/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F41ba363ee96ec5d693f2e0e786a22b20.jpg)
The Last Of Us Part II Remastered: ультимативний досвід на ПК чи новий проблемний порт з PlayStation?
The Last Of Us Part II Remastered тишком нишком вийшов на ПК. Не помітивши бурхливої маркетингової кампанії від Sony, я чекав повторення провального старту першої частини. Проте Naughty Dog та Nixxes приємно здивували як мене, так і решту гравців. Друга частина історії про людяність та справжню ціну помсти отримала 89% схвальних відгуків та хороший онлайн (як для сюжетно-орієнтованої гри, якій 5 років).
Плюси:
чудові анімації персонажів та міміка; приголомшливий візуальний стиль та art direction; переважно стабільна робота навіть на низько- та середньо-бюджетних системах; приємна графіка
Купити в SteamМінуси:
гра вимагає значно потужнішого за PS4/PS5 заліза для стабільного фреймрейту, навіть з «консольним» рівнем графіки; іноді трапляються статери та мікрофрізи через фонову компіляцію шейдерів
Купити в SteamITC.ua
Важливо! Це огляд технічного стану гри на «ультимативній» ПК платформі. Я не дивитимусь ні на історію з режисурою, ні на, як на мене, дещо застарілі ігрові механіки. Ну бо в цьому плані нічого не змінилось, а оглядів та ретроспектив на гру і так вистачає.
Зміст
- 1 O tempora, o mores!
- 2 Системні вимоги: ПК програє консолям?
- 3 Той самий «НЮАНС»
-
4 Ігровий досвід від The Last Of Us Part II Remastered на ПК
- 4.1 Тестовий стенд
- 4.2 Тестуємо The Last Of Us Part II Remastered в 4К
- 4.3 Тестуємо The Last Of Us Part II Remastered у 2К
- 4.4 Тестуємо The Last Of Us Part II Remastered в 1080р
- 5 Замість висновків, або закон Мура не працює
O tempora, o mores!
Запустивши вперше гру я зрозумів звідки схвальні відгуки гравців. Якщо у 2025 році будь-яка гра запускається та стабільно працює «з коробки», та ще й без патчів на патчі, які зламали більше ніж вилікували — це вже неабияка перемога.
Ба більше, в ремастер можна грати в 4К БЕЗ DLSS та Frame Gen. Я не думаю, що це доцільно на слабших системах, але ж можна! Адептам високих налаштувань, з картами рівня 4080 та вище, The Last Of Us Part II Remastered стане справжнісіньким медом на душу.
Ще й компіляція шейдерів при першому запуску займає менш як хвилину і не вимагається при повторних запусках чи змінах в налаштуваннях графіки (привіт, S.T.A.L.K.E.R. 2😉)
Щоправда, через рішення зробити компіляцію фоновою, дещо страждає продуктивність самої гри. Але, якщо ви не експерт з Digital Foundry, та якщо запис ігрового процесу в високій роздільній здатності та з хорошим бітрейтом не є одним з ваших сценаріїв використання, то цей вплив буде мінімальним навіть на старенькому Ryzen 5 3600.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F73422f1101d534c771ec37f20a7dfffd.jpg)
На фоні релізів більшості сучасних ігор (особливо консольних портів), The Last Of Us Part II Remastered можна сміливо рекомендувати до ознайомлення.
Системні вимоги: ПК програє консолям?
Якщо дивитись на системні вимоги як на «сферичного коня у вакуумі», то у 2025 необхідність обладнати ПК картою рівня 4080 для 4К нікого не мала б здивувати.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F79c6301749390d97a4165f4392561ff1.jpg)
Проте мова не про конфігурацію вашого PC, а про порт з PlayStation. Якщо мірятись
чистими терафлопсами, то гра мала б літати на RTX 3060 (10.29 TFLOPS проти 12.74 TFLOPS).
Але ж ПК панство вище дешевих маніпуляцій та дивиться на реальні показники, а не на теоретичну продуктивність, вірно? Давайте будемо чесними. В GPU з PS5 є чимало переваг. Тактова частота, ширина шини, та, особливо, пам’ять є значущими плюсами для сучасних ігор зі складною геометрією та важкими текстурами.
