Естонія затримала нафтовий танкер, який входить до тіньового флоту Росії
Естонія затримала нафтовий танкер, який входить до тіньового флоту Росії

Естонія затримала нафтовий танкер, який входить до тіньового флоту Росії

11 квітня Сили оборони Естонії затримали нафтовий танкер Kiwala, який прямував без вантажу до російського порту Усть-Луга.

Про це повідомили видання Postimees і Fakti.bg.

Затримання танкера Kiwala

Судно зайшло до Талліннської затоки без прапора, порушуючи санкційні обмеження. За інформацією українського державного порталу War Sanctions, танкер перебуває під санкціями Євросоюзу, а також Канади, Швейцарії та Великої Британії.

Зараз дивляться

Крім того, танкер не мав державної реєстрації, що порушує морське право та забороняє йому перебувати у відкритих водах.

Командувач Військово-морських сил Естонії Стре Іво Варк підтвердив, що судно належить до тіньового флоту РФ. За його словами, компетентні органи затримали судно для перевірки документів і юридичного статусу.

Зазначається, що інфраструктура країни під час цього інциденту не постраждала.

Транспортний департамент Естонії розпочав повну перевірку судна – як технічного стану, так і всіх супровідних документів. Якщо буде виявлено серйозні порушення, які можуть створити небезпеку для судноплавства, танкер залишиться під арештом до усунення проблем.

На борту Kiwala перебуває 24 людини. Капітан – громадянин Китаю, екіпаж, ймовірно, складається з громадян Мавританії. За даними ЗМІ, капітан погодився співпрацювати з владою.

Після затримання екіпаж надав сертифікат про реєстрацію під прапором Джибуті. Однак представники цієї країни заявили, що танкер не зареєстрований у їхньому реєстрі. До того ж, невідомо, хто є фактичним бенефіціаром судна.

Згідно з War Sanctions, раніше капітаном судна був Сергій Харченко. Судно перебуває у власності та під управлінням компанії Tirad Shipping Inc, зареєстрованої на Маврикії. Це єдиний танкер, яким володіє компанія, і він використовується для перевезення російської нафти, оминаючи санкційний контроль.

До цього управління танкером здійснювали турецька компанія Unic Tanker Ship Management та індійська Gatik Ship Management. Остання відігравала ключову роль у діяльності тіньового флоту з початку повномасштабної війни Росії проти України.

Що відомо про тіньовий флот Росії

У грудні 2022 року країни G7, ЄС та Австралія встановили обмеження на ціну російської нафти – не більше $60 за барель. З лютого 2023 року запровадили обмеження й на нафтопродукти: $100 за дизель, $45 за інші мастила.

Щоб обходити санкції, Росія почала формувати тіньовий флот – танкери, які діють під підставними прапорами або без них. У липні 2023 року прем’єр Великої Британії Кір Стармер оголосив про боротьбу з такими судами.

Під його керівництвом 44 європейські країни разом з ЄС, а пізніше й США та Канада, погодили нові обмеження проти суден, які допомагають РФ обходити санкції.

Британська влада повідомляла, що деякі кораблі тіньового флоту не лише перевозять нафту, а й виконують функції шпигунських станцій або транспортують зброю.

За словами Стармера, тіньовий флот Росії налічує до 600 суден – це близько 10% світового флоту, який перевозить рідкі вантажі. Щодня за його допомогою РФ транспортує до 1,7 млн барелів нафти, що приносить Кремлю значні доходи.

Країни-партнери періодично розширюють санкційні списки, додаючи нові танкери з тіньового флоту, щоб ускладнити Росії логістику нафтового експорту.

Теги за темою
Естонія
Джерело матеріала
loader
loader