Mercedes-Benz Sprinter відзначає 30-річчя моделі: основні етапи розвитку
Mercedes-Benz Sprinter відзначає 30-річчя моделі: основні етапи розвитку

Mercedes-Benz Sprinter відзначає 30-річчя моделі: основні етапи розвитку

Навесні 1995 року відбулася прем’єра Sprinter, який тепер має право на номерний знак H у Німеччині. 1995 рік став переломним у багатьох аспектах. Sprinter прийшов на зміну легендарному T1/TN і став першим фургоном з ім’ям замість сухого буквено-цифрового позначення. Він успадкував лише базову технічну концепцію попередника — решту було спроєктовано з нуля. Поєднання несучого кузова й заднього привода підвищеної прохідності, сучасного шасі з незалежною передньою підвіскою та потужних двигунів було унікальним для свого часу. Крім цього, на той момент жоден інший фургон не пропонував такого рівня безпеки: уже перший Sprinter оснащувався у стандартній комплектації дисковими гальмами на всіх колесах, антиблокувальною системою ABS, автоматичним гальмівним диференціалом, триточковими ременями безпеки з регулюванням за висотою та пряжками ременів, зафіксованими на сидінні. Додатково можна було встановити подушку безпеки водія. Перше покоління Sprinter з’явилося в 1995 році та пропонувалося в кількох варіантах: шасі, платформа чи самоскид — з одинарною чи подвійною кабіною; фургон або пасажирська версія на п’ять або дев’ять місць із низьким або високим дахом. Колісні бази змінювалися від 3000 до 4025 мм. Допустима повна маса спочатку становила 2590, 2800 або 3500 кг.

У рамках оновлення 2000 року важливий акцент було зроблено на безпеку: подушка безпеки водія відтепер входила до стандартної комплектації, а подушка переднього пасажира (додаткова опція) захищала пасажирів на подвійному передньому сидінні. Також із середини 2000 року стали доступні бічні подушки й антипробуксовувальна система ASR. У 2002 році Sprinter установив новий стандарт активної безпеки, запровадивши електронну систему курсової стійкості ESP®.На початку 2006 року стартувало виробництво другого покоління фургонів Sprinter. Клієнти отримали ще більше варіантів: Вони могли вибирати між трьома колісними базами, чотирма довжинами кузова, трьома варіантами висоти даху та повною вагою від 3,0 до 5,0 тонн. Крім цього, система ESP® стала стандартною для закритих версій вагою до 3,5 тонн. Через два роки вона почала входити до стандартної комплектації всіх варіантів кузова з повною вагою до 3,5 тонн. З 2008 року до списку опцій увійшла пневмопідвіска, що підвищує рівень комфорту й безпеки. У 2009 році почався новий етап розвитку серії з появою інноваційної технології BlueEFFICIENCY, яка включала шестиступінчасту механічну коробку передач і систему «старт-стоп», що підвищило динаміку та знизило витрату палива. У 2013 році було впроваджено Crosswind Assist — систему стабілізації при боковому вітрі, вперше застосовану для фургонів. А у 2016 році з’явилася модифікація з вантажопідйомністю 5,5 тонн.У 2018 році дебютувало третє покоління фургонів Sprinter. Sprinter не тільки зберіг наявну лінійку модифікацій, але й розширив її, частково завдяки впровадженню переднього привода, що дало можливість створення варіанту сідлового тягача. У 2018 році Sprinter установив нові стандарти, особливо в області інформаційно-розважальної системи та модулів зв’язку, завдяки мультимедійній системі MBUX (Mercedes-Benz User Experience), яка вперше стала доступна для комерційного транспорту. Система MBUX дала змогу використовувати голосові команди й інтегрувати Sprinter у сервіси для автопарку, автомобіля, водія та логістики та окремих розташувань. Також було додано нові функції безпеки, наприклад, активна система підтримання безпечної дистанції DISTRONIC.У 2019 р. почався новий етап: з’явився перший серійний eSprinter з акумуляторно-електричним приводом, який запропонував бізнесу, торгівлі та логістиці електромобільність, що не створює локальних викидів CO2.Тріада ефективності, запасу ходу й вантажного об’єму робить поточний фургон eSprinter від Mercedes-Benz універсальним автомобілем. eSprinter доступний у його нинішньому вигляді з минулого року; тепер у двох варіантах кузова й довжини, а також із трьома варіантами ємності акумулятора і запасом ходу до 478 кілометрів. Він ґрунтується на новій концепції, що складається з трьох модулів, які забезпечують можливість адаптації платформи до інших варіантів транспортних засобів. Це також відкриває нові можливості для виробників кузовів і фахівців із переобладнання для розробки галузевих рішень на основі eSprinter. З вантажним об’ємом до 14 кубічних метрів і повною вагою до 4,25 тонни фургон eSprinter такий же функціональний, як і його аналог із двигуном внутрішнього згоряння.Оновлення технологій зв’язку та безпеки доступні як для eSprinter, так і для Sprinter зі звичайним приводом ще з минулого року. Обидві моделі отримали вдосконалену мультимедійну систему MBUX, яка тепер входить до стандартної комплектації, і нові цифрові функції. Системи безпеки та допомоги також були модернізовані додатковими та, в деяких випадках, новими функціями, які переважно вже входять до стандартної комплектації. Наприклад, стандартний активний асистент екстреного гальмування тепер обладнано функцією допомоги під час проїзду перехресть.З останніми змінами з’явилася можливість замовити зарядний пристрій змінного струму потужністю 22 кВт і пакет допомоги водію як додаткове обладнання. Останній включає, серед іншого, розширені функції активної системи підтримання безпечної дистанції DISTRONIC (наприклад, адаптацію швидкості на основі маршруту й активну систему обмеження швидкості).Нагадаємо, як раніше повідомляв AUTOGEEK, електромобіль Mercedes-Benz EQE отримав інноваційну систему паркування.

Джерело матеріала
loader