Три європейські компанії готують конкурента для Starlink – Politico
Три європейські компанії готують конкурента для Starlink – Politico

Три європейські компанії готують конкурента для Starlink – Politico

Три європейські компанії готують конкурента для Starlink – Politico

Проєкт може зіткнутися з політичними та регуляторними бар'єрами.

Три провідні європейські аерокосмічні компанії – Airbus, Leonardo і Thales Alenia Space – розглядають можливість створення спільного підприємства для розширення виробництва супутників. Основним конкурентом для потенційного альянсу стане Starlink, що належить компанії SpaceX Ілона Маска.

Ініціатива спрямована на посилення позицій Європи у сфері виробництва низькоорбітальних супутників, що широко використовуються у комерційних телекомунікаціях, повідомляє Politico.

Політичний аспект: підтримка та перепони

Прем’єр-міністр Італії Джорджа Мелоні у січні вказала на відсутність європейських альтернатив, коментуючи переговори з Маском щодо угоди на 1,5 млрд євро для забезпечення безпечного зв’язку через супутникову мережу Starlink. Вона зауважила, що важливе питання полягає у тому, чому Італія та Європа не створили власні технології для забезпечення захищеного зв’язку.

Ситуація набуває додаткового значення на тлі зростаючих геополітичних ризиків. Нещодавно одна з американських супутникових компаній обмежила доступ України до знімків на запит адміністрації США, що викликало занепокоєння щодо залежності Європи від зовнішніх постачальників.

Проте перспектива створення європейського аерокосмічного гіганта стикається з політичними та економічними викликами. Італія, яка володіє 30% акцій Leonardo, а також контролює 33% Thales Alenia Space, ймовірно, підтримає ініціативу. Париж також схильний підтримати угоду. Однак опір може чинити Німеччина, яка відчуває, що її роль у космічній галузі поступається Франції та Італії.

Канцлер Олаф Шольц, який готується залишити свою посаду, нещодавно виступив проти іншого великого злиття – між італійським банком UniCredit та німецьким Commerzbank, що свідчить про обережний підхід Берліна до таких угод.

Регуляторні бар'єри та ризики монополізації

Хоча керівництво Європейського Союзу активно шукає шляхи для створення глобально конкурентоспроможних промислових гравців, регуляторні вимоги можуть стати серйозною перешкодою для угоди. Президент Європейської комісії Урсула фон дер Ляєн наголосила на важливості "континентального масштабу" у конкуренції з міжнародними корпораціями. Однак правила ЄС щодо антимонопольної політики можуть завадити створенню об’єднання, якщо воно призведе до зменшення кількості конкурентів на європейському ринку.

За попередньою інформацією, спільне підприємство Airbus-Leonardo-Thales Alenia Space, яке отримало робочу назву "Проект Бромо", буде орієнтоване на комерційний супутниковий зв’язок. Водночас воно може зіткнутися з обмеженнями у військовому секторі та державних тендерах у ЄС, де діють жорсткі вимоги до учасників.

Проти угоди вже виступила німецька аерокосмічна компанія OHB, яка залишається одним із ключових конкурентів у сфері супутникових технологій. Генеральний директор OHB Марко Фукс заявив, що злиття може "завдати шкоди європейській промисловості та клієнтам", оскільки обмежить конкуренцію. Він зазначив, що компанія планує висловити свої застереження перед Єврокомісією у разі просування угоди.

Нагадаємо, французький супутниковий оператор Eutelsat проводить переговори з європейськими урядами, щоб мати можливість стати альтернативою Starlink в Україні.

Джерело матеріала
Згадувані персони
loader
loader