Тест-драйв нового Skoda Kodiaq: традиційні цінності, новаторський підхід
Тест-драйв нового Skoda Kodiaq: традиційні цінності, новаторський підхід

Тест-драйв нового Skoda Kodiaq: традиційні цінності, новаторський підхід

Skoda в Україні можна назвати по-справжньому народним автомобілем – згадайте хоча б легкову Octavia. Та й Skoda Kodiaq за останні роки знайшов чимало прихильників. І сьогодні ми з вами зустрічаємо в Україні другу генерацію цього кросовера. Що цікавого приготував нам цей автомобіль?

Дизайн

Я дуже добре пам’ятаю Женевський автосалон 2016 року на якому Skoda показала концепт Vision S. Тоді вже не було сумнівів, що широкому загалу показують, як буде виглядати перший повнорозмірний кросовер чеського бренду. Так і сталося, серійна модель побачила світ за пів року, а на початку 2017-го з’явилась в шоурумах дилерів. Якщо казати про концепт, тоді мені впала в око велика кількість сенсорних екранів, яких я нарахував 10 штук. Найцікавіше виглядали смартфони, інстальовані у підлокітники дверей. В серії ані у першого, ані у другого покоління такого не було. Але якщо придивитись, то багато концептуальних елементів таки знайшли своє втілення.

Тест-драйв нового Skoda Kodiaq: традиційні цінності, новаторський підхід - Фото 1

Концепт Skoda Vision S 2016 року

Зовнішність нового Kodiaq – це чітке слідування фірмовому стилю Skoda, який ми з вами знаємо останні, років так десять – чіткі лінії, підкреслені грані, стриманість, виваженість і, як то кажуть, нічого зайвого. Спереду залишилась двоповерхова оптика та багатогранна решітка радіатора, тільки вони стали більшими. Звісно ці елементи, як бампер та капот повністю нові, але в цілому зберігають фірмове ДНК бренду і з першого погляду ви розумієте який саме автомобіль перед вами. Хоча я не можу сказати що передня частина мені сподобалась і ще цей колір я розумію. Він зараз модний, трендовий, але, як на мене, для нового Kodiaq пропонуються набагато цікавіші кольори. Ну, наприклад, насичений золотий або глибокий червоний чи синій, взагалі мій улюблений колір. I ще 50 відтінків сірого є. Але, якби я обирав Skoda Kodiaq для себе, то обрав більш яскраві кольори.

Тест-драйв нового Skoda Kodiaq: традиційні цінності, новаторський підхід - Фото 2

А от як виглядає Skoda Kodiaq в профіль і з корми – мені подобається. Особливо задня стійка. В нашому виконанні вона чорна матова. І взагалі, кормова частина якось більше припала до смаку. І тут також еволюція дизайну: схожі лінії, глибока виштамповка, але ліхтарі більш загострені, й до того ж поєднані єдиною смужкою. Оптика тут світлодіодна, а передня може бути ще й матрична. Все залежить від комплектації та обраних пакетів оснащення.

Новий Kodiaq побудовано на платформі MQB Evo, адже тепер серед версій є також плагін-гібрид. Кросовер трохи виріс в довжину (4758 мм) а колісна база збільшилась до 2791 мм. Але в цілому, кросовер не сприймається великим. На нашому ринку новий Kodiaq дебютував у двох комплектаціях та з двома двигунами. Це дволітрові агрегати бензиновий турбо на 190 кінських сил та турбодизельний на 150 к.с. Обидва добре знайомі нам по попередньому поколінню моделі, і обидва двигуни зарекомендували себе дуже непогано. Обрати один з них можна для будь-якої комплектації – Selection або Sportline.

Тест-драйв нового Skoda Kodiaq: традиційні цінності, новаторський підхід - Фото 3

Стартове оснащення опціями можливо і не дуже вражає, втім багато з них ви можете дозамовити за допомогою окремих невеликих пакетів опцій або навіть цілих пакетних пропозицій. Як виглядає базова версія, дивіться на тестовому авто. З додаткового оснащення тут пакет Сonvenience: це безключовий доступ в салон, електропривід багажника, електрорегулювання сидіння водія з пам’яттю та пакет Safety – з системою попередження фронтального зіткнення з автоматичним гальмуванням, система зміни смуги та моніторинг уваги та втоми водія.

Маю зазначити, що Skoda Kodiaq, доволі продуманий автомобіль і не тільки завдяки своїм фірмовим фішкам Simple Clever. Я гадаю, всі з вас, навіть не власники Skoda, знають про такі штуки, як вбудований шкребок, який можна легко і швидко дістати, щоб очистити скло, парасолька у дверях, зручна горловина для заливання омиваючої рідини та багато-багато таких от дрібниць, які, зазвичай, дуже спрощують життя водієві.

