Які продакшни виробляють контент для українських каналів
Які продакшни виробляють контент для українських каналів

Які продакшни виробляють контент для українських каналів

15 продакшнів, які забезпечують канали та платформи контентом.

Зараз на ринку існують десятки продакшнів, які мають замовлення від телеканалів на зйомку серіалів і проєктів. До повномасштабної війни гравців було більше. Після початку великого наступу Росії багато хто припинив свою роботу, але вже за кілька місяців частина розважальних каналів (СТБ, ТЕТ, «2+2» й інші) які на початку війни транслювали марафон, відновили власне мовлення, а у 2023 році почалося відновлення виробництва. Також відновили панельні дослідження, почали запускати прем’єрні сезони, знімати серіали та брендові шоу, а держава влаштувала пітчинг серіалів. А ще з’явилися нові розважальні мовники («1+1 Україна», ICTV2, «Ми — Україна+»), які теж потребували контенту.

Однак ринок уже 2024 року не дотягнув до прогнозованих результатів. Оскільки грошей на ринку зараз небагато (за словами очільника «1+1 медіа» Ярослава Пахольчука — третина від довоєнних обсягів), то і серіали знімають за значно менші бюджети. Як розказувала генеральна продюсерка серіального виробництва СТБ Катерина Шевелюк, для праймового контенту канал може собі дозволити інвестувати близько 30 тисяч доларів за годину серіалу. Для топового продукту, історичних серіалів або тих проєктів, які здатні стати подією на ринку, цих коштів замало. Тому виробники спрямовані на пошук нових фінансових моделей. «Це перехідний період, ми формуємо ринок по-новому. Такі часи диктують нові правила та спонукають до пошуку нових фінансових моделей», — каже продюсерка Film.ua Ірина Костюк.

За її словами, зараз оптимальна модель — коли виробництво серіального контенту фінансується каналами, ОТТ-платформами, самими продакшнами та завдяки продакт-плейсменту. Наприклад, щоб зняти костюмований серіал «Кава з кардамоном 2. Сила землі», окрім коштів СТБ, вкладали гроші партнерів, держави, продакшну й цифрових платформ.

Схожа історія і з проєктом про українську художницю «Горська», який Space Production готує для «1+1». «Ми розуміємо, що вже неможливо так, як це було до війни — ввійти у виробництво і заробити на цьому. Ні. Тепер ми аналізуємо можливості для здобуття грантів (в Україні та за кордоном), шукаємо партнерів для копродакшну, європейського дистрибутора тощо. Нова ситуація на ринку в Україні, де зараз неможливо заробляти на виробництві контенту, спонукає ширше дивитися на виробництво», — розказує співзасновниця продакшну Дарія Легоні-Фіалко. Тому зараз основними елементами монетизації є вихід на нові платформи, продаж прав, розвиток ютуб-каналів, продаж контенту за кордон.

Керівник телевізійного бізнесу «1+1 медіа» Максим Кривицький розповідає, що зараз переосмислюється і сама система співпраці з продакшнами: «Ми націлені на співпрацю з продакшнами, які об’єктивно оцінюють ситуацію. Створюємо контент у межах бюджету, який дозволяє зберегти його якість, або з мінімальним чи взагалі без production fee (відсотку виробничих витрат, який продакшн зазвичай додає до прямих видатків, — «ДМ»). Натомість продакшни отримують можливість брати участь у розподілі доходів, який починається приблизно через три роки після випуску контенту. Тобто фокус усіх учасників процесу зміщується з короткострокових прибутків на довгострокову перспективу».

До таких бюджетів ОТТ-сервіси зараз звісно не готові. Однак торік свій перший оригінальний серіал зважилася замовити продакшну Film.ua платформа «Київстар ТБ». А на початку квітня цього року про свій перший originals повідомила платформа Sweet.tv. Це драма з елементами чорної комедії власного виробництва — «Ховаючи колишню».

Також ще одним напрямком фінансування в умовах війни є державна підтримка.

Державне агентство України з питань кіно з вересня по грудень 2024 року оприлюднило в системі «Прозорро» угоди про створення фільмів на загальну суму 518,84 млн грн. З початку великої війни коштом держави зняті десятки серіалів і телефільмів, які транслювали в ефірах комерційних каналів і в ефірі «Дому». Наприклад, державне фінансування отримали серіали «Прикордонники» для НТН або «Кохання та полум’я» для СТБ.

