"Війна не зупинила NAVI" голова UESF Максим Кріппа про тріумф українського кіберспорту
"Війна не зупинила NAVI" голова UESF Максим Кріппа про тріумф українського кіберспорту

"Війна не зупинила NAVI" голова UESF Максим Кріппа про тріумф українського кіберспорту

Український кіберспорт за останні 10 років перетворився на глобальний бренд завдяки клубу Natus Vincere (NAVI). За словами власника NAVI та компанії розробника комп'ютерних ігор GSC Game World Максима Кріппи в інтерв'ю Forbes., цей клуб стабільно утримує позиції серед світових лідерів. Особливо яскраво виступає команда з Counter-Strike, яка у 2024 році вдруге завоювала титул чемпіона світу і стала командою року за версією HLTV.Історія українського кіберспорту почалася в кінці 1990-х. Це був час без інтернету, коли гравці фізично збиралися в комп'ютерних клубах. Перші турніри були невеликими й символічними за нагородами, а тренувальні бази знаходилися просто в комп'ютерних клубах.На початку 2000-х українські гравці вже брали участь у міжнародних змаганнях. У 2009 році команда A-Gaming посіла третє місце на World Cyber Games. Наступним важливим кроком стало поширення інтернету, завдяки якому змагання стали доступними широкому колу учасників. Саме тоді з'явилася перша професійна команда з гравцями на зарплаті, яку підтримувала компанія GSC Game World.Заснування NAVI у 2009 році стало новим поштовхом для українського кіберспорту. Вже у 2010 році команда NAVI з Counter-Strike виграла три найпрестижніших світових турніри. Наступного року команда NAVI з Dota 2 перемогла на The International, що є аналогом чемпіонату світу.У 2020 році кіберспорт в Україні офіційно визнали видом спорту. Це сприяло появі освітніх програм, національних чемпіонатів та посиленню медійної уваги до галузі. Утім, головний імпульс для розвитку дали все ж глобальні успіхи українських команд.За словами Максима Кріппи, нинішні головні виклики для українського кіберспорту пов'язані з війною.Але водночас війна привернула до кіберспорту увагу широких кіл громадськості, зробивши його частиною національного гордості. Війна також стимулювала міжнародну солідарність та підтримку українських команд з боку глобальної спільноти. Це дозволило багатьом українським гравцям та клубам не лише продовжити виступати на міжнародних турнірах, а й посилити свою присутність на світовій сцені.Основні джерела доходів кіберспортивних клубів суттєво змінились за останні роки. Раніше 90% бюджету складали спонсорські контракти. Зараз дохід розподілений між спонсорством, digital goods, партнерствами з лігами та турнірними операторами, а також мерчем. NAVI активно розвиває власну лінійку товарів, які стають популярними не тільки серед фанатів, але й широкого загалу, що додатково зміцнює фінансову стабільність клубу.Серед найпопулярніших дисциплін в Україні — Counter-Strike, Dota 2 та мобільна гра Brawl Stars. Остання має великий потенціал через молоду аудиторію. NAVI навіть проводили аматорський турнір з Brawl Stars, в якому взяли участь понад 2000 команд. Також зростає популярність дисциплін, таких як Valorant та PUBG, що розширює можливості для залучення нових талантів і спонсорів.Максим Кріппа, який нещодавно очолив Федерацію кіберспорту України (UESF), бачить свою місію у створенні прозорої системи турнірів, розвитку шкільного й університетського кіберспорту, а також соціальних ініціатив для нових аудиторій.

Джерело матеріала
loader
loader