Як з’явився найкрасивіший автомобіль Jaguar
Як з’явився найкрасивіший автомобіль Jaguar

Як з’явився найкрасивіший автомобіль Jaguar

Цього дня, 15 березня 1961 року в Женеві пройшла прем’єра моделі Jaguar Е-Type, що стала одним з найкрасивіших автомобілів свого часу. У цій машині ефектний дизайн поєднувався з визначними технічними характеристиками і помірною для такого класу ціною.

Ефектний екстер’єр автомобіля розробив досвідчений дизайнер Малкольм Саєр (Malcolm Sayer), який віддав фірмі Jaguar два десятки років свого життя. А до того він працював в авіабудуванні і не дивно, що велику увагу приділяв аеродинаміці автомобілів.

Як з’явився найкрасивіший автомобіль Jaguar - Фото 1

Малкольм Саєр біля свого дітища — автомобіля Jaguar D-Type, передтечі моделі E-Type

Зокрема, він був автором кузовів до таких моделей, як Jaguar XK120, Jaguar D-Type та ін. Але вершиною його творчості за загальним визнанням став Jaguar E-Type. Невипадково метр автомобілебудування Енцо Феррарі дав цій машині таку оцінку: “Найпрекрасніший автомобіль зі створених коли-небудь”.

Як з’явився найкрасивіший автомобіль Jaguar - Фото 2

Jaguar D-Type — переможець “24 години Ле Ман” 1957 року.

У технічному плані ця модель була прямим нащадком чисто спортивного автомобіля Jaguar D-Type, який у 1955-57 рр. тричі вигравав знамениті перегони “24 години Ле Ман”. Кузов мав несну конструкцію, а в передній частині його було встановлено підрамник для двигуна. Щодо незалежної підвіски коліс, то її елементи кріпилися безпосередньо до кузова. Все це дало змогу зменшити загальну вагу автомобіля до 1315 кг.

Як з’явився найкрасивіший автомобіль Jaguar - Фото 3

Jaguar E-Type Series 1

У 1961-68 рр. випускався автомобіль Jaguar E-Type Series I. На нього встановлювався 6-циліндровий двигун XK6, отриманий у спадок від попередника – моделі XK150S. При робочому обсязі 3,8 л він мав потужність 265 к. с. і розганяв машину до 240 км/год. Загалом було виготовлено 7827 таких авто з кузовом купе і 7669 — з кузовом кабріолет.

Як з’явився найкрасивіший автомобіль Jaguar - Фото 4

Починаючи з 1965 року на автомобіль почали встановлювати двигун більшого робочого об’єму – 4,2 л. Він розвивав ту саму потужність, що і попередник, але при цьому мав більший максимальний крутильний момент – 384 Нм замість 325 Нм. Динаміка розгону від 0 до 60 миль на годину (97 км/год) покращилася і становила 6,4 С. Щодо типу кузова, то в 1966 році додався ще один – кабріолет типу 2+2. Загалом до 1968 року включно, загальна кількість автомобілів із двигуном 4,2 л становить 22 916 од.

Як з’явився найкрасивіший автомобіль Jaguar - Фото 5

Jaguar E-Type Series 2

У 1968 – 71 рр. випускали трошки оновлену модель — Jaguar E-Type Series II. Сам двигун залишався колишнім, але, щоб уникнути його перегріву, який часом мав місце раніше, збільшили ємність системи охолодження і площу радіатора. Відповідно і його решітка стала більшою. Плюс до цього колісні арки зробили ширшими, а бампери більшими. Загалом виробили 18 808 автомобілів другої серії.

У 1971 році почали випуск автомобілів Series III. Вони отримали абсолютно новий двигун – V12, робочим об’ємом 5,3 л і потужністю 276 к.с. Максимальна швидкість, щоправда, стійко залишалася колишньою — 240 км/год. Кузовів було тільки два типи: родстер і купе 2+2. Таких машин було виготовлено 15 287 шт.

Як з’явився найкрасивіший автомобіль Jaguar - Фото 6

Jaguar E-Type Series III

Джерело матеріала
loader
loader