/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F7560de2c828a2ee771ea782f4a276c66.jpg)
Перше знайомство з Cupra Terramar: емоція в деталях
Преміум-бренд Cupra презентував у Києві свіжу модель бренду — кросовер Cupra Terramar, що стало рідкісним, але вже стабільним явищем, раз на сім років, якщо рахувати. І це вже п’ята модель компанії і найбільша в модельній лінійці.
VW Group збудував найдовшу в автомобільній галузі «піраміду Маслоу». У її підніжжя – «найбюджетніший» мас-маркет рівня Škoda і Seat, тоді як на вершині – елітарний Bugatti, кожна модель якого є унікальною, як відбиток пальців людини. Ось тільки на кожному проданому Veyron компанія втрачала $6 млн, які покриваються якраз прибутками від продажів «народних автомобілів».
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F598de4a4cf1963aa0f97214b09f8d7fb.jpg)
Назва-топонім — ще одна гарна традиція марки. Autodromo Sitges-Terramar (1923-1936 рр.) — Занедбаний овал, усередині якого пасуться кури та вівці. Чому вибір маркетологів припав саме на нього, хоча і в самій Барселоні, і навколо неї достатньо першокласних треків, зрозуміти важко. Правда є ще одна розшифровка назви — це поєднання Terra (Земля) з Mare (Море) і це вже ближче до реальності та розуміння не тільки дизайну, але й акценту, який робить на свіжу модель бренд.
Але і на нижньому щаблі все не так райдужно. І чеська, і іспанська бренди потрапили в орбіту інтересів VW Group наприкінці 80-х. Але якщо перший ще 2014-го впевнено переступив мільйонну позначку і стабільно залишається у плюсі, то другий лише одного разу досяг планки 500 000 млн екземплярів. А крива його прибутковості нагадує кардіограму астматика, що біжить барселонський марафон.
Розуміючи, що бренди все сильніше «канібалять» один одного, німецькі стратеги намагалися зробити «сеати» більш емоційною альтернативою надмірно раціональній «Шкоді». Але щоразу зазнавали краху. І, 2018 році, тримаючи в голові успішний запуск марки DS, створили суббренд Cupra для темпераментних водіїв. І ось цього разу у них все вийшло. Причому перші моделі, які були по суті злегка «розігнаними» сеатівськими малолітражками, демонстрували правильність обраного шляху.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F1a9aa521fe2279b5ce67b95e478a34b0.jpg)
А після того, як була запущена перша самостійна модель (Formentor), яка не має аналогів у лінійці Seat, справи і зовсім пішли вгору – сьогодні на «купри» припадає 1/5 всіх компанії Seat S. A. Такий значний вступ знадобився для того, щоб пояснити, як слід сприймати «купри», кому вони адресуються і навіщо взагалі з’явилися на світ.
Динамічна виразність
Я нещодавно писала, що «вагам» трохи бракує виразної зовнішності та божої іскри у звичках, щоб вважатися кращими моделями у своїх класах. Того, чого з надлишком є в Terramar і Formentor. А свіжі оновлення принесли ще більше особливостей, які дійсно відокремлюють Cupra від своїх соплатформеників.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F0710005ad98a8d7628adacaacbcd77c4.jpg)
Цікаво, що Cupra Terramar заклали в модельний ряд ще в рік створення марки. Спочатку це мав бути «піднятий хетчбек» а-ля DS 4 Crossback, потім — повністю самостійна модель, що йде на зміну Ateca, а тепер перед нами скоріше серйозно перелицьований Q3 з аналогічною агрегатною гамою. Тільки не говоріть про це «купрівцям» – не повірять. А мені він більше схожий на Skoda Kodiaq чи VW Tiguan, правда з досить вагомими змінами, які відокремлюють його в повністю іншу категорію емоційної реакції.
В основі каталонського крос-купе – та сама «гумова» платформа MQB Evo, що й у «трійки» другого (F3) покоління, і у Tiguan, тож тут унікальності мало. Звідси збіги за головною ДНК-метрикою – колісною базою. Різниця 1 см висоти пояснюється спортивною підвіскою вже в штатній комплектації, під яку занижений кліренс. Також у «базі» система прогресивного рульового управління.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Fa881e74ebb54d88e394b591a8dc4f5ea.jpg)
Якщо силовий каркас один від одного від німецького паркетника, то загальних кузовних панелей немає жодної — оригінальні навіть дверні отвори. Зовнішність оформлена в новітньому корпоративному стилі «ніс акули» з максимально розведеними розкосими фарами та характерною для «рила хижака» лінією капотажу.
