/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F33%2F23c4674a1d2f03a922980b635c0fab84.jpg)
Біоетанол і бензин: водіїв попередили про ризик пошкодження автомобілів
З 1 травня гравці паливного ринку зіткнуться з труднощами у правильному змішуванні біоетанолу з бензином, що стане обов'язковою нормою. Відповідно до закону №3769-IX, виробники, імпортери та продавці пального мають забезпечити 5%-ву частку біокомпонентів у бензині, пише LIGA.net.
Як зазначив співвласник мережі UPG Володимир Петренко, через відсутність в Україні спеціалізованого обладнання для блендингу передбачаються масові порушення норм.
"Якщо сьогодні в Європі всюди запроваджено обладнання для блендингу, коли біоетанол впорскується паралельно із залиттям бензину, то в Україні до цього ще не дійшли. Потрібні дуже великі кошти на переобладнання терміналів", – пояснив Петренко.
За його словами, через нестачу інфраструктури змішування буде здійснюватися кустарними методами: у резервуарах або безпосередньо у транспортних засобах для перевезення пального. "У кожного буде своє змішування", – додав він.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F33%2Fb3f1ffa5151b68e52a54db192a100324.jpg)
Нестача належного контролю може призвести до того, що українські водії ризикуватимуть "випадково заправити авто спиртом, а не бензином", попередив співвласник UPG. Щоб уникнути проблем, його компанія вирішила купувати готовий продукт із вмістом біоетанолу на заводах.
Водночас Петренко зауважив, що додавання 5-10% біоетанолу в бензин є корисним для паливної системи автомобіля і фактично працює як присадка. Проте перевищення цієї норми до 30-40% може спричинити серйозні технічні несправності, особливо в старих машинах, оскільки їхні паливні системи не розраховані на високі температури згоряння.
"Умовно, можуть погоріти клапани", – попередив підприємець.
Нагадаємо, в Україні в паливо почнуть додавати спирт: що це означає для водіїв і як вплине на ціну.
