Кожен другий українець підтримує критику влади у медіа, — дослідження «Детектора медіа»
44% опитаних українців підтримують критику влади в медіа, про що свідчать результати п’ятої хвилі щорічного дослідження «Індекс медіаграмотності українців: 2020–2024»,проведеного на замовлення ГО «Детектор медіа». Результати попередніх хвиль дослідження дивіться тут (за 2020 рік), тут (за 2021 рік), тут (за 2022 рік) і тут (за 2023 рік).
За результатами опитування, серед аудиторії, яка підтримує критику влади в медіа, переважають чоловіки — 52% проти 36% жінок, та особи старшої вікової групи — ствердно відповіли 50% опитаних віком 56–65 років. Молодь віком 18–25 і 26–35 років підтримує публічну критику влади дещо менше — 40% та 37% відповідно.
Таку думку також частіше підтримують особи з вищим освітнім статусом — 48% опитаних мають середню спеціальну освіту та 44% — повну або неповну вищу освіту.
34% опитаних відповіли, що періодично підтримують критику влади в медіа, залежно від того, хто критикує і за що. А 17% респондентів зазначили, що не підтримують публічну критику держави зовсім.
Торік публічну критику влади підтримували 49% респондентів, проте кількість незгодних була тією ж — 17%.
Зазначимо, що це вже п’ята хвиля дослідження індексу медіаграмотності, яке проводить «Детектор медіа». Перша та друга хвилі дослідження були проведені у 2020 та 2021 роках, третя — у 2022 — на початку 2023 року, а результати четвертої хвилі дослідження були презентовані у квітні 2024 року.
Зокрема дослідження показало, що частка тих, хто позитивно ставиться до телемарафону, за два роки знизилась на 28%.
Методологія: кількісне дослідження; інтерв'ю обличчя-до-обличчя за допомогою планшета за стандартизованим опитувальником(CAPI).
Географія: національне дослідження. Дослідження не проводилось на тимчасово окупованих територіях Донецької, Луганської, Запорізької, Херсонської областей та в АР Крим.
Обсяг вибірки: 1200 респондентів.
Цільова аудиторія: доросле населення України (18–65 років).
Тип вибірки: репрезентативна за віком, статтю, типорозміром населеного пункту і регіоном.
Польовий етап: 15.01.2024 — 29.01.2024, здійснений компанією «New Image Marketing Group».
Звіт на основі даних кількісного дослідження, здійсненого дослідницькою агенцією «New Image Marketing Group» на замовлення ГО «Детектор медіа», склала кандидатка соціологічних наук Марта Наумова.
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування ідей та створення якісних матеріалів, просувати свідоме медіаспоживання і разом протистояти російській дезінформації.

