Google випадково злив оновлення дизайну Android Material 3 Expressive
Google випадково злив оновлення дизайну Android Material 3 Expressive

Google випадково злив оновлення дизайну Android Material 3 Expressive

Яким буде майбутній інтерфейс Android

Витік стався через публікацію в офіційному блозі, а саме на сайті майбутньої конференції для розробників Google I/O 2025, яка відбудеться наприкінці травня. Хоча допис швидко видалили, деякі користувачі встигли його зберегти, повідомляє 24 Канал з посиланням на 9to5google. Він також залишився у Wayback Machine, інтернет-архіві, який зберігає копії сайтів такими, якими вони були у певні моменти часу.

Material 3 Expressive – це найбільш досліджене оновлення системи дизайну Google за весь час. Ідея нового стилю виникла у 2022 році, коли команда Material Design поставила собі питання: чому сучасні додатки здаються схожими й позбавленими емоцій? Це стало поштовхом до розробки сміливішого, емоційнішого підходу до дизайну.

За три роки Google провів 46 окремих досліджень, залучивши понад 18 000 учасників з усього світу. У цих дослідженнях компанія аналізувала погляд користувачів, вивчала емоційну реакцію на різні інтерфейси, проводила опитування, фокус-групи та юзабіліті-тести. Усе це дозволило створити нову систему дизайну, яка, за твердженням Google, поєднує красу, зручність і глибоку емоційну взаємодію.

Деякі елементи нового дизайну
Деякі елементи нового дизайну / Фото Google

Основний акцент Expressive – це юзабіліті: інтерфейс допомагає користувачам швидше ідентифікувати ключові дії на екрані та легше орієнтуватися. Наприклад, у Gmail новий дизайн виводить кнопку "Надіслати" ближче до клавіатури, роблячи її більш помітною завдяки кольору та розміру. У результаті, згідно з тестами, користувачі знаходять потрібні елементи вчетверо швидше, ніж у попередньому дизайні Material 3.

Порівняння старого і нового варіанту дизайну
Порівняння старого і нового варіанту дизайну / Фото Google

Окрім того, Material 3 Expressive продемонстрував значні покращення у доступності. Користувачі старше 45 років працювали з новим інтерфейсом так само ефективно, як і молодші, завдяки більшому розміру елементів, покращеному контрасту й оптимізації візуального сприйняття.

Дизайнери Google підкреслюють, що нова система повинна стимулювати відхід від "чистого і нудного" стилю. Expressive базується на таких фундаментальних елементах, як форма, колір, розмір, рух і візуальна стриманість. У концепт-дизайнах, створених на основі цієї мови, вже можна побачити приклади оновлених додатків – пошта, годинник, голосове введення, платежі та інше. Зокрема, з'явився новий компонент – "плаваюча панель інструментів" у формі таблетки, яка не займає всю ширину екрана, надаючи більше повітря й акценту.

Порівняння старого і нового варіанту дизайну
Порівняння старого і нового варіанту дизайну / Фото Google

Результати досліджень Google вказують і на зміну сприйняття бренду^

  • Використання Material 3 Expressive призвело до того, що тестові групи на 32% частіше відчували, що користуються "крутим" продуктом.
  • На 34% підвищилося відчуття сучасності.
  • Ще на 30% збільшилося відчуття новизни, сміливості й "бунтарства" дизайну.

Тобто, дизайн не лише функціональний, а й формує емоційний зв’язок між користувачем і продуктом.

Щоб допомогти розробникам швидше інтегрувати нову мову дизайну, Google готує оновлений Material 3 Design Kit для Figma, який дозволить експериментувати з компонентами Expressive уже найближчим часом. Очікується, що про новинку офіційно оголосять на Google I/O 2025, де компанія також покаже оновлення Android та новини щодо Gemini AI.

Теги за темою
Google Техно Інтернет
Джерело матеріала
loader