Cupra Terramar скроєний за тими ж лекалами, що і Formentor. Самобутня зовнішність з агресивною пластикою, переплетенням граней та трапецій. Такій нетривіальній естетиці скульптурних зламів і витончених смуг можуть позаздрити і Alfa Romeo, і Lamborghini.
Естетичне задоволення
Куди легше виявити уніфікацію в салоні. Якщо знати, де шукати. Кокпіт із віртуальними приладами та розгорнуте до водія торпедо наче налаштовують на активне рулювання. Навіть 12,9-дюймовий тачскрин привертає до себе увагу в першу чергу швидкістю відгуку. Селектор КП перекочував на правий бік кермової колонки. А диван отримав «аудюшну» систему трансформації – завдяки поздовжнім регулюванням можна грати з кутом установки спинки та місткістю багажника (540-630 л).
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F38b2c6b9b73da15f78a38408b98776af.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Faa7812042f410f16a45e518c533f9c33.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Fd8c9406ade5cb94493bb94e444217079.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F81a67f90ac75a26a2831cce8f7daeaa0.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F1b9841a0d25629754e3f316a0af8735f.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F17bb4ae5a6dc59f412bc71875d21f831.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F6f2557a9855d3c1ccef44c84ae012e92.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F0276bc2673d7935843f6758389349b8b.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2F61b8514194d76cf87892a16d95e9f0e0.jpg)
Втім, сплутати інтер’єр не зможе навіть Стіві Вандер завдяки набору цілого набору фірмових деталей. Тут і мультикермо з кнопками запуску двигуна і вибору режимів руху, і «ковші» з інтегрованими підголівниками та прорізами у вигляді логотипа, та обробка кокпіту темним алюмінієм, і вставки з елементів мідного кольору. І незвичний в автомобільному світі постачальник акустики – саксонський Sennheiser.
Заряджений на повну
В Україну Cupra Terramar поки що постачатиметься з одним мотором – добре відомою за іншими Audi бензиновою «четвіркою» 2.0 TSI. Залежно від налаштувань, що видає 204 к.с. (320 Нм) та 265 к.с (400 Нм). В обох випадках вона комплексується 7-ступінчастою DSG з двома зчепленнями та повнопривідною трансмісією 4Drive з муфтою на задній осі. Відповідно і динаміка буде 7,1 с та 5,9 секунди до 100 км/год. Ні дизельних моторів, ні механічних коробок для Terramar не передбачено, ні у нас, ні десь ще і це загальний напрямок всього концерну.
В Європі буде доступний ще й Plug-in гібрид на базі TSI з віддачою у 245 к.с. та здатністю проїжджати до 100 км на електриці. Вражаючи характеристики і є невеликий шанс, що ця версія таки потрапить до нас.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Fc0680d4a892bbaafa817944e156adc7b.jpg)
Топова комплектація VZ буде відрізнятися відповідними 265-сильним мотором гальмами Akebono з 6-поршневими фіксованими супортами від Fromentor VZ5 і системою стабілізації, що повністю відключається. Також вона нараховуватиме повний комплекс систем активних помічників під час руху.
Логічно що збирати Terramar будуть там же, де і Audi Q3 – в угорському Дьйорі, місті-побратимі Інгольштадта. Так само як SEAT Altea, що є клоном Škoda Karoq, збирають у чеських Квасінах.
Окрім оригінальної зовнішності, ще одним козирем марки є прайс-лист. За 204-сильну версію MID просять 1 819 000 гривень, за 265-сильний VZ – 1 972 000 гривень. Тоді як цінники на Q3 (35 TFSI S tronic) починаються з 1 480 000 гривень.
Чи буде мати Cupra Terramar успіх? Звичайно. В ньому є все, що любить споживач: самостійна яскраво виражена динамічна зовнішність, комфорт, драйв та приналежність до трендового кросоверного сегменту.

