Для вишів розробили рекомендації щодо відповідального використання штучного інтелекту
Для вишів розробили рекомендації щодо відповідального використання штучного інтелекту

Для вишів розробили рекомендації щодо відповідального використання штучного інтелекту

Поради допоможуть викладачам, студентам, адміністраціям освітніх закладів і дослідникам застосовувати ШІ в навчальному й науковому процесі.

Міністерство цифрової трансформації та Міністерство освіти і науки України разом з експертами розробили рекомендації щодо відповідального використання штучного інтелекту в закладах вищої освіти. Про це повідомили на сайті Мінцифри. 

«Сучасна освіта неможлива без штучного інтелекту. Заклади вищої освіти повинні адаптуватися до сучасних освітніх трендів і впроваджувати найкращі світові практики у сфері ШІ, щоб зберігати конкурентоспроможність, робити нові наукові прориви та готувати сильних спеціалістів», — зазначив заступник міністра цифрової трансформації з питань розвитку IT Олександр Борняков.

Рекомендації містять поради для створення якісного запиту, корисні ШІ-інструменти та приклади завдань, з якими може допомогти штучний інтелект. Наприклад:

  • для викладачів — генерування й перевірка тестів, створення презентацій, аналіз навчальних досягнень студентів тощо;
  • для студентів — пошук інформації для наукових робіт, підготовка до іспитів, генерування ідей для презентацій та есе, отримання зворотного зв’язку на наукові роботи, вивчення мов та інше;
  • для закладів вищої освіти — оптимізація таких адміністративних процесів, як заповнення документації та відповіді на часті запитання студентів.

Документ спростовує міфи про штучний інтелект, поширені серед науковців та освітян, зокрема щодо загрози ШІ для академічної доброчесності, заміни викладачів ШІ-інструментами та вартості впровадження ШІ в університетах. 

Рекомендації також охоплюють безпековий складник інтеграції ШІ-інструментів в освітніх закладах. Серед ключових принципів — контроль з боку людини, конфіденційність та управління даними, прозорість і відсутність дискримінації.

«Заклади вищої освіти можуть ознайомитися з прикладами впровадження політик щодо використання ШІ, які базуються на найкращих практиках іноземних освітніх закладів. У документі розглядаються різні сценарії інтеграції ШІ в навчальний процес — від певних обмежень до заохочування використовувати ШІ залежно від типу завдання та на розсуд викладача», — розповіли в Мінцифри.

У рекомендаціях також подано корисні матеріали для підвищення рівня ШІ-грамотності та можливості для безоплатного або пільгового доступу для закладів вищої освіти до популярних ШІ-інструментів від Microsoft, Google, Amazon, Canva, Grammarly та інших платформ.

Більше порад, інструментів та прикладів можна знайти в документі з рекомендаціями

Нагадаємо, недавно в Україні запустили першу онлайн-магістратуру зі штучного інтелекту. Магістратура акредитована європейським колегіальним закладом вищої освіти Woolf, що працює за принципом Оксфорду. 

Після завершення навчання студент отримує диплом європейського зразка Master of Science in Computer Science, визнаний у понад 50 країнах, зокрема в ЄС, США та Канаді.

Фото: Pexels

ГО «Детектор медіа» понад 20 років бореться за кращу українську журналістику. Ми стежимо за дотриманням стандартів у медіа. Захищаємо права аудиторії на якісну інформацію. І допомагаємо читачам відрізняти правду від брехні.
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування ідей та створення якісних матеріалів, просувати свідоме медіаспоживання і разом протистояти російській дезінформації.
Долучитись
Джерело матеріала
loader
loader