Єврокомісія оштрафувала Apple і Meta на 700 млн євро
Єврокомісія оштрафувала Apple і Meta на 700 млн євро

Єврокомісія оштрафувала Apple і Meta на 700 млн євро

Це перші рішення про недотримання Закону про цифрові ринки з моменту, як він набув чинності в березні 2024 року.

Європейська комісія оштрафувала компанії Apple і Meta на суму 500 і 200 мільйонів євро відповідно за порушення вимог Закону про цифрові ринки (DMA). Про це йдеться в заяві Єврокомісії. 

Відповідно до DMA, розробники додатків, які поширюють свої продукти через App Store, повинні безплатно інформувати користувачів про альтернативні пропозиції поза межами магазину, скеровувати їх до цих пропозицій і надавати можливість робити покупки поза екосистемою Apple.

Однак, як з’ясувала Єврокомісія, Apple встановлює низку обмежень, які не дозволяють розробникам і споживачам повною мірою скористатися перевагами альтернативних каналів розповсюдження або дешевших пропозицій. Apple не змогла довести, що такі обмеження є об’єктивно необхідними та пропорційними.

Європейська комісія зобов’язала Apple усунути технічні та комерційні обмеження, які заважають реалізувати механізми вільного інформування користувачів, і утриматись від подібних дій у майбутньому.

Щодо Meta, то згідно з DMA, великі онлайн-платформи повинні отримувати згоду користувача на об’єднання персональних даних з різних сервісів. Якщо користувач не погоджується, йому мають надати альтернативну версію сервісу, яка використовує менше персональних даних, але залишається рівноцінною за функціоналом.

У листопаді 2023 року Meta запровадила модель «Погоджуйся або Плати», згідно з якою користувачі могли або погодитися на персоналізовану рекламу, або платити щомісячну підписку за версію без реклами. Єврокомісія дійшла висновку, що така модель не відповідає DMA, оскільки вона не давала користувачам потрібного вибору.

У листопаді 2024 року Meta представила нову модель, яка начебто використовує менше персональних даних. Однак рішення Єврокомісії від 23 квітня стосується періоду з березня по листопад 2024 року, коли користувачам у ЄС була доступна лише модель «Погоджуйся або Плати».

Європейська комісія також ухвалила рішення припинити вважати Facebook Marketplace платформою, яка підпадає під критерії DMA, оскільки у 2024 році вона мала менше ніж 10 тисяч бізнес-користувачів.

Apple і Meta мають 60 днів на виконання рішень Комісії, інакше їм загрожують періодичні штрафи.

Нагадаємо, наприкінці березня 2025 року стало відомо, що Європейська комісія оштрафує Apple і Meta за порушення правил цифрової конкуренції Європейського Союзу. Politico писало, що такі дії втягують техногігантів у торгову війну між Сполученими Штатами та ЄС.

Фото: Unsplash

ГО «Детектор медіа» понад 20 років бореться за кращу українську журналістику. Ми стежимо за дотриманням стандартів у медіа. Захищаємо права аудиторії на якісну інформацію. І допомагаємо читачам відрізняти правду від брехні.
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування ідей та створення якісних матеріалів, просувати свідоме медіаспоживання і разом протистояти російській дезінформації.
Долучитись
Теги за темою
Apple Єврокомісія
Джерело матеріала
loader
loader