Характеристики | PS5 GPU | RTX 3060 |
Графічний процесор | Oberon | GA106 |
Ядра | 2304 | 3584 |
Тактова частота | 2233 MHz | 1320 MHz |
Пам’ять | 16 GB GDDR6 | 12 GB GDDR6 |
Шина | 256 bit | 192 bit |
Чи хочу я сказати що в PS5 стоїть еквівалент RTX 3070 чи RTX 4080? Звісно ні. Проте я дійсно вважаю що ці системні вимоги могли б бути виправданими просто через різницю між розробкою для ПК VS PlayStation. Ключові слова «могли б», але є один нюанс.
Той самий «НЮАНС»
Якщо вірити людям з Digital Foundry, 3060 з середніми налаштуваннями в FullHD видає гіршу картинку ніж PlayStation 4.
Тобто, попри як мінімум трикратну фору в потужності, RTX 3060 не забезпечує навіть двократної продуктивності в порівнянні з консоллю, якій 12 років.
Чи такий страшний той чорт, як його малюють? Як на мене, завдяки чудовому арт дизайну та якісному освітленню, у FullHD на medium пресеті, картинка все одно досить приємна. Тож нехай кожен сам для себе визначить чи ця різниця в продуктивності є суттєвою.
Ігровий досвід від The Last Of Us Part II Remastered на ПК
Тестовий стенд
Так поважно мій маленький домашній ПК ще ніхто не називав. З усім тим всередині ми можемо знайти наступні компоненти:
- Ryzen 5 3600
- RTX 4070 Super
- 32 GB DDR 4
- SSD KINGSTON A400
Тестуємо The Last Of Us Part II Remastered в 4К
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F1b40b89a6311e38f61878b37de1f595c.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F16ef4ce141c4f8b93c5315809f03eb0c.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F801c14e22dad880563cd2f2abcf87228.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F3d6d8a4c3a6fef429ff63ae1736bef72.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F288f3765a25ed23709a53d1ff513df49.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Ff6bdbdf65e472eaaef9ad8024070943b.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F5c2e3417f1ea36eb5de11f9fa22ae480.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Fe8606f36b7c76c637a9b0a43ff20c5e2.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F2b59a0d598528b9eb59b676466afacf3.jpg)
При першому запуску гри, система обрала високі налаштування графіки в 4К без генерації кадрів чи DLSS. Гра впевнено демонструвала 35-45 FPS. В цьому режимі я пройшов весь пролог без якихось значних нарікань.
Річ у тому, що в The Last Of Us досить сильно дається в знаки консольне коріння. Ігроладно, вона досить медитативна та не вимагає блискавичної реакції. Більш повільний фреймрейт також додає певного шарму та реалістичності спонтанним рухам бігунів, клікерів, та іншим представникам місцевої фауни. Чи то флори? Царства грибів?
Навіть 30 кадрів на секунду не заважають комфортно насолоджуватись ігровим досвідом.
Цікавинки:
- Після переходу з високих налаштувань на ультра нічого не змінилось. Ані FPS, ані картинка не стали кращими\гіршими. Не те щоб змін зовсім не було, але розрив між 35 та 40 не є чимось критичним.
- А от різниця між високими та середніми налаштуваннями мене здивувала. Якщо при тестах високих на ультра-високих доводилось прямо вдивлятись в картинку, то при переході на медіум я відчув себе Дікапріо з мему. Дистанція рендеру зменшилась в рази. Густі кущі разом з сонячним промінням наповнювались і текстурами.
- Різниця між середніми та низькими налаштуваннями графіки спершу видається непомітною. Я навіть рендерінгу «на льоту» не помітив. Ключова зміна низького пресету — промальовка та кількість деталей на обличчях героїв. Для видовищної та сюжетно-орієнтованої The Last of Us, цей режим неприпустимий.
- Після того, як я увімкнув генератор кадрів, кількість FPS підскочила до 120+. Проте, навіть попри низькі базові 30 кадрів, я не відчув жодного інпут лагу чи відчуття в’язкості, наче персонаж впав в чан з киселем.
Результати:
4K | Середній FPS | 1% |
Ультра | 35 | 28 |
Високі | 42 | 35 |
Середні | 44 | 37 |
Низькі | 48 | 39 |
Ультра + DLSS Balanced | 58 | 41 |
Ультра + Frame gen | 70 | 56 |
Ультра + DLSS Balanced + Frame gen | 104 | 79 |
Оптимальний вибір: В будь-якій іншій грі я, напевне, обрав би Ultra + DLSS Balanced. В The Last Of Us Part II мене дуже швидко почали дратувати драбинки та артефакти в волоссі Еллі. Отже, я продовжу проходження в 4К native/high/@40+. А якщо, раптово, кадрів перестане вистачати, увімкну генератор.