Тест-драйв нового Skoda Kodiaq: традиційні цінності, новаторський підхід - Фото 4

Але тут ще є дуже продумана ергономіка. От, наприклад, посадка-висадка. Сідаєш і нікуди не пригинаєшся, не тягнешся, дуже комфортно на свій рівень і зразу зрозуміло, що тут добра оглядовість тобто якщо навіть сидіння в нижньому положенні, все одно оглядовість і вперед і по сторонах дуже гарна. Тут все зроблено ергономічно та от просто буквально з першої посадки в цей автомобіль я себе тут відчуваю як вдома.

Інтер’єр

Якщо казати про дизайн, то як і в екстер’єрі тут в нас – еволюція. Зверніть увагу на передню консоль, яка продовжує стиль попереднього покоління та ось просто по центру нібито зібрали й стягнули усі ці лінії. Тут є от така точка перетину, тут в нас екран мультимедіа. Але, все ж таки, дуже цікаві лінії, дуже класна фактура, до того ж підкреслена тканинними вставками з декоративним рядком. І до речі, тут в нас є ще бардачок.

Тест-драйв нового Skoda Kodiaq: традиційні цінності, новаторський підхід - Фото 5

Тест-драйв нового Skoda Kodiaq: традиційні цінності, новаторський підхід - Фото 6

Кермо нам вже знайоме по попередньому поколінню. Воно на дві спиці, зручне у хваті. Може чисто формально не вистачає ось тут ще третьої. Проте, керувати ним зручно. У стандарті є підігрів і він вміє включатись сам. Сідаєш, запускаєш і вже тепленько в руки. Це приємно. А ось ця конфігурація з такими «барабанами» і перекиданням ліворуч/праворуч для навігації, по звуку та по меню приладової панелі – воно зручне. Я пригадую, що коли знайомився ще свого часу зі Skoda Octavia, трохи треба було часу для звикання. Зараз я тут сів і дуже швидко з усім розібрався.

Тест-драйв нового Skoda Kodiaq: традиційні цінності, новаторський підхід - Фото 7

Шкала приладів тут цифрова, діагоналлю 10 дюймів, як і в екрану мультимедійної системи, але вони мають різний формат. Тобто панель прямокутна горизонтальна, а мультимедійний екран – більш квадратний.

Тест-драйв нового Skoda Kodiaq: традиційні цінності, новаторський підхід - Фото 8

Але найцікавіше тут не екрани, а селектор автоматичної коробки 7-ступеневої DSG. Він розташований на кермові колонці та має дещо незвичний алгоритм роботи. Якщо селектор хитнути вперед, то він переводить АКП у режим Drive. Хитнули назад – режим Reverse. Натиснули кнопку – Parking. Зручно? Так. Але у класичних «автоматах» для того, щоб вимкнути режим Drive, важіль посувається назад. У деяких брендів, які мають керування АКП на кермі, режим Drive активується перемиканням «вниз». Тобто, алгоритм роботи селектора «автомата» у Kodiaq потребує звикання.

Тест-драйв нового Skoda Kodiaq: традиційні цінності, новаторський підхід - Фото 9

Екран мультимедіа розташований окремо. Працювати з ним дуже легко, адже є куди покласти руку та й меню організовано дуже добре: логіка користування, шрифти, колірна гама, – все продумано для зручності у щоденному використанні. Єдине, чого хотілося б ще, – це навігаційної системи, бо тут є тільки підготовка. Хоча бездротовий Android Auto та Apple Сarplay розв’язують це питання.

Тест-драйв нового Skoda Kodiaq: традиційні цінності, новаторський підхід - Фото 10

Якщо казати про посадку за кермом, то передні сидіння дуже зручні. Навіть є підколінна зручна подушечка. І це є в стандартній комплектації, що дуже класно. А от електричне регулювання вже буде за доплату, як опція. Щодо посадки, от у сидінні все майже бездоганно. Хотілося, щоб регулювання по вильоту було трошки більшим.

Тест-драйв нового Skoda Kodiaq: традиційні цінності, новаторський підхід - Фото 11

Тест-драйв нового Skoda Kodiaq: традиційні цінності, новаторський підхід - Фото 12

Тест-драйв нового Skoda Kodiaq: традиційні цінності, новаторський підхід - Фото 13

Центральна консоль не перевантажена – блок клімат-контролю знайомий по попередньому поколінню. Тут є зручні регулювання завдяки багатофункціональним інноваційним регуляторам SmartDials. З їх допомогою можливо регулювати двозонний клімат, а якщо натиснути, то й підігрів/вентилювання сидіння. Центральний контролер допомагає регулювати швидкість та розподіл потоку повітря, гучність аудіосистеми, режими водіння, масштаб мапи тощо.