У різних медіагрупах підхід до виробництва власними силами та на аутсорсі відрізняється. Наприклад, у Starlight Media сильний внутрішній продакшн. Інші більш активно співпрацюють зі сторонніми виробниками. Щоб зрозуміти, які продакшни зараз ключові на ринку, «Детектор медіа» розпитав канали про те, хто готував і готує для них проєкти у 2024—2025 роках. У огляді переважно виробники серіалів. Звісно, цей перелік не є вичерпним, тому повідомляйте у коментарях під матеріалом про інших гравців на ринку продакшнів.

Film.ua

Film.ua нині є найбільшим виробником художнього контенту. Саме йому «Київстар ТБ» довірив свій перший originals — драмеді «Вітя». Сюжет серіалу розповідає про молодого автослюсаря Вітю з Лубен, який мріє про психологічну карʼєру в Києві. Психолог-початківець стає місцевою знаменитістю завдяки нестандартному підходу — консультувати клієнтів прямо на СТО, порівнюючи людську психіку з будовою автомобіля. Драмеді засноване на короткометражному однойменному фільмі режисера Максима Сусіди — дипломній роботі в Українській кіношколі, що пізніше здобула нагороду на Eastern European Short Film Awards, а також була номінована на фестивалі «Миколайчук Open». «“Вітя” покаже реальні історії без підлаштувань під телевізійні стандарти — життя таким, як воно є. Ми прагнемо зробити цей контент унікальним, гострим і чесним», — каже Вікторія Ярмощук, СЕО Film.ua Group.

Ще один примітний проєкт, який зараз обговорює СТБ з продакшном, — це серіал з робочою назвою «Наша Галя», події якого відбуватимуться у 90-х роках. Зараз для цього проєкту якраз шукають бюджет.

Ще один проєкт продакшну — художній серіал-антологія «Зниклі», який анонсували торік. Проєкт перебував на етапі девелопменту, зйомки мають розпочатись у 2025 році. Серіал складатиметься з шести коротких метрів. У ньому порушені теми зниклих під час великої війни цивільних, а також їхніх родин, які попри все шукають своїх близьких і сили жити далі.

Також компанія співпрацює з різними каналами й знімає серіали у різних жанрах. Наприклад, для ICTV готується «Справа НБР».

UP Hub

Компанія виробляє серіали для «1+1», а також була переможницею в державному пітчингу. Її контент виходив і на каналі «Дім». Один з останніх проєктів — «Тут і тепер» за романом письменниці Ірен Роздобудько. Також продакшн зняв другий сезон серіалу «Зломовчання» з хорватськими партнерами, який свого часу був оригіналом платформи Oll.tv.

До повномасштабної війни UP Hub мав назву «Стар медіа». «Історично торгова марка “Стар медіа” народилася та використовувалася в Україні. При цьому ми вже давно не маємо жодного стосунку до російської компанії, яка використовує цей торговий знак. Це були абсолютно незалежні одна від одної компанії ще задовго до війни. Ми не входимо до однієї структури, в нас різні власники. Ми не маємо жодного стосунку до того, що робили та роблять вони, так само як і вони не мають стосунку до того, що робимо ми. З початку війни ми остаточно відмовилися від бренду “Стар медіа”. Бізнес, який виріс в Ukrainian Producers Hub (UP Hub), давно (ще задовго до війни) належить людям, які його розвивають у команді з нашими українськими продюсерами та кінопрофесіоналами — зокрема, мені, Олексію Терентьєву, Юрію Артеменку та Сергію Литвиненку», — розказувала в інтерв’ю «Детектору медіа» у 2022 році генеральна директорка та співвласниця продакшну Ольга Пантелеймонова. Вона запевнила, що компанія не має жодного стосунку до Влада Ряшина. Ряшин свого часу заснував компанії StarMedia і Star Media Distribution. Одна працювала в Україні, інша — в Росії. Він зокрема знімав пропагандистський російський контент.

«Студія Квартал 95» і «Дизель студіо»

Ці два подакшни виробляють найпопулярніші гумористичні шоу: «Дизель шоу» та «Вечірній квартал». І схоже, не припинять цього робити найближчим часом, бо проєкти збирають високі показники. До великої війни продакшни активніше створювати різні формати та серіали. Наприклад, «Дизель студіо» знімав комедійні серіали «Медфак» для Нового або «Папаньки» для СТБ. Також був експеримент із «Дизель найт» для СТБ і плани створити власний канал. Однак зараз продакшн зосереджений на основному проєкті, який виходить в ефір з 2015 року.

