/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F103%2F022fcccfba09221772e8149153f65527.png)
Volkswagen Transporter 8 березня виповнилося 75 років
У цей день, 8 березня 1950 року з конвеєра заводу Volkswagen у Вольфсбурзі зійшов перший розвізний автомобіль сімейства Transporter. Машина отримала позначення Type 2, оскільки Type 1 було закріплено за Volkswagen Beetle, що випускався вже п’ятий рік. Комерційній моделі хотіли дати ім’я Bulli, але патентне бюро відмовило, оскільки така назва вже була зареєстрована за снігоприбиральною технікою.
Transporter завдовжки 4,1 м мав досить місткий вантажний відсік – 4,5 кубометра. У задній частині було встановлено 4-циліндровий опозитний двигун повітряного охолодження.
Спочатку він розвивав 25 к. с. та забезпечував максимальну швидкість 80 км/год. Пізніше з’явилася версія 44 к. с., “максималка” зросла до 105 км/год. Перші Transporter були суто вантажними фургонами, без бічних вікон позаду. Але вже у квітні 1950 року дебютує версія Kombi із заскленим салоном, а за нею – мікроавтобус та машина з бортовою платформою.
У червні 1951-го з’являється 10-місний мікроавтобус Samba, який мав до 23 вікон, двокольорове фарбування та панорамний складний дах. 1956 року виробництво Transporter перенесли на завод до Ганновера. А 2 жовтня 1962-го з конвеєра зійшов вже мільйонний екземпляр.
У липні 1967 року на зміну T1 прийшов Т2. Машин першого покоління в Німеччині виготовили 1,8 млн екз, а їхнє виробництво в Бразилії тривало до 1975 року. Сьогодні T1 дуже цінуються у колекціонерів і їхня вартість нерідко сягає шестизначної позначки в євро.
Модель T2 отримала іншу передню частину: не V-подібну, і з горизонтальними мотивами; з’явилося цілісне панорамне вітрове скло; суттєво збільшилася площа бічних вікон. За тієї ж колісної бази 2,40 м загальна довжина зросла на 20 см, що зробило машину місткішою. У стандартне оснащення увійшли бічні зсувні двері.
1978 року в Ганновері виготовили вже 4,5-мільйонний Transporter. Що ж до моделі T2, то до 1979 року її випустили в кількості близько 2,2 млн од. Надалі виробництво T2 було продовжено в Мексиці: до 1987 тут збирали машини з опозитними «повітряниками», а до 1996 – з моторами рідинного охолодження. А в Бразилії до 2013 року загалом виготовили 355 тис. машин T2 – останні 1200 од. випустили у прощальному виконанні “56 Anos Kombi”.
У 1979 році дебютував T3 – найбільш рублений за формою “транспортер” VW. Машина стала більш місткою, покращилася пасивна безпека. Саме третє покоління стало родоначальником моделей California та Multivan. Спершу пропонувалися лише опозитні «повітряники» у 50 та 70 к. с. 1981 року з’явилися дизелі з рідинним охолодженням, потужністю 60 і 78 к. с., а пізніше – й в 112 к. с. З 1985-го бензинові двигуни стали оснащувати каталітичними нейтралізаторами, а дизелі – турбонаддувом.
У 1988 році з’являється California власного виробництва і цей кемпер одразу став популярним – за перші 12 місяців випустили понад 5000 од. На основному заводі у Ганновері T3 випускався до 1990 року, а на заводі у Граці (Австрія) – до 1992-го. Але найдовше – до 2002 року – ці машини виробляли у ПАР.
Наступний Transpotrer , вже четвертої генерації, що з’явився в 1990 році, отримав зовсім інше компонування – з переднім двигуном і переднім приводом. Машина стала ще просторішою, особливо в задній частині, де вже не було двигуна. На вибір пропонувалися три бензинові агрегати з рідинним охолодженням – потужністю від 61 до 110 к. с. 1993 року з’являється версія з повним приводом – T4 Syncro (зазначимо, що Syncro був й на T3).
