/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F209%2F4e99e86679eb3e8ac76a864ee5c5d203.jpg)
Україна пропонує оновити заходи безпеки та охорони судноплавства на Дунаї
Про це у Фейсбуці повідомив заступник міністра розвитку громад та територій України Андрій Кашуба, передає Укрінформ.
«Вчора у Будапешті, в штаб-квартирі Дунайської комісії, на чолі української делегації представив оновлені заходи безпеки для судноплавства наДунаї. Це не просто технічні зміни - це питання безпеки наших портів, суден і людей, які працюють у надскладних умовах війни», - йдеться в повідомленні.
Кашуба зауважив, що з початку повномасштабного вторгнення росіяни понад 70 разів атакували українські порти, пошкодили або знищили 382 об’єкти портової інфраструктури, атакували 31 цивільне судно.
Попри все, у 2024 році українські порти обробили понад 97 млн т вантажів, з яких 60 млн т - це зерно. Український транспортний коридор працює, і його роль у світовій логістиці тільки зростає.
Українська делегація звернула увагу присутніх експертів з питань охорони внутрішнього водного транспорту Дунайської комісії на проблеми з виконанням чинних норм безпеки та охорони на Дунаї. Опитування судноводіїв показало, що переважна більшість суден не має необхідних документів, серед яких: план охорони судна, міжнародне свідоцтво з охорони судна.
Також часто немає спеціально призначених відповідальні особи з охорони на борту, а навчання екіпажів не проводяться належним чином.
Щоб виправити ситуацію, Україна запропонувала ухвалити оновлену редакцію документа - “Основні положення із забезпечення безпеки судноплавства на Дунаї”. Українська сторона закликала міжнародних партнерів підтримати цю ініціативу та посилити координацію зусиль для безпеки та охорони судноплавства в Дунайському регіоні.
Окремо було обговорено реформу Дунайської комісії, оновлення Конвенції про режим судноплавства, зміцнення ролі України.
«Важливий крок - повна відмова від російської мови в роботі комісії та перехід на англійську як робочу. Це більше, ніж просто зміна мови. Це про цінності, про майбутнє без впливу країни-агресора», - додав заступник міністра.
Як повідомлялося, вантажообіг портів України у 2024 році досяг рекордного показника в 97,2 млн т; на експорт Українським морським коридором відправлено 76,4 млн т вантажів до 52 країн світу.
Фото: Андрій Кашуба/Фейсбук
