/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Fcf337320d2be05db482151211552deb8.png)
Гейб Ньюелл планував соцмережу від Valve у 1990-х роках: «Було багато цікавих ідей, не пов’язаних з іграми»
Як щодо соцмережі від Valve? Виявляється Гейб Ньюелл планував запустити щось подібне до Facebook, Twitter чи Instagram ще у 1990-х роках.
Про це на Game Developer’s Conference 2025 (через PC Gamer) розповіла Моніка Гаррінгтон, одна із засновниць та перша директорка з маркетингу Valve, яка свого часу погрожувала Sierra через права на Half-Life.
«Гейб на той час думав про розширення соціального елемента, але не в контексті ігор… Необов’язково це б виглядало як сучасні соцмережі, але у нього були цікаві ідеї, що не мали жодного відношення до ігор».
Зрештою Valve зосередилась на іграх та створенні Steam, який з 2003 року змінив ПК-ігри назавжди, запропонувавши не лише цифровий магазин, а й місце для спілкування гравців (тож в якомусь плані ідея Ньюелла знайшла своє життя, хоч і в дещо іншому вигляді).
«Я намагаюся пригадати деякі розмови, які ми мали на той час, але він не говорив про спільноту, яка існує в Steam, чи щось подібне», — уточнила Гаррінгтон. «Гейб усвідомлював, і я також, що Інтернет може стати центром соціальної взаємодії, хоча й люди не думали про нього на той час у подібному плані. Вони проводили якісь транзакції, але не здогадувались про психологію та соціальні аспекти».
Фактично Valve мала шанс першою відкрити двері у світ соцмереж, оскільки найбільш відомі альтернативи з’явились лише на початку 2000-х: Myspace дебютував у 2003 році, Facebook у 2004, а Twitter у 2006.
Цікаво, яку назву могла отримати програма Гейба? Чи можливо, Steam був би сьогодні для нас чимось зовсім інакшим?