«Дизель студіо» створена за ініціативи ексучасників команди КВК «Банда Дизель» Єгора Крутоголова, Михайла Шинкаренка, Олександра Бережка та Євгена Гашенка. Керують студією Михайло Шинкаренко, Єгор Крутоголов, Олексій Бланар.

«Студія Квартал 95» окрім класичного шоу для «1+1» виробляє проєкт «Вік на вік» для Нового каналу. Також продовжує знімати кіно: наприклад, комедію «Раша гудбай». Продакшн — колишній бізнес президента Володимира Зеленського, зараз він належить Тімуру Міндічу, Сергію Шефіру та Андрію Яковлеву.

Mamas Film Production

Це компанія продюсерок Марини Квасової та Алли Липовецької на ринку вже понад десять років. Спеціалізуються на зйомці детективів. Наприклад, вони знімають для ICTV «Дільничий з ДВЗ», «ДВРЗ. Повітряна тривога 2», «Розтин покаже», «Рубан». Також для СТБ виробляли серіал «Код кохання», який вийшов в ефір восени 2024 року.

Space Production

Продакшн продюсерок Дарії Легоні-Фіалко та Катерини Ласкарі знімає проєкти у різних жанрах (детективи, бойовики, комедії, спортивні драми, документальні драми). Після початку повномасштабного вторгнення продакшн на певний час припинив роботу і зосередився на створенні документалістики разом з Об’єднанням українських продюсерів. Але згодом виробництво художнього контенту відновилося. За словами Дарії, зараз основна бізнес-модель полягає у додатковій монетизації (ютуб, продаж прав, платформи). Інакше створювати контент нерентабельно: «Ми розуміємо, що вже неможливо так, як це було до війни, — ввійти у виробництво і заробити на цьому». Саме тому Space Production орієнтується на пошук партнерів і розвиток монетизації у ютубі. Зараз у виробництві — нові сезони «К.О.Д.», «Сліпої» та нові детективні серіали для СТБ й «1+1». Ключовим проєктом у виробництві є серіал про українську художницю Аллу Горську, який створюється для «1+1».

IQ-продакшн

Цю компанію у 2012 році створили екссценаристи «Великої різниці по-українськи» Віктор Медведський, Сергій Атрощенко й Оксана Іванюк. Віктор і Сергій у 1998—2005 роках — сценаристи й актори команди КВК «ЧП Мінськ». Зараз продакшн виробляє контент для Нового каналу. Зокрема, серіал «Будиночок на щастя». На осінь плануються ще два нові проєкти для Нового: «Сімʼя по неділях» і «Кохання, як воно є». IQ-продакшн співпрацює і з «1+1», колись виробляв для них ситком «Сидоренки-Сидоренки». Максим Кривицький і далі називає його одним із партнерів каналу.

PRO-TV

Продакшн PRO-TV Віктора Приходька знімає для каналу ICTV2 серіал «Пес Альф». Канал і продакшн вирішили оновити свій детективний формат про оперів і собаку, оскільки у серіалі «Пес», який багато років був популярний на каналі, брали участь російські актори й він зараз не годиться навіть для повторів. Для СТБ продакшн знімає серіал «Слідча», який стартував в ефірі цієї весни.

Також PRO-TV створював і інші детективні формати. Наприклад, «Коп з минулого». В ефірі вже були 4 та 5 сезони. PRO-TV своїм партнером називає і Максим Кривицький з «1+1».

«Київтелефільм»

Це компанія Валентина Опалева, вона працює на ринку вже понад 20 років. До повномасштабної війни у виробництві було багато проєктів. Продакшн знімав драми та детективи для каналу «Україна» та СТБ. У 2024 році «Київтелефільм» зняв один із перших серіалів на замовлення НТН. Це також проєкт про службового собаку та правоохоронців — «Дрон» на 60 серій. Це досить тривалий серіал для нинішніх реалій, коли у виробництві переважно проєкти на 8—16 серій.

ТОВ «Далі буде філмз»

Компанія належить режисеру Івану Яснію. Найбільш примітним проєктом став серіал «Прикордонники» про українських курсантів, на виробництво якого держава спрямувала понад 9 млн грн. Серіал готували для НТН, його дистрибуцією займалася Film.ua. Серіал стартував на платформі кіно і телебачення «Київстар ТБ» 1 жовтня на до Дня захисників і захисниць України. А згодом повна версія стартувала на НТН, який значиться в титрах виробником, на «Київстар ТБ» та на Netfliх.

