/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F15%2F4a4cef5e3bf10e4836f7ccb1fe76199a.jpg)
Смертельна аварія Tesla знову викликала сумніви щодо безпілотних систем на основі камер
У листопаді 2023 року в Аризоні сталася трагедія: 71-річна жінка, яка зупинилася на шосе, щоб допомогти іншим водіям, потрапила під удар Tesla. За даними, автомобіль перебував у режимі Full Self-Driving (FSD). Це єдиний випадок за рік, коли система могла стати причиною загибелі пішохода.Записи з камери Tesla показують, що дорогу засліплювало сонячне світло. Хоча інші автомобілі вже знижували швидкість, а свідки намагалися попередити водіїв, Tesla проігнорувала небезпеку. Водій, Карл Сток, заявив, що не встиг зреагувати через швидкість подій.Ця аварія висвітлює головну слабкість візуальних автономних систем: вони, як і люди, можуть не бачити дороги через сонячні блики, туман або дим. На відміну від них, радари та лідари можуть виявляти перешкоди навіть у складних умовах. Проте навіть такі технології не є ідеальними — компанія Cruise, яка використовувала радари, також стикалася з аваріями.Tesla готується до масштабного запуску Robotaxi в Остіні, але подібні інциденти ставлять під сумнів готовність технології. Навіть нещодавно Tesla з FSD на борту без причини з’їхала з дороги та врізалася в дерево. Якщо компанія хоче, щоб автономні автомобілі стали масовими, подібних ситуацій не повинно ставатися.Компанія наполягає, що її системи безпечніші за звичайних водіїв, але незалежних доказів цього немає. Питання залишається відкритим: який шлях до автономності найбезпечніший не лише в майбутньому, але й зараз?Останні події показують, що навіть найсучасніші технології потребують доопрацювань. Поки що доведеться чекати, чи зможе Tesla вирішити ці проблеми до запуску Robotaxi у великих масштабах.
