Пасажирський літак Boeing 737 MAX, призначений для китайської авіакомпанії Xiamen Airlines, повернувся на американський завод-виготовлювач у Сіетлі, ставши жертвою ескалації тарифної війни між США і Китаєм. Повітряне судно з фірмовим забарвленням китайського перевізника приземлилося на аеродромі Boeing Field у неділю о 18:11 за місцевим часом після перельоту через Гуам і Гаваї. Літак був частиною партії лайнерів, які очікували фінального доопрацювання і передачі замовнику на складальному майданчику Boeing у Чжоушані, Китай, повідомляє Reuters.
Рішення про повернення повітряного судна пов'язане з посиленням двосторонніх тарифів. На початку місяця США підвищили базові мита на китайський імпорт до 145%, на що Китай відповів введенням 125% тарифу на американські товари. За оцінкою консалтингової компанії IBA, ринкова вартість нового Boeing 737 MAX становить близько 55 млн доларів, і за чинних тарифів експлуатація літака стає економічно недоцільною для китайських авіаперевізників.
Наразі незрозуміло, хто саме ініціював повернення лайнера. У компанії Boeing і Xiamen Airlines від коментарів відмовилися. Повернення 737 MAX, найбільш продаваної моделі концерну, підкреслює серйозні наслідки порушення колишнього безмитного режиму в міжнародній авіапромисловості. Галузь, яка десятиліттями спиралася на вільну торгівлю, стикається з новими ризиками і невизначеністю.
Поточна ситуація відбувається на тлі відновлення Boeing після багаторічної заборони на постачання 737 MAX до Китаю і попереднього витка торговельних суперечностей. Експерти попереджають, що нестабільність тарифної політики може призвести до масового припинення поставок літаків: низка керівників авіакомпаній заявляють про намір відкласти приймання нових лайнерів, щоб уникнути значних додаткових витрат.
Нагадаємо, Трамп здійснив радикальні зміни як на імміграційному, так і на економічному фронтах - двох ключових сферах, на яких наголошував передвиборчу кампанію. Але тепер, коли він реалізував деякі зі своїх обіцянок, опитування вказують на неоднозначні оцінки його підходу.
Зокрема, опитування YouGov/Economist показало, що схвалення Трампа загалом серед молодих виборців упало з +5 на початку його терміну до -29 зараз. Інше опитування, проведене AP-NORC, показало, що тільки четверо з десяти дорослих американців схвалюють те, як Трамп справляється зі своїми обов'язками глави держави.
Тарифи Трампа стали для нього тягарем: переважна більшість респондентів (72%) вважають, що тарифи завдадуть шкоди економіці США в короткостроковій перспективі, згідно з опитуванням Університету Квінніпіак. Так вважають, зокрема, 97% демократів, 77% незалежних виборців і 44% республіканців. 53% опитаних вважають, що тарифи завдадуть шкоди американській економіці і в довгостроковій перспективі.