/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F457%2Fb037e290531a6f780ad222ad3caf3b9f.jpg)
Британія вводить обмеження на електромобілі з Китаю
Китайські електромобілі, що активно набирають популярності у Великій Британії, опинилися в епіцентрі серйозних побоювань щодо національної безпеки. Йдеться, зокрема, про бренди BYD, GWM, Omoda та Jaecoo, які оснащуються сучасними камерами, сенсорами, радарами та мають постійне підключення до інтернету.
Британське Міністерство оборони запровадило суворі правила щодо використання таких авто поблизу стратегічних об’єктів. На авіабазі ВПС Вайтон у Кембриджширі, наприклад, заборонено паркувати електромобілі з китайськими технологіями ближче ніж за 3 км від важливих будівель. А деякі електромашини взагалі не допускаються на військові полігони, включно з Солсберійською рівниною, де тренують українських військових. Підозри мають під собою реальне підґрунтя. Згідно із законом КНР про національну розвідку, китайські компанії зобов’язані співпрацювати зі спецслужбами, що викликає занепокоєння з боку Заходу. Фахівець із кібербезпеки Джеймс Бор зазначає, що електромобілі постійно передають дані виробникам, а отже, можуть використовуватись як інструмент збору розвідувальної інформації.
Лорд Коукер, міністр оборони з Лейбористської партії, у відповідь на запити в парламенті підтвердив, що уряд вивчає потенційні загрози від будь-яких транспортних засобів, а не лише китайських, і вже розроблено внутрішні інструкції для водіїв і пасажирів. Схожі інциденти вже траплялися. Наприклад, у 2024 році стало відомо, що фітнес-додаток Strava ненавмисно розкривав маршрути пересування охоронців світових лідерів, зокрема Джо Байдена, Дональда Трампа та Володимира Путіна, чим фактично відкривав доступ до конфіденційної інформації.
Цей новий виток технологічного шпигунства ставить під питання не лише приватність, а й безпечність цифрового середовища, в якому ми всі — хочемо того чи ні — стаємо учасниками.

