/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F131%2F8c362fd63d69edbeed3f073b917eafb2.jpg)
Знають одиниці: навіщо всередині залізничних колій встановлюють додаткові рейки
Ви дізнаєтеся:
Якщо ви переходили залізничний міст, то могли помітити, що перед його початком усередині колій з’являється додаткова пара вузьких рейок. Зазвичай спочатку вони у формі невеликого трикутника, потім зміщуються і протягом всього залізничного мосту йдуть паралельно основній колії. Главред зʼясував, що це за загадкова пара рейок та навіщо її встановлюють.
Автор YouTube-каналу Історик розповідає, що зазвичай подвійні рейки можна помітити на ділянках залізниці, які проходять мостами над річками, ущелинами, автомобільними дорогами, а також під пішохідними спорудженнями.
Крім того, їх встановлюють у місцях стрілочних переводів, пасажирських платформах, а також на залізничних переїздах.
"Ці додаткові рейки отримали назву контррейка, контруголок, контрохоронна рейка", - розповідає автор каналу.
Відомо, що пара спеціальних рейок потрібна для того, щоб запобігти зісковзуванню візка вагона на небезпечних ділянках, зокрема на крутих поворотах.
Наприклад, іноді на залізниці трапляються аварії, внаслідок яких вагон або весь потяг може зійти з колії. Найчастіше колісні пари або вагони розвертає в різні сторони. Якщо це станеться на мосту або під ним, вагони можуть пошкодити конструкцію переправи або навіть зруйнувати її. Для запобігання цьому встановлюють охоронні рейки, які, у разі сходження вагона, не дозволять потягу змінити напрямок, і локомотив рухатиметься прямо до повної зупинки.
Читайте також:
Що відомо про YouTube-канал "Історик"?
YouTube-канал "Історик" пропонує глядачам різноманітний контент, пов'язаний з історією та цікавими фактами з СРСР. Аудиторія каналу - понад 5 тисяч підписників.
