/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F5c5604f23ab8f684abd33457980bbf29.jpg)
ПК-геймери частіше обирають кооперативи та сюжет, а інтерес до змагальних ігор падає, — звіт Newzoo
Протягом 2024 року в Steam ПК-геймери частіше обирали сюжетні та кооперативні ігри, ніж змагальні.
Звіт компанії Newzoo показав, що 58% ігор, що обирали гравці, були неконкурентними PvE-проєктами. Для порівняння такими сюжетним або кооперативним проєктам віддавали перевагу 42% користувачів на PlayStation і 41% на Xbox.
Аналітики Newzoo пов’язують це з популярністю так званих «соціально-орієнтованих назв». Фраза зі звіту розмита, але йдеться про ігри, що пропонують хаотичний та кооперативний досвід, де взаємодія між гравцями є ключовою. Такими можна назвати Helldivers 2, Lethal Company або нещодавній хіти симулятор Schedule 1 та R.E.P.O. Усі ці ігри поєднує веселий кооператив, а не формат змагань PvP.
Та і сама Steam сприяє таким іграм: завдяки нижчому бар’єру для входу платформа приваблює інді-розробників. Їхні обмежені бюджети змушують уникати витрат на сервери для конкурентної багатокористувацької взаємодії. Натомість вони створюють PvE-досвід, який часто виявляється оригінальнішим.
Ймовірність того, що гравець обиратиме сюжети або кооперативи зростає з кількістю зіграних проєктів. На Steam це помітно більше, ніж на PlayStation і Xbox: якщо користувач ПК грає більше однієї гри на рік, ймовірність вибору PvE стрибає різко вгору. У Newzoo це називають «ефектом хокейної ключки».
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F2638c2764962f6c076bdf9788c809253.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F8c71ea5b478e7c0da2a099703161d513.jpg)
Але дослідження має низку обмежень. По-перше, воно не враховує гравців із Китаю та Індії — це суттєво зменшує глобальну репрезентативність вибірки. По-друге, PvE-ігри в ньому не відокремлюються на одиночні та кооперативні. А також не враховується тривалість сесій — гравець міг грати в кілька PvE-проєктів, але значно більше часу проводити у PvP.
Звіт про тенденції ігрової індустрії 2025 року засновано на телеметричних даних понад мільйона гравців. Для дослідження враховували лише ті ігри, у які людина грала не менше ніж дві години.
Але, якщо вірити Newzoo, то загальна тенденція для ПК-гравців очевидна: дедалі більше з них шукають не суперництва, а кооперації чи занурення в сюжет. І саме для таких користувачів Steam нині — платформа номер один.
Джерело: PC Gamer

