Кількість публікацій у світових медіа про Україну скоротилася в 2,5 рази порівняно з 2023 роком, — дослідження Brand Ukraine
Кількість публікацій у світових медіа про Україну скоротилася в 2,5 рази порівняно з 2023 роком, — дослідження Brand Ukraine

Кількість публікацій у світових медіа про Україну скоротилася в 2,5 рази порівняно з 2023 роком, — дослідження Brand Ukraine

12 березня в Києві презентували звіт про сприйняття України в світі у 2024 році.

Організація Brand Ukraine втретє представила дослідження сприйняття України в світі, що містить аналіз ключових тенденцій у міжнародному інформаційному полі, настрої суспільств у різних регіонах світу та рейтинг позицій України у глобальних індексах у 2024 році.

Звіт про сприйняття України в світі — 2024 заснований на сукупному аналізі пошукових запитів у гуглі про Україну, даних восьми соціологічних опитувань, щотижневих моніторингів десяти провідних іноземних медіа, а також чотирьох регіональних звітів про сприйняття України у Європі, Північній Америці, Латинській Америці та Субсахарській Африці. 

Голова Brand Ukraine Марія Липяцька на запитання «Детектора медіа» про те, як дані дослідження допоможуть у розвитку стратегічних комунікацій України та протидії російській пропаганді, відповіла так:

«Увага міжнародних медіа до України буде падати. Це те, на що ми можемо вплинути. Один з важливих показників, який знизився, це репутація. Відтак є потреба посилювати репутацію України в світі.

Соціологічні зрізи показують, що ступінь підтримки України падає, але рівень все одно залишається високим. Ми в Brand Ukraine вважаємо, що має бути активна комунікація, і немає сенсу розвінчувати дезінформацію. Ми завжди виступали за те, щоб проактивно комунікувати наші наративи. Україна пропонує рішення, сценарії, певні дії для міжнародної спільноти».

Згідно з результатами дослідження, у порівнянні з 2023 роком кількість публікацій у світових медіа про Україну скоротилася в 2,5 рази. Також упродовж 2024 року зменшилася частка публікацій про міжнародну допомогу Україні — у 2023 році це було 32%, а зараз 21%.

Кількість публікацій у світових медіа про Україну скоротилася в 2,5 рази порівняно з 2023 роком, — дослідження Brand Ukraine - Фото 1

За три роки увага до санкцій проти Росії знизилась у шість разів. Якщо у 2022 році ця тема широко висвітлювалася в медіа, то у 2024 році вона втратила новизну і вже не генерує значного резонансу. 

Аналогічна динаміка спостерігається й у висвітленні ядерної загрози. У 2022–2023 роках це була одна з топових тем. Натомість у 2024 році кількість публікацій, що містять комбінації ключових слів на цю тему, знизилась в 3,5 рази порівняно з 2022 роком. За словами дослідників, цей показник не може свідчити про реальне зниження загрози, скоріше це вказує на проблему звикання аудиторії до відповідних наративів.

Кількість публікацій у світових медіа про Україну скоротилася в 2,5 рази порівняно з 2023 роком, — дослідження Brand Ukraine - Фото 2

Щотижневий медіамоніторинг статей про Україну в провідних медіа показав, що Україна залишається важливою темою, але акценти зміщуються. Якщо раніше увага зосереджувалася на бойових діях, то тепер обговорюються фінансова та військова підтримка, дипломатичні ініціативи, а також довгострокові гарантії безпеки. Тепер медіа все більше висвітлюють питання не просто надання допомоги, а її ефективності, політичних передумов та умов використання. 

Також у 2024 році серед ключових тем навколо України з’явилось питання надання Україні дозволу на застосування західної зброї для ударів по території вглиб РФ.

Помітним є інтерес до України й поза військовим контекстом. Українське мистецтво, спорт і культурні ініціативи входять у перелік ключових тем, що привертають увагу світової аудиторії. 

Кількість публікацій у світових медіа про Україну скоротилася в 2,5 рази порівняно з 2023 роком, — дослідження Brand Ukraine - Фото 3

Одним із найбільш показових індикаторів суспільного інтересу до України є дані Google Trends. У 2024 році пошуковий інтерес світової аудиторії до України залишався стабільним на невисокому рівні після значного спаду у 2023 році. Сплески пошукової активності у 2024 році були спричинені насамперед окремими подіями, серед яких спортивні змагання та політичні рішення. За словами дослідників, це свідчить про зміну характеру міжнародної уваги до України — від постійного інтересу до епізодичних сплесків, що вимагає адаптації стратегії комунікацій країни. 

Кількість публікацій у світових медіа про Україну скоротилася в 2,5 рази порівняно з 2023 роком, — дослідження Brand Ukraine - Фото 4

Соціологічні дослідження, проведені в Європі, показують, що зросла частка людей, які переконані в тому, що краще завершити російсько-українську війну через переговори, навіть за умов окупації частини територій України.

Сприйняття України в Північній Америці було більше зосереджене на ролі НАТО та військовій допомозі. В Європі основними темами були міграція, енергетична стабільність, «втома від війни в Україні». У медіа в Латинській Америці зберігають проукраїнські наративи, але залишається істотним вплив російської пропаганди. А в Субсахарській Африці тема України висвітлюється частково, а не постійно.   

Brand Ukraine — українська громадська організація, створена у 2022 році задля розвитку національного бренду України на міжнародній арені.  

Фото: Brand Ukraine

LIKED THE ARTICLE?
СПОДОБАЛАСЯ СТАТТЯ?
Help us do more for you!
Допоможіть нам зробити для вас більше!
Команда «Детектора медіа» понад 20 років виконує роль watchdog'a українських медіа. Ми аналізуємо якість контенту і спонукаємо медіагравців дотримуватися професійних та етичних стандартів. Щоб інформація, яку отримуєте ви, була правдивою та повною.

До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.

Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.
Долучитись
Теги за темою
дослідження
Джерело матеріала
loader
loader