Sfera Film

Продакшн знімає серіали для каналу «2+2». За жанрами це детективи, які зараз найбільш популярні на ринку, адже існує запит на вертикальний контент, який можна багато разів монетизувати в ефірі. Серед проєктів компанії для каналу — серіали «Охоронець» (робоча назва «Без проблем»), «Відступники», воєнна драма «Фортеця», а також новорічний детектив «Бісова пательня».

Solar Media Entertainment

Компанія знімає для СТБ другий сезон історичного костюмованого серіалу «Кава з кардамоном. Сила землі» за підтримки Держкіно, а також серіал «Обмежено придатні», прем’єра якого запланована на 2025 рік. А для ICTV2 знімали сатиричну комедію «Уроки толерантності». Компанія заснована у 2016 році. Генеральний продюсер компанії — Сергій Лавренюк. Спеціалізується на виробництві художніх фільмів.

«Основа фільм продакшн»

Цей продакшн свого часу знімав серіали «Мама» та «Мама-2» для СТБ і «Хазяїн» для «1+1». Тепер компанія готує серіал для СТБ — «Дрібне пташа», зйомки якого стартували у березні, а прем’єра планується у 2025 році. «Основа фільм» була заснована у 2019 році продюсерами Тетяною Куц і Вікторією Горенштейн.

«Френдс Креатив Лаб»

Цей продакшн Олексія Гончаренка виробляв документальний серіал про мобілізацію «Шлях солдата. Мобілізація» для каналу «Ми — Україна+». За інформацією каналу, проєкт зазирав за лаштунки того, що відбувається після отримання повістки або після прийняття рішення йти захищати країну добровільно.

Stadium Family

Це ще один продакшн, який, зокрема, співпрацює з «Ми — Україна+». Компанія виробляла оригінальні проєкти «Розряд» і «Між нами». Належить продакшн Тімуру Міндічу та Володимиру Мартинцю. «Ми — Україна» співпрацювала ще з іншими маленькими українськими продакшнами, але деталі співпраці, за інформацією пресслужби, залишаються комерційною таємницею.

Fresh production

Компанія на ринку з 2005 року, генеральна продюсерка — Юлія Чернявська. Більшість проєктів — повнометражне або документальне кіно. Продакшн переміг у мистецькому конкурсі 2024 року Суспільного мовника і виробляє для нього документальний серіал «Лицарі правозахисту».

Окрім цієї компанії Суспільний мовник мав ще десять виробників, які перемогли у мистецьких конкурсах. Серед них:

  • ТОВ «РРП груп» — виробництво телевізійного документального проєкту з робочою назвою «Чи є у вас хвилинка поговорити про електропостачання?»;
  • ТОВ «Мир і Ко продакшн» — виробництво телевізійного документального фільму з робочою назвою «Репресована коляда: від вертепу до таборів» і телевізійного документального серіалу «Миротворчі місії»;
  • ТОВ «Маланка Студіоз» із проєктом «Nostos. Повернення героїв»;
  • ФОП Пономарьова Наталія Леонідівна з проєктом «Шептицький»;
  • ФОП Літвін Ангеліна Олександрівна з документальним проєктом із робочою назвою «Паляниця. Історія хліба в Україні»;
  • ТОВ «Педан Бюро», другий сезон проєкту «Колайдер»;
  • ФОП Євчук Павло Анатолійович, розважальна програма «Стендап»;
  • bsp;     ФОП Пачковська Марія Дмитрівна, документальний проєкт «Дожити до 100 по-українськи» в межах Меморандуму між японською мовною корпорацією NHK та АТ «НСТУ»;
  • ТОВ «Діджитал реліджн» із проєктом із робочою назвою «Справа артиста. Сергій Лифар»;
  • «Сан сторіс», третій сезон анімаційного серіалу «Тото»;
  • ГО «Громадське телебачення», документальний цикл із робочою назвою «Ті, хто лишаються вдома».

Фото: freepik.com

LIKED THE ARTICLE?
СПОДОБАЛАСЯ СТАТТЯ?
Help us do more for you!
Допоможіть нам зробити для вас більше!
Команда «Детектора медіа» понад 20 років виконує роль watchdog'a українських медіа. Ми аналізуємо якість контенту і спонукаємо медіагравців дотримуватися професійних та етичних стандартів. Щоб інформація, яку отримуєте ви, була правдивою та повною.

До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.

Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.
Долучитись
Джерело матеріала
loader
loader