Світове споживання вина впало до найнижчого рівня за 60 років
Світове споживання вина впало до найнижчого рівня за 60 років

Світове споживання вина впало до найнижчого рівня за 60 років

Світове споживання вина у 2024 році досягло найнижчого рівня з 1961 року, повідомила Міжнародна організація виноградарства і виноробства (МОВВ). За даними організації, світовий продаж вина знизився на 3,3% порівняно з попереднім роком і склали 214,2 млн гектолітрів.

Одночасно з падінням споживання значно скоротилося і виробництво. У 2024 році воно зменшилося на 4,8% до 225,8 млн гектолітрів – це також найнижчий показник за понад 60 років, пише The Guardian.

Керівник статистичного відділу МОВВ Джорджіо Дельгроссо зазначив, що виноробна галузь зіткнулася з "ідеальним штормом". Окрім короткострокових економічних і геополітичних факторів, на скорочення споживання впливають зростаюче занепокоєння щодо здоров'я та зміни у звичках споживання алкоголю.

Споживачі тепер платять приблизно на 30% більше за пляшку вина, ніж у 2019-2020 роках, а загальне споживання відтоді впало на 12%. Найбільше падіння спостерігається у США – найбільшому ринку вина у світі, де споживання скоротилося на 5,8% до 33,3 млн гектолітрів.

Дельгроссо також висловив занепокоєння щодо мит, запроваджених президентом США Дональдом Трампом, які можуть стати "ще однією бомбою" для виноробної галузі.

У Європі, яка становить майже половину світових продажів, споживання знизилося на 2,8%. Франція, один із ключових світових виробників, зафіксувала падіння споживання на 3,6%. Серед рідкісних винятків – Іспанія та Португалія, де споживання вина зросло.

Італія залишається світовим лідером з виробництва з показником 44 млн гектолітрів, тоді як виробництво у Франції впало на 23% до 36,1 млн гектолітрів – найнижчого рівня з 1957 року.

Представники галузі, зокрема французька мережа винних магазинів Nicolas, говорять про "поколіннєві" зміни у споживанні алкоголю: "Люди більше не п'ють під час святкувань, а молодь споживає менше, ніж їхні батьки". Однак компанія також зазначає, що "люди п'ють менше, але краще" і готові витрачати більше на якісні напої.

Джерело матеріала
loader
loader