1995 року у складі Групи Volkswagen з’являється бренд Volkswagen Commercial Vehicles. А на наступний рік машини T3 отримують 5-циліндровий 2.5-літровий турбодизель – перший з безпосереднім упорскуванням для Transporter. Також дебютує 2,8-літровий агрегат VR6. В 1998 потужність TDI досягає 151 к. с., а 6-циліндрового двигуна – 204 к. с. За 14 років виготовили загалом близько 2 млн. авто.
У 2003 році вийшов T5 – він обзавівся новим дизайном і став найпросторішим Transporter. Модель з’явилася в різних варіантах: фургон, машина з подвійною кабіною, бортовою платформою, шасі під установку кузовів. За традицією, на цій же базі також побудували моделі Caravelle, Multivan і California. В інтер’єрі не обійшлося без новацій – на панелі приладів з’явився важіль-джойстик КП. Машина отримала турбодизелі TDI із насос-форсунками, потужністю від 86 до 174 к. с., а також бензинові агрегати, що розвивали від 115 л. с. до 235 “конячок” (VR6). Дебютувала система повного приводу 4MOTION, заснована на технології багатодискового зчеплення.
У 2007 році Volkswaen нарешті зміг отримати дозвіл на використання назви Bulli. А через два роки з’явилися нові 4-циліндрові турбодизелі TDI з системою Common Rail потужністю до 180 к. с., а також бензинові турбомотори TSI з безпосереднім упорскуванням – 150 і 204 к. с. Протягом 13 років було випущено близько 2 млн. машин сімейства T5.
Автомобілі наступної генерації – T6 вийшли на ринок у 2015 році. Машини були поділені на комерційні – Transporter (фургон, бортовий, «комбі»), мікроавтобус Caravelle та сімейні – Multivan та Сalifornia. Дебютували чотири нові турбодизелі TDI і два бензинові мотори TSI – все робочим об’ємом 2,0 л. Ці агрегати потужністю від 84 до 204 к. с. у середньому заощаджували до 1 л пального на 100 км. Система Start/Stop увійшла до стандартного оснащення. Коробка передач пропонувалася механічна, 5-ти/6-ступенева, або роботизована 7-ступенева DSG. На увагу заслуговує адаптивна система управління шасі DCC, яка встановлювалася як опція.
У 2019 році презентували оновлено сімейство – T6.1. Тут вперше з’явилася цифрова панель приладів, а також мультимедійна система з e-SIM, онлайн-сервісами та голосовим управлінням.
Поточне покоління Multivan та Сalifornia, презентоване у 2021 та 2024 роках відповідно, побудоване на модульній платформі MQB. Тут вперше застосували гібридний привід, що підключається, а з кінця 2024 року – і систему повного приводу eHybrid 4MOTION з електромотором на задньому мосту. На машині став доступний електричний кондиціонер.
З 2022 року розпочався випуск перших повністю електричних розвізних фургонів Volkswagen – ID. Buzz та ID. Buzz Cargo. У 2024 році з’явилася версія з мотором 210 кВт і батареєю ємністю 79 кВт.год., а також довгобазне виконання з батареєю 86 кВт.год. Заслуговує на увагу версія GTX – з двигуном 250 кВт (340 к. с.), найпотужнішим за всю історію Bulli. Модельна лінійка також включає повнопривідний ID. Buzz Cargo Pro 4MOTION та нові задньопривідні версії Freestyle та Pure – c мотором у 125 кВт та батареєю на 59 кВт.год.
Випущені з 2024 року Transporter і Сaravelle нового, сьомого покоління пропонуються в різних варіантах (фургон, «комбі», машина з бортовою платформою), з двома колісними базами і двома виконаннями по висоті даху на вибір. Caravelle доступний як мікроавтобус на 8 або 9 місць. У Німеччині на машини стандартної комплектації надається 5-річна гарантія. Автомобілі можуть комплектуватися турбодизелями, гібридною або електричною системою приводу.

