/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F137%2Fc5c475bd027041bc235baa5332662ee6.jpg)
Sony звільняє багатьох розробників Concord та The Last of Us
«Під ударом» скорочень в Sony опинилися команди, які працювали над Uncharted, Concord та The Last of Us. Не краща ситуація у творців Until Dawn.
Попри те, що Sony має багато успішних проєктів однокористувацьких ігор, їй не вдалося досягти успіху з «живими сервісами». Concord стала одним з найбільших провалів компанії, тому після фіаско Sony переглядає багато своїх планів. Наразі зміни стосуються команд, які працювали над багатокористувацькими іграми.
Хвилю звільнень відчули PlayStation Visual Arts та PS Studios Malaysia, а також незалежна студія Ballistic Moon. Ці масові скорочення стали другими після випадку 2024 року, коли компанію залишили близько 900 співробітників.
Скільки саме розробників звільнили зараз — невідомо. Працівники обох студій дізналися, що 7 березня стане їхнім останнім робочим днем. Пізніше з’явилися підтвердження цього на LinkedIn. Колишня керівниця проєкту Visual Arts Еббі ЛеМастер написала, що студію залишили розробники з десятиліттями досвіду, і назвала ситуацію «важким ударом».
«PSVA звільнив розробників з десятиліттями досвіду в цій галузі: талант, який буде надзвичайно важко відшкодувати. Ця галузь може бути непередбачуваною, але вміння, досвід і пристрасть людей, з якими я працювала у PSVA, незаперечні», – написала ЛеМастер.
Visual Arts допомагала основним розробникам PlayStation із графікою та технічним наповненням ігор. Студія працювала над такими франшизами, як Uncharted та The Last of Us. Раніше розробники працювали над Bend Studio у всесвіті God of War, але після її скасування теж зазнавали звільнень у 2023 році.
Паралельно скорочення зачепили й PS Studios Malaysia – підтримувальну студію, яка допомагала з такими проєктами, як Concord та The Last of Us Part 2 Remastered. Її старший керівник Йоганн Аффенді Махфур підтвердив, що там теж відбулася «хвиля» звільнень.
Ще гірша ситуація з Ballistic Moon, оскільки вона саме незалежна студія та після запуску Until Dawn Remake не змогли знайти фінансування або видавця на нові проєкти. З Sony тривали розмови про ще одну гру або підтримку оновлень Until Dawn, але реалізації не відбулося. Нині в студії працюють лише власники, та, можливо, кілька співробітників. Решту команди звільнили.
«Люди діляться помилками, які вони знайшли в грі, щоб повідомити команду, але більше ніхто не працює над підтримкою виправлень для гри. Студія фактично закрита», — повідомило одне джерело.
Основна причина масових скорочень — провал із сервісними іграми. Sony довго намагалася зайти на ринок багатокористувацьких live-service проєктів, але без успіху. Після втрати Concord стало зрозуміло, що компанія переглядає свою стратегію. Sony поки не коментує ситуацію, тож залишається чекати офіційних заяв, але схоже, що ера live-service експериментів для PlayStation поступово добігає кінця.
Загалом ситуація в індустрії не виглядає оптимістично. За 2023 рік було звільнено понад 10 000 розробників, а у 2024 році ця цифра вже зросла до 14 000. Багато компаній не розкривають точну кількість звільнених, але зрозуміло, що тренд триває.
Джерело: Insider Gaming / Neowin
