До експлуатації у Силах оборони допустили 300 зразків автомобільної техніки
За інформацією Головного управління забезпечення супроводження життєвого циклу озброєння та військової техніки, за три роки війни до експлуатації у Силах оборони допустили майже 300 зразків автомобільної техніки різних видів, типів і призначення.
Військовий мотоцикл – до прикладу, безшумний український електромотоцикл Atom Military – ефективний засіб для виконання багатьох завдань у складних умовах. Може рухатись густим лісом, вузькими стежками, бездоріжжям, оминати перешкоди, здійматись на кам’яні крутосхили. Схожі, проте трохи ширші можливості, мають бензинові квадроцикли й гексоцикли. Вони можуть перевозити невеликі вантажі, евакуйовувати поранених.
Легкий і низький багі, – наприклад українськийVARAN, підходить для виконання завдань з розвідки, підтримки штурмових дій. Цей багі не можуть наздогнати більшість ворожих FPV-дронів.
Військовий пікап підвищеної прохідності виконує найбільше логістичних і транспортних завдань у Силах оборони. Пікапи слугують мобільними платформами для багатьох зразків піхотного озброєння.
Легкий тактичний бронеавтомобіль, наприклад українські TYSA чи «Джура», може виконувати ті ж завдання, що й пікап, але вже у небезпечніших районах, адже має балістичний захист. Такий автомобіль може залучатися для виконання завдань із розвідки, патрулювання, вогневого прикриття.
Середній тактичний бронеавтомобіль, наприклад Oncilla-Shturm, КрАЗ «Кугуар», «Дозор» має ще ширші можливості, ще кращий захист, зокрема й від мін та артилерійських осколків.
Важкий тактичний автомобіль, наприклад вітчизняні «Козак-2», «Козак-5», «Новатор-2», КрАЗ «Спартан», «Варта», INGUAR – може вести штурмові дії. У цій категорії Сили оборони України мають багато зразків іноземних бронеавтомобілів. Більшість з них навіть класифікуються як бронетранспортери.
Бронеавтомобілі класу MRAP – Maxxpro, Casspir, Oshkosh, Husky, Wolfhound, Mastiff, Bushmaster тощо. Така техніка має надійний захист не лише від куль, уламків снарядів, але й мін великої потужності.
Колісний болотохід, наприклад вітчизняна ТАХА, – чи не єдиний, що може забезпечувати логістику у плавнях, заболоченій місцевості, надважкому бездоріжжі. За позашляховими характеристиками болотоходи перевершують техніку на гусеницях і плаваючі бронетранспортери.
