Розкриті технічні характеристики шведського літака радіолокаційного виявлення S 106 GlobalEye
Розкриті технічні характеристики шведського літака радіолокаційного виявлення S 106 GlobalEye

Розкриті технічні характеристики шведського літака радіолокаційного виявлення S 106 GlobalEye

Данія розглядає можливість придбання до чотирьох літаків раннього радіолокаційного виявлення S 106 GlobalEye у межах майбутньої двосторонньої угоди зі Швецією. Уряд Швеції подав відповідну пропозицію до парламенту у квітні 2025 року в межах весняного бюджету. Метою угоди є посилення здатності Данії здійснювати повітряне радіолокаційне спостереження, зокрема в Арктиці.

Літак S 106 GlobalEye — шведське позначення платформи Saab GlobalEye — базується на модифікованому далекомагістральному бізнес-джеті Bombardier Global 6000/6500. Він оснащений радаром Erieye Extended Range (ER) з адаптивною фазованою решіткою (AESA), що забезпечує виявлення цілей на відстані понад 458 км з висоти 11 км, здатен працювати понад 11 годин без посадки, а також виявляє цілі на будь-яких висотах. Серед інших систем — морський радар Leonardo Seaspray 7500E, оптико-інфрачервоні датчики, засоби РЕР і радіоелектронної розвідки, а також системи AIS, ISAR, IFF і ADS-B.

GlobalEye може одночасно здійснювати розвідку в повітрі, на морі та на суходолі. Літак обладнаний захищеними каналами зв’язку та робочими місцями для п’яти операторів, а також має бортову зону відпочинку. Система самооборони включає засоби радіолокаційного та лазерного попередження, а також випускні пристрої для перешкод.

На сьогодні єдиним оператором GlobalEye є Об'єднані Арабські Емірати, які отримали п’ять літаків у 2020−2024 роках. Швеція замовила три літаки, один із яких призначений для заміни двох Saab 340 AEW&C, переданих Україні. Потенційними покупцями платформи також є Канада, Франція, Греція, Південна Корея та Фінляндія, яка наразі розглядає можливість приєднання до проекту на пізнішому етапі.

Джерело матеріала
loader