Командир роти БпАК розбив міф, що геймери краще "літають" на дронах
Командир роти БпАК розбив міф, що геймери краще "літають" на дронах

Командир роти БпАК розбив міф, що геймери краще "літають" на дронах

Досвід у комп’ютерних іграх не настільки корисний на фронті, як вважає суспільство. Набагато цінніше — розуміння технологій, і цього бракує навіть командуванню.

Деталями у шоу "Несерйозна розмова" 16 квітня поділився командир роти ударних безпілотних авіаційних комплексів Микола Березенко з позивним "Котя".

Про геймерів і роботу з БПЛА — з 7:37

Інтерв’юєр запитав, наскільки відповідає реальності уявлення, що володіння геймпадом допомагає швидше навчитись керувати БПЛА. Березенко на це відповів, що, з його досвіду, активним користувачам комп’ютерних ігор дуже важко зрозуміти, що є люди, які технічно обізнаніші за них. Йдеться, зокрема, про тих, хто знає, що таке радіосигнал, розуміє, як він іде по кабелю і що взагалі відбувається.

"Вони приходять там, ну воно якось працює. Тобто якась магія відбувається, щось там кудись попадає і дрон летить. От я буду натискати, там все буде класно", — пояснив командир.

Він підкреслив, що насправді ж такі очікування — далекі від реальності.

"Основна і головна цінність в комп’ютерній грі — це рухливість, уважність, не знаю, різкі рухи. Тут різкі рухи — це взагалі "мінусовка". Просто тут до тебе буде прилітати стільки факапів зі штабу, коли ти будеш робити різкі рухи…", — зауважив Березенко.

Він пояснив, що трансляція відбувається з певною затримкою, і це дратує як операторів БПЛА, так і штаб. Командування наказує, наприклад, взяти на 15 метрів правіше. Пілот усе зробив і чекає, але не отримує результату через затримку картинки. Піддавшись думкам, що він щось зробив не так, воїн може знову почати рух, і тоді вже замість 15 метрів виходить 30.

До командування ж тільки доходить картинка після перших дій, вони просять так і тримати. Після цього вони бачать, як дрон рухається не туди й фактично віддаляється від місця, де наказали його тримати. Доводиться знову скеровувати рух, адже люди не розуміють специфіку роботи з затримкою.

"Ти кажеш: "так, секунду в мене там один мегабіт, я не можу передавати в HD відео. (…) Дайте трошки часу, кажіть команду там через дві секунди". "Я командую, а не ти, я буду казати, коли мені давати команду!" Тобто розуміння такого нема, і це — реально проблема", — зазначив Березенко.

Він наголосив, що для ефективної роботи з БПЛА процес мають технічно розуміти обидві сторони.

Нагадаємо, кандидат хімічних наук Григорій Дмитрів пояснив,наскільки небезпечні отруйні "Шахеди", які запускають ЗС РФ. З його слів, найголовніше не наближатись туди, де падає БПЛА.

23 березня Третя штурмова бригада звільнила село Надія у Луганській області. Майже через місяць оборонці розповіли, яка тактика допомогла їм це зробити.

Теги за темою
Збройні сили України
Джерело матеріала
loader