/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F52%2F04f05436ae2ac40c16ee6b09995fc82c.jpg)
Як підготуватися до обмежень на карткові перекази
Клієнти обходять обмеження на перекази
Клієнти відкривають додаткові рахунки в різних банках або частіше користуються переказами на IBAN, передає 24 Канал.
Водночас деякі клієнти банків стали обережніше ставитися до звичних переказів на картку близьким чи друзям, намагаючись уникнути можливих ризиків.
Заступниця голови правління ГЛОБУС БАНКУ Анна Довгальська розповіла, що у перші тижні лютого кількість переказів знизилася приблизно на 12%, а їх обсяг – на 18%. Проте вже в середині місяця ситуація почала поступово вирівнюватися, і очікується невелике зростання в березні-квітні – у межах 1-3%.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F52%2F76cb38a4b34fb46ebd629b62159e854c.jpg)
Анна Довгальська
Заступниця голови правління ГЛОБУС БАНКУ
Ми відстежуємо тенденції та аналізуємо вплив нових правил на поведінку клієнтів. Зазвичай "початковий період" після будь-яких нововведень потребує певної адаптації, для якої характерні коливання в обсягах переказів, але протягом 2-3 місяців ситуація має стабілізуватися. Адже нові правила спрямовані саме на захист добросовісних користувачів банківських послуг і запобігання використанню фінансової системи з незаконною метою.
Вона також зазначила, що більшість банків давно застосовують ризикоорієнтований підхід до аналізу клієнтів, тож суттєвого збільшення кількості ризикових клієнтів з 1 лютого не зафіксовано, попри зміни в правилах переказів.
Як підготуватися до нових обмежень
Анна Довгальська надала низку практичних рекомендацій, які допоможуть клієнтам адаптуватися до змін, що набудуть чинності з 1 червня 2025 року:
- Підготуйте документи, що підтверджують доходи (довідки ОК5, ОК7, податкова декларація, довідки про зарплату, зарахування від держорганів, підтвердження волонтерської діяльності тощо) – це допоможе, якщо буде потреба підвищити ліміт.
- Не створюйте зайвих рахунків – краще закрити порожні або неактивні.
- Автоматизуйте регулярні платежі у банківських застосунках (наприклад, за комуналку чи підписки).
- Користуйтеся цифровими інструментами, як-от застосунок "Дія" або електронний кабінет платника податків.
