Тарифоутворення на «Укрзалізниці» може стати перепоною для повоєнної відбудови України – експерт
«Укрзалізниця» розраховує вартість вантажних тарифів не на основі реальної економіки, а виходячи зі своїх збитків, що є неправильно, і може стати перепоною у майбутній відбудові України. Про це заявив директор з транспорту «Ост-Вест Логістік Нетцверк» Микола Сайгак, коментуючи ініціативу «УЗ» щодо підвищення тарифу на вантажні перевезення відразу на 37%.
«Збільшення тарифів не відповідає інфляційним змінам. «УЗ» завжди хоче більше, і завжди відштовхується від своїх збитків. Останні три роки «Укрзалізниця» наполягає на тому, що вони несуть збитки у пасажирських перевезеннях, плюс вони зазнають ударів ворога по своїх об’єктах. Мають, у принципі, рацію. Але це все-таки держпідприємство, яке дотується з бюджету. Але припустимо, я отримувач послуг будь-якої компанії. І тут до мене приходить директор компанії, і каже: слухай, ти мені платив завжди 300 гривень, а з наступного місяця ти мені будеш платити 500 гривень. Але будеш отримувати ті самі послуги. Якісні вони, неякісні, все буде те саме, але будеш платити більше. А на питання, а чому я маю платити більше, він скаже: тому що в мене збільшилися видатки», – пояснив експерт.
Він також зауважив, що збільшення тарифів може вплинути на повоєнну відбудову – адже інвесторам доведеться переглядати та зменшувати бюджети, щоб оплатити дорожчу логістику.
«Вся відбудова, скоріш за все, буде проходити через бюджет. І ось – певна країна як інвестор візьметься, розробить проєкт відбудови певного інфраструктурного об'єкта, отримає якусь калькуляцію, виділить на це кошти, найме працівників, найме виконавців. Відповідно, буде закладена певна сума коштів на логістику. А тут раз – і зміна тарифів. Ну, тоді буде переглянуто бюджет цього інвестора. На жаль, тільки так це працює», – зауважив Сайгак.