Тест-драйв нового Skoda Kodiaq: традиційні цінності, новаторський підхід - Фото 14

Щодо організації ось функціонального простору, то у Skoda з цим завжди повний порядок. Тут є величенька шухлядка для розміщення відразу двох смартфонів і одночасної їх зарядки. Ще є полиця зверху, отже смартфон можна швиденько закинути й туди. А під ролетою є цікаві підстаканники-трансформері, які дозволять встановити одразу чотири напої. Ще цікаво, що вони мають різний розмір, під маленьку та більшу ємності. Широкий підлокітник має ще додаткову шухляду, він може висуватися, а також підійматися і фіксуватися у зручному для водія положенні. Щодо матеріалів, то в нашій комплектації сидіння мають тканинне оздоблення з різною фактурою. Пластикові панелі приємні на дотик та мають добрий вигляд.

Тест-драйв нового Skoda Kodiaq: традиційні цінності, новаторський підхід - Фото 15

Позаду – просто королівський простір. Пасажири можуть витягнути ноги та зручно розташуватися з максимальним комфортом. Спинка сидінь регулюється по нахилу в невеликому діапазоні, але можна її трохи розкласти та почуватися себе дуже комфортно. Також сидіння можна двигати вперед чи назад. Це потрібно щоб за необхідності збільшити об’єм багажника. Крім того, Skoda Kodiaq може мати 7-місний салон.

Щодо додаткових опцій комфорту, то тут в нас є подвійні кишеньки у спинках сидінь. Тут можна зручно розташувати телефон, а також є панель, щоб регулювати температуру. Ще є підлокітник з підсклянниками, кишені у дверях. Також в салоні є одразу 4 сучасні роз’єми Type C – два спереду і два позаду.

Тест-драйв нового Skoda Kodiaq: традиційні цінності, новаторський підхід - Фото 16 Тест-драйв нового Skoda Kodiaq: традиційні цінності, новаторський підхід - Фото 17 Тест-драйв нового Skoda Kodiaq: традиційні цінності, новаторський підхід - Фото 18

Мінімальний об’єм багажника – 910 л. Місця для поклажі досить багато, тому що він глибокий та широкий. До того ж тут є ще додаткові ніші по боках і вони ще й глибокі. Також є такі додаткові кишені. Отже, багажник – просторий. До того ж він гарно організований, тому що тут в нас є гачки по дві штучки з кожної сторони, є додаткова розетка на 12В та ще один гачок, щоб під’єднати якийсь девайс. Також є міцний органайзер, яким можна зафіксувати невеличкий багаж. Якщо потрібно ще більше місця для багажу, то можна скласти другий ряд сидінь. Спинка утворює рівну підлогу. Під фальш-підлогою можна знайти запасне колесо. Воно трохи меншого розміру (17 дюймів) аніж ті, що стоять на машині (18-дюймові), але все ж таки, це не «докатка». На додачу ляда має електропривід.

Тест-драйв нового Skoda Kodiaq: традиційні цінності, новаторський підхід - Фото 19

За кермом

Перше, що вражає за кермом цього автомобіля, буквально з перших сотень метрів, це легкість у керуванні та динаміка розгону. Саме так проявляється характер нового Kodiaq з турбодизельним двигуном. Ця легкість добре поєднується з чималенькими розмірами автомобіля, бо в нас повнорозмірний кросовер, а він так невимушено їде. І ти відразу добре відчуваєш габарити цього автомобіля.

За оглядовість з місця водія можна сміливо ставити п’ять з п’яти. Щодо асистентів, то вони тут також є: передні та задні парктроніки та камера заднього огляду. Єдине, що картинка на цій камері, як на мій погляд, передає не зовсім реалістичне зображення. Однак камера завжди допомагає і дає набагато більше розуміння стосовно ситуації навкруги.

Тест-драйв нового Skoda Kodiaq: традиційні цінності, новаторський підхід - Фото 20

Щодо двигуна, то це добре відомий вже турбодизельний двигун об’ємом 2 л і потужністю 150 кінських сил. Чому я кажу добре відомий? Тому що він зустрічається не лише на Skoda, наприклад, на попередньому Kodiaq, а й на різних моделях групи Volkswagen. Він дуже добре себе зарекомендував і, в цілому, якщо його вчасно обслуговувати, то ви взагалі не матимете жодних проблем з його експлуатацією. У нашому випадку з ним працює вже згадана 7-ступенева DSG.

Тест-драйв нового Skoda Kodiaq: традиційні цінності, новаторський підхід - Фото 21

Все у новому Kodiaq налаштовано на комфорт, на спокійну та не квапливу їзду. І ось з такими налаштуваннями він мені подобається. Він зрозумілий, тому що це більш все ж таки сімейний автомобіль для виваженого водіння. Тут є ручний режим перемикання, є підкремові пелюстки та спорт-режим. В цілому, навіть спорт-режиму достатньо щоб не переходити в ручний режим керування коробкою. Якщо казати про динаміку прискорення до першої «сотні», то обіцяно, що Kodiaq з дизельним двигуном робить це рівно за 10 секунд. Тобто ця цифра каже, що характер у цього автомобіля виважений. Але якщо необхідно когось випередити, прискоритись, то це можливо зробити.

Тест-драйв нового Skoda Kodiaq: традиційні цінності, новаторський підхід - Фото 22

Стосовно ходової, то вона тут доволі збалансована. Автомобіль непогано тримається в повороті, але має певну хиткість. Разом з тим, є відчуття зібраності ходової. Тобто ти можеш на неї покладатися. Якщо казати про подолання наших доріг-напрямків і всього, що на них зустрічається, то Kodiaq це робить доволі комфортно. Дрібні стики, шви, якісь нерівності середнього калібру він це проходить доволі м’яко і до того ж не дуже турбує акустичним дискомфортом.

Тест-драйв нового Skoda Kodiaq: традиційні цінності, новаторський підхід - Фото 23

Цікаво, що автомобіль пильнує за водієм. От зараз він побачив, що я часто відвертаюсь на камеру, відвожу погляд і вже попередив мене, щоб я слідкував за дорогою. А також Kodiaq слідкує за тим, що відбувається попереду нього. Якщо я швидше ніж це потрібно наближуюсь до автомобіля попереду, він також мене попереджає і потім, вразі чого, буде екстрено гальмувати. Зазвичай я це роблю сам, але, все ж таки, він мене попереджає, трохи завчасно, ніж я звик гальмувати, тобто, словом перестраховується електроніка.

Щодо акустичного комфорту. Двигун тут чутно, тому що це турбодизель. Він трохи гучніший аніж бензиновий. Але якщо казати про зовнішні шуми, то від них автомобіль ізольований дуже-дуже добре.

Тест-драйв нового Skoda Kodiaq: традиційні цінності, новаторський підхід - Фото 24

Я вже казав, що кермо на Kodiaq мені сподобалось, тому що воно легке, але разом з тим дуже, точне, тобто керувати машиною одне задоволення. Навіть, коли приїжджаєш на стоянку, ти бачиш, що у нього лише 2 оберти від краю до краю. Не потрібно робити багато оборотів, щоб розвернутись чи припаркуватись.

Якщо ми говоримо про поєднання двигуна коробки DSG, то третім дуже доречним компонентом буде система автоматичного повного приводу. Вона дає більше впевненості на будь-яких дорогах і будь-яких покриттях. На сухому асфальті вона забезпечує впевнене прискорення, взимку, на слизькому покритті електроніка сама перерозподіляє крутний момент і нічого робити не потрібно. Хоча можна було б, наприклад, додати режим блокування 50/50, але тут все автоматично.

Ну і наприкінці, як завжди, про витрати пального, а саме дизельного пального. Отже, якщо брати міський режим вихідного дня, то в нас виходить цифра близько 7 л на 100 км. Якщо ми кажемо про міський ритм в будні дні, коли «затори-пробки-тягнучки», то взимку це десь 8-9 л, влітку можна десь 1 л відняти. Взагалі то, краще орієнтуватися на реальні 8-9 л за будь-яких ритмів, за будь-якого стилю водіння і, безумовно, погоди.

Підсумки

Skoda Kodiaq отримав новий дизайн екстер’єру та інтер’єру, але залишив перевірено роками техніку та найголовніше що він зберіг свої ключові якості за які його і цінують фанати моделі це просторий повнорозмірний кросовер при виборі якого ви, по-перше, можете комбінувати необхідні для вас опції та пакети оснащення, а по-друге, він абсолютно комфортний зрозумілий і невимушений у повсякденному використанні для водія та його пасажирів. Серед конкурентів Kodiaq я б виділив такі моделі як Nissan X-Trail, Subaru Forester, новий Peugeot 5008 та Kia Sorento. Також його дуже часто порівнюють з новим VW Tiguan та Toyota RAV4. Докладніше про ціни та комплектації флагмана модельної гами Skoda можна дізнатися за посиланням.

Джерело матеріала
loader
loader