Тестуємо The Last Of Us Part II Remastered у 2К
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F607e122e5b7e919513f89e0860217065.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F2376ce36cbcc52d059eaa7eca79ce2ae.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F34d3a0e116d30477c34309e251a31cd1.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F82a3b103015db329845cb1284370f243.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F7d7fe8b44c9147ffafff7128c13524dc.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Fc29daecf0c25d00bf8697f7b4efbbd06.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Fde44b5045fb89eb96b26cd5efa67f40f.jpg)
Гра втрачає чимало деталей при переході з 4К на 2К. Кора, мох на деревах, та земля стають значно розмитішими. Проте, якщо ви не маєте на меті писати огляд, чи бігати лісом, щоб розглядати кору, мох, та землю — проблем виникнути не повинно.
Цікавинки:
- Картинка з DLSS значно чіткіша, ніж без. Деталі повертаються у гру. А разом з ними й артефакти та драбинки.
Результати:
2K | Середній FPS | 1% |
Ультра | 56 | 39 |
Високі | 65 | 50 |
Середні | 73 | 54 |
Низькі | 75 | 55 |
Ультра + DLSS Balanced | 68 | 45 |
Ультра + Frame gen | 103 | 71 |
Ультра + DLSS Balanced + Frame gen | 130 | 80 |
Мій вибір: Високі налаштування, без допомоги DLSS чи Frame gen.
Тестуємо The Last Of Us Part II Remastered в 1080р
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Fb5bef37be157b41f85bba7ff2749bd1c.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F45015a39bccdf748329c9d2afb377e5c.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Fe20726f3c229ebfa0584cf53e79d1bfb.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F8ecb07e1c09bc627f78d7fcdeb8e11fd.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F89a11d8ba7557f047f333e3b4d2144dc.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F0494b03db412c19ac45384edae5894ce.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Fea56cf0d547ef4c9ad7b517ba2c0484d.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F3afd91ad7c5925ec2b350942bb28be04.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F979bcb59fe2a3cba08c261e1f33b4e90.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F037bb0d87adfd5e70374951f79103097.jpg)
Чи погоджуюсь я з висновками Digital Foundry? Так. Принаймні, на перший погляд, еквівалентом графіці PS4 були б високі налаштування. Може навіть пресет ультра.
1080р | Середній FPS | 1% |
Ультра | 75 | 47 |
Високі | 84 | 60 |
Середні | 84 | 62 |
Низькі | 84 | 64 |
Ультра + DLSS Balanced | 80 | 62 |
Ультра + Frame gen | 140 | 91 |
Ультра + DLSS Balanced + Frame gen | 155 | 97 |
Оптимальний вибір: Ультра налаштування, без допомоги DLSS чи Frame gen.
Замість висновків, або закон Мура не працює
Граючи в The Last Of Us Part II Remastered мене не покидала одна цікава думка. Закон Мура дійсно перестав працювати. Окрім цього, не працює і звична для «ПК панів» звичка брутфорсити все, що не працює сирою потужністю та продуктивністю.
З кожним днем залізо все більше відстає від софта, який пишуть за вказівками маркетологів та стейкхолдерів зі сторони бізнесу. Сучасні карти можуть вправно обігріти невеличку студію десь на Оболоні (потроївши рахунок за електроенергію), але не вміють в 4К @60 + RT без танців з бубном та допомоги від самого лідера автоботів.
То може воно й не варте того? Можливо настав час послухати мудрих людей, та прийняти епоху де софт це король, та просто почати насолоджуватись іграми замість міряння терафлопсів?
В жодному разі. Закликаю кожного з вас голосувати гаманцем, аж поки розробники не почнуть дослухатись до гравців, а не продуктивних менеджерів з Big Data графіками.
Оптимізація та доступність таких ігрових досвідів, як Morrowind, Gothic, Deus Ex, Elden Ring, God of War, Baldur’s Gate 3, Half Life, Doom, Skyrim, Legend of Zelda, Factorio, Total War, та Kingdom Come (список не повний, писався на льоту) значно важливіші за прикольні фішки чи фічі, які не всі вміють бачити.
А щодо The Last Of Us Part II Remastered на РС, то гра добре працює на сучасному залізі. Непогано вона себе почуває і на недорогих збірках. Як гра, яку можна купити, запустити, та насолодитись, цей ремастер дійсно заслуговує оцінки 8 з 10. А от як консольний порт п’ятирічної забавки — ні. Це максимум п’ятірка. Хай і з плюсом…
Висновок:
Купити в Steam
