/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F1%2Fcc7f79b8a954aa403dd38a7ec237a256.jpg)
Литва готується до можливого нападу Росії — Politico
Литва має намір модернізувати та зміцнити другий маршрут через Сувальський коридор — найважливіший контрольний пункт на кордоні з Польщею, який розглядається як один із найімовірніших районів для майбутнього нападу Росії на Євросоюз і НАТО.
Про це пише Politico.
«Ці дороги мають вирішальне значення для нас з погляду безпеки та оборони.
Вони завжди були частиною нашого військово-цивільного планування як ключові наземні маршрути для підтримки союзників під час кризи», — пояснив заступник міністра оборони Литви Томас Годляускас у коментарі журналістам видання.
Сувальський коридор — це малонаселена ділянка лісової рівнини шириною 100 км, яка з’єднує Польщу й Литву та межує з Білоруссю і Калінінградським ексклавом РФ.
Він вважається однією з найуразливіших точок НАТО і водночас є єдиним сухопутним коридором, який пов’язує країни Балтії з рештою території Альянсу.
Нині Литву з Польщею пов’язують дві основні дороги: з Каунаса до Варшави (частина військового коридору Via Baltica) та з Вільнюса до Августова.
Зараз Литва спільно з Польщею вживає заходів щодо розширення своєї військової інфраструктури за межі Via Baltica, яка є основним маршрутом перекидання підкріплень союзників до країни шляхом модернізації дороги Вільнюс–Августів до стандартів подвійного призначення для цивільних і військових потреб.
Via Baltica та лінія Rail Baltica — проєкт з будівництва високошвидкісного залізничного сполучення з країн Балтії до Польщі — нині є основними каналами для військової мобільності.
Мета полягає в тому, щоб покращити потік товарів, полегшити переміщення військ і підтримати потенційну евакуацію цивільного населення у разі війни.
Крім підвищення мобільності, проєкт «Сувалки» може також включати нові заходи щодо безпеки кордонів.
Йдеться про розміщення загороджувальних елементів на КПП та дорогах уздовж кордонів з Калінінградом і Білоруссю.
Годляускас також додав, що заходи безпеки виходять за рамки фізичної сфери і стосуються боротьби з заміною та глушенням GPS-сигналів з боку Росії, що вже впливає на цивільну авіацію та навігаційні системи Литви.
Повний обсяг проєкту включає реконструкцію 113 кілометрів доріг та оновлення восьми мостів.
Очікується, що роботи буде завершено до 2028 року, але Годляускас вважає, що такий проєкт може потребувати більше часу.
Хоча проєкт дороги відповідає цілям військової мобільності ЄС і НАТО, офіційно він не є частиною програм жодної з цих організацій.
Наразі він фінансується як двостороння ініціатива польських та литовських міністерств транспорту й оборони.
Нещодавно бундесвер отримав дозвіл на значне збільшення інвестицій.

