/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Fb4c0ea8e466b251dde8d0b47f0a03850.jpg)
Лідар чи камера? Tesla Autopilot прийняв намальовану дорогу за реальну та збив манекен дитини
Tesla Autopilot зіткнувся з намальованою дорогою на фальшивій стіні, розташованій посеред дороги. Це сталося під час тесту, що порівнював камери та лідар.
Більшість компаній, які розробляють автономні технології водіння, використовують комбінацію різних сенсорів (камери, радари, лідар і ультразвукові датчики). Проте Tesla наполягає на використанні лише камер. Автовиробник прибрав радари зі своїх моделей і навіть відключив ті, що вже були встановлені в автомобілях.
Поки що ця стратегія не дала очікуваних результатів, оскільки системи Tesla залишаються лише на рівні Level 2 за класифікацією автономного водіння, що означає, що водій повинен постійно контролювати рух.
Генеральний директор компанії Ілон Маск заявляє, що головна перевага Tesla – це здатність швидко масштабувати технологію, коли буде розв’язано проблему автономного водіння. За його словами, система бачення на основі камер та нейромереж працює так, як людина-водій, і тому зможе адаптуватися до будь-якої дороги.
Критики не погоджуються з цим твердженням, особливо після того, як Маск заявив, що Tesla досягне автономності Level 5 – тобто повного самокерування за будь-яких умов. Камери мають обмеження, які можна вирішити за допомогою лідарів, тому його слова викликають сумніви.
Новий відеоролик від інженера та ютубера Марка Робера яскраво продемонстрував цю проблему.
У відео Робер протестував Tesla Model Y з автопілотом у порівнянні з автомобілем, обладнаним лідарною системою, у різних умовах.
Tesla з системою Autopilot змогла зупинитися перед манекеном дитини посеред дороги, коли він стояв нерухомо, рухався або був підсвічений яскравими фарами. Однак у тумані або сильному дощі автомобіль не зупинився.
Не дивно, що лідар – система, заснована на лазерах – краще розпізнає об’єкти в густому тумані, ніж камери.
Результат у сильний дощ був більш несподіваним, але варто зазначити, що злива у тесті була дуже інтенсивною.
Останній експеримент із фальшивою дорогою, намальованою на стіні у стилі Вайлі Койота, був очевидно нереалістичним. Але він добре ілюструє різницю між камерами та радарами або лідарами: камери оцінюють можливі перешкоди на основі зображення, тоді як лідар збирає точні дані про об’єкти.
Простими словами, лідар не звертає уваги на те, що намальовано на стіні – він просто розпізнає саму стіну, тоді як камери можна обдурити. Фактично, Tesla Autopilot впорався лише з половиною тестових завдань.
Поки що схоже на те, що у світі Ілона Маска та Tesla технологія «бачу, як людина» більше нагадує «мене можна обдурити». Адже людина зможе розпізнати намальовану дорогу на стіні, а Tesla – ні. Можливо настав час вносити зміни в конструкцію автомобілів та встановлювати сучасніші та досконаліші датчики, як це роблять інші виробники? Залишається лише сподіватися, що у майбутньому Tesla Autopilot перестане приймати декорації за реальність та розпізнаватиме дітей в погану погоду.
Зауважимо, в реальних дорожніх умовах системи автономного водіння Tesla теж проявляють себе не найкращим чином. Нещодавно Cybertruck з FSD v13 врізався в стовп. Разом з тим водії Tesla масово отримують штрафи за використання FSD, оскільки система неадекватно оцінює ситуації на дорозі.
Джерело: Electrek
