/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F53%2Fbe4fbe77f0cbda3ace21a80e1b3404ca.jpg)
За прикладом Трампа і Маска: чому корпорації переходять на жорсткий стиль управління
Жорсткий стиль управління знову входить у моду, корпоративна культура змінюється, і м'якість відходить у минуле. Як свідчить фінансист Павло Дукач, спираючись на свіжі дослідження, компанії відмовляються від затишних офісів, терапії та гнучкості — на користь ультиматумів, контролю та жорстких вимог.
Жорсткий стиль управління знову входить у моду
Корпоративна культура змінюється, і м'якість відходить у минуле. За даними Axios, компанії відмовляються від затишних офісів, терапії та гнучкості на користь ультиматумів, контролю і жорстких вимог. Причини логічні:
- економічна турбулентність змушує бізнес посилювати підхід;
- масове повернення в офіси посилює контроль над співробітниками;
- ШІ нещадно викошує людські функції;
- зростання конкуренції та негараздів вимагає максимальної продуктивності;
- приклади "альфа-керівників" на кшталт Ілона Маска або Дональда Трампа, які своїми діями показують, що результату можна досягати без емпатії.
У США майже 40% керівників планують підвищити вимоги до співробітників і повернути людей в офіси. Експерти радять не скочуватися в диктатуру і шукати баланс між жорсткістю і повагою, але тренд уже набирає обертів.
І не дивно, що компанії бігтеху, вчорашні лапочки і зефірки, радикально переглядають кадрову політику. Так, наприклад:
- Meta щорічно звільняє 5% найменш продуктивних співробітників і запроваджує "чорні списки", забороняючи повторне наймання навіть хороших ексспівробітникiв;
- Google посилює бонуси для найкращих, але фінансує їх за рахунок звільнень і тих, хто не ходить до офісу мінімум 3 дні на тиждень;
- Microsoft запустив програму PIP (Performance Improvement Plan): слабким співробітникам пропонують звільнитися з компенсацією за 16 тижнів або пройти жорсткий план підвищення продуктивності. На тих, хто не впорався, чекає заборона на повторний найм протягом 2 років;
- Duolingo тепер братиме людей тільки на завдання, з якими не справляється ШІ. Співробітникам, які вже працюють, запропонують перенавчання: тепер потрібно вміти комунікувати та розв'язувати завдання через чат-боти, а не просто бути "фахівцем".
Загалом епоха безкоштовної кави й "ми-одна-сім'я" наближається до фіналу.
Автор висловлює особисту думку, яка може не збігатися з позицією редакції. Відповідальність за опубліковані дані в рубриці "Думки" несе автор.
Важливо За новими правилами: як глобальні зміни вплинуть на українські компанії у 2025 році
