тисне на світову економіку.

Джерело матеріала
loader
loader