Овочі, м'ясо та молочка: які продукти найбільше подорожчали у березні
Овочі, м'ясо та молочка: які продукти найбільше подорожчали у березні

Овочі, м'ясо та молочка: які продукти найбільше подорожчали у березні

Тенденція до зростання цін на продовольчі товари продовжується в Україні у березні 2025 року.

Про це свідчать результати продуктового моніторингу асоціації «Український клуб аграрного бізнесу» (УКАБ).

Фахівці вважають, що причинами коливання цін на продукти здебільшого є зміни в попиті та пропозиції, а також сезонні фактори, що впливають на ринок.

«Найбільше зростання цін зафіксовано в категорії овочів. Лідером серед подорожчання стали томати (+39% за місяць), що пов’язано з низькими обсягами власного виробництва та переважним імпортом із Туреччини, який останнім часом трохи скоротився. Також суттєво подорожчала морква, яка додала 30% у роздрібній ціні за місяць. Її вартість зросла через високий рівень імпортної залежності та сезонний дефіцит вітчизняної продукції», — уточнили в асоціації. 

До товарів, що помітно подорожчали у березні, варто віднести курятину. Куряча тушка додала 10%, філе — 7%, стегно — 5%. Таке здорожчання викликане стабільно високими витратами на корми, вартість яких поступово має стабілізуватись. Водночас свинина демонструє помірне зростання (1-2%), а яловичина додала 4%.

«Ріст цін демонструють і яйця, що подорожчали на 10% за місяць, досягнувши середньої ціни 73,1 грн за десяток, майже зрівнявшись із ціною 2023 року за аналогічний період. Основні фактори впливу — вартість кормів і погодні умови», — пояснили в УКАБ.

За даними аналітиків, молочні продукти продовжують дорожчати, але темпи зростання дещо сповільнилися. Найбільше підвищились ціни на: молоко (+11%), сир голландський (+7), вершки (+5%). Основними причинами зростання цін були: сезонний фактор, який підкріплювався коливанням температурних і кліматичних умов. Проте збільшення надоїв молока повинно змінити цінову ситуацію на ринку з настанням тепла (орієнтовно кінець квітня), прогнозують вони. 

Ціни на бакалійні товари залишаються відносно стабільними, за винятком соняшникової олії. Вона подорожчала на 4% за місяць, що пов’язано зі зростанням цін на насіння соняшнику, констатують експерти. 

«Єдиним продуктом, що помітно подешевшав, стало пшеничне борошно, яке втратило 16% у вартості за місяць. Це можна пояснити передсвятковими акціями в супермаркетах і маркетинговими стратегіями мереж для збільшення обсягів продажів напередодні великодніх свят», — підсумували в УКАБ.

Джерело матеріала
loader
loader