Витрати на закупівлі реклами в Prozorro у 2024 році перевищили довоєнні
Витрати на закупівлі реклами в Prozorro у 2024 році перевищили довоєнні

Витрати на закупівлі реклами в Prozorro у 2024 році перевищили довоєнні

Основними замовниками рекламних послуг залишаються міські ради, державні банки та державні підприємства

У 2024 році через систему Prozorro уклали угод на закупівлю рекламних та маркетингових послуг на 521 млн грн. Це вдвічі більше, ніж у перший рік повномасштабного вторгнення.

Про це повідомляє проєкт DOZORRO TI Ukraine.

За останні роки витрати на рекламу в Prozorro суттєво зросли.

Основними замовниками рекламних послуг залишаються міські ради, державні банки та державні підприємства. Вони витрачають кошти на просування своїх послуг, соціальні інформаційні кампанії та іміджевий піар.

До десятки найбільших рекламодавців у 2024 році увійшли державні банки, такі як ПриватБанк, Ощадбанк і Укргазбанк, державне підприємство «Укрпошта», кілька міськрад, Поліція охорони, національний паралімпійський комітет та Мультимедійна платформа іномовлення.

Витрати на закупівлі реклами в Prozorro у 2024 році перевищили довоєнні - Фото 1

Лідерами закупівель за регіонами стали:

Київська область – 281 млн грн (з них 204 млн припало на державні банки та підприємства, що фінансують рекламу з комерційних доходів, які зареєстровані в столиці).

Дніпропетровська область – 91 млн грн, зокрема Дніпровська міськрада (49 млн грн) та Кривий Ріг (18,5 млн грн).

Харківська область – 21 млн грн.

Частину витрат міськради спрямовували на інформування громадян про сервіси та послуги, проте значні суми в деяких містах пішли на промоцію самих виконкомів і їх діяльності:


Дніпро уклав контрактів на рекламу на 51 млн грн. Проте кілька з них розірвали після часткового виконання.

Київ зосередився на соціальних кампаніях, витративши 20,5 млн грн, зокрема на популяризацію муніципальних послуг, правила поведінки під час надзвичайних ситуацій та рекламу зборів для ЗСУ.

Кривий Ріг закупив 18,5 млн грн рекламних послуг на телебаченні, радіо, в пресі та зокрема онлайн-ЗМІ для висвітлення діяльності міськради.

Харківська міськрада витратила 12,3 млн грн на рекламу роботи міської влади, включаючи новини та просування у соцмережах.

Підтримка комунальних медіа

Деякі міста виділяють значні кошти на підтримку власних комунальних телерадіокомпаній.

Наприклад: Шостка спрямувала 1 млн грн на контракти з комунальною телерадіокомпанією «Акцент».

Бориспіль витратив 3,1 млн грн на послуги власної телерадіостудії «Бориспіль».

Згідно з законом «Про медіа», комунальні телерадіокомпанії мали б вивести зі своїх засновників органи влади і стати незалежними.

Однак реформа на паузі через воєнний стан.

Відповідно комунальні радіо та телекомпанії зараз і далі отримують пряме фінансування з бюджетів міст. Водночас у деяких громадах вони ще додатково отримують замовлення на рекламу від міськрад через Prozorro.

Фото: DOZORRO TI Ukraine

LIKED THE ARTICLE?
СПОДОБАЛАСЯ СТАТТЯ?
Help us do more for you!
Допоможіть нам зробити для вас більше!
Команда «Детектора медіа» понад 20 років виконує роль watchdog'a українських медіа. Ми аналізуємо якість контенту і спонукаємо медіагравців дотримуватися професійних та етичних стандартів. Щоб інформація, яку отримуєте ви, була правдивою та повною.

До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.

Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.
Долучитись
Джерело матеріала
